Page 41 - DRAMA ÖKK
P. 41

2. Çalışma
                                            Sığınak

                                              Öğrencilerinizden  beşer  kişilik
                                            altı  grup  oluşturunuz.  Grup  üye-
                                            lerinden  birer  meslek  seçmelerini
               Sevgili öğretmenim, süreniz yeterli   isteyiniz.  Gruplardaki  meslek  se-
           ise etkinliğin sonunda “Suçlu Kim?”   çimlerinin farklı olması konusunda
                                            öğrencilerinizi uyarınız.
           oyununu tekrar oynatabilirsiniz.   Öğrencilerinize “Dünyada kimya-
                                            sal bir savaş çıktı. Sizin bulunduğunuz
                                            yerde altı tane sığınak var. Ama bu sı-
                                            ğınakların her birinde iki kişiye yete-
                                            cek kadar yiyecek, su ve hava bulun-
                                            maktadır. İçeride kalacak olan kişilere
                                            siz karar vereceksiniz. Her grup üyesi
                                            neden o sığınağa girmesi gerektiğine
                                            dair diğer üyeleri ikna edecektir. Evet,
                                            buna göre sizin sığınağa girecek iki
                                            şanslı üye kim?” açıklamasını yapınız.
                                            Bu açıklamadan sonra her grup kendi
                                            içinde görüşme aşamasına geçer. Si-
                                            zin uygun gördüğünüz bir zamanda
                                            görüşme aşaması tamamlanır. Daha     GÖRSEL 26: Pieter BRUEGHEL, gravür baskı
                                            sonra gruplar sonuçlarını bildirirler.
                                            Sonuç bildirirken neden bu arkadaşlarını seçtikleri konusunda gruplardan
                                            bir açıklama istenir. Tüm grupların açıklaması dinlendikten sonra çalışma
                                            tamamlanır.







                                    süre
                 4. Etkinlik        40 dk.


                           1. Çalışma      Tutsak Oyunu


               “  Tutsak Oyunu” için sınıf mevcu-  Öğrenci  sayısının  yarısı  kadar
                                           sandalyeyi  mekânda  aralıklı  ve   GÖRSEL 27: Shutterstock, yağlı boya tekniği
           dunun yarısı kadar sandalyeye ihtiyaç   çember oluşturacak şekilde diziniz.
           vardır.                         Öğrencilerinize vereceğiniz komutla
                                           mekânda  serbest  olarak  yürüme-
                                           lerini  söyleyiniz.  İkinci  bir  komutla
                                           sandalye kapmalarını isteyiniz. San-
                                           dalyelere  oturamayan  öğrenciler-
                                           den her birinin bir sandalyenin ar-
                                           kasına geçip durmalarını söyleyiniz.
                                           Öğrencilerinize  “Şimdi  sandalyede
                                           oturanlarınız ‘tutsak’ sandalyelerin
                                           arkasında duran arkadaşlarınız da
                                           ‘gardiyan’dır. Gardiyanlar tutsaklar-
                                           dan  sorumludur.  Tutsaklar  da  bu-
                                           lundukları ortamdan kaçma çabası
                                           içindedirler.  Tutsak  olanlar  kendi
                                           aralarında gözleriyle iletişim kura-
                                           rak gardiyanlara belli etmeden yer
                                           değiştirmeye  çalışırlar.  Bu  arada

              40
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46