Page 41 - DRAMA ÖKK
P. 41
2. Çalışma
Sığınak
Öğrencilerinizden beşer kişilik
altı grup oluşturunuz. Grup üye-
lerinden birer meslek seçmelerini
Sevgili öğretmenim, süreniz yeterli isteyiniz. Gruplardaki meslek se-
ise etkinliğin sonunda “Suçlu Kim?” çimlerinin farklı olması konusunda
öğrencilerinizi uyarınız.
oyununu tekrar oynatabilirsiniz. Öğrencilerinize “Dünyada kimya-
sal bir savaş çıktı. Sizin bulunduğunuz
yerde altı tane sığınak var. Ama bu sı-
ğınakların her birinde iki kişiye yete-
cek kadar yiyecek, su ve hava bulun-
maktadır. İçeride kalacak olan kişilere
siz karar vereceksiniz. Her grup üyesi
neden o sığınağa girmesi gerektiğine
dair diğer üyeleri ikna edecektir. Evet,
buna göre sizin sığınağa girecek iki
şanslı üye kim?” açıklamasını yapınız.
Bu açıklamadan sonra her grup kendi
içinde görüşme aşamasına geçer. Si-
zin uygun gördüğünüz bir zamanda
görüşme aşaması tamamlanır. Daha GÖRSEL 26: Pieter BRUEGHEL, gravür baskı
sonra gruplar sonuçlarını bildirirler.
Sonuç bildirirken neden bu arkadaşlarını seçtikleri konusunda gruplardan
bir açıklama istenir. Tüm grupların açıklaması dinlendikten sonra çalışma
tamamlanır.
süre
4. Etkinlik 40 dk.
1. Çalışma Tutsak Oyunu
“ Tutsak Oyunu” için sınıf mevcu- Öğrenci sayısının yarısı kadar
sandalyeyi mekânda aralıklı ve GÖRSEL 27: Shutterstock, yağlı boya tekniği
dunun yarısı kadar sandalyeye ihtiyaç çember oluşturacak şekilde diziniz.
vardır. Öğrencilerinize vereceğiniz komutla
mekânda serbest olarak yürüme-
lerini söyleyiniz. İkinci bir komutla
sandalye kapmalarını isteyiniz. San-
dalyelere oturamayan öğrenciler-
den her birinin bir sandalyenin ar-
kasına geçip durmalarını söyleyiniz.
Öğrencilerinize “Şimdi sandalyede
oturanlarınız ‘tutsak’ sandalyelerin
arkasında duran arkadaşlarınız da
‘gardiyan’dır. Gardiyanlar tutsaklar-
dan sorumludur. Tutsaklar da bu-
lundukları ortamdan kaçma çabası
içindedirler. Tutsak olanlar kendi
aralarında gözleriyle iletişim kura-
rak gardiyanlara belli etmeden yer
değiştirmeye çalışırlar. Bu arada
40