Page 28 - DRAMA ÖKK
P. 28
4. Etkinlik süre
40 dk.
Öğrencinin kendini ifade edebilme becerisi diyalog alıştırmalarıyla geliştirilebi-
lir. Grup ile eş güdüm içinde çalışan öğrencinin koordinasyon yeteneği gelişir.
Bu alıştırma, öğrencilerin daha sonraki çalışmalarda role hazırlanmalarına katkı
sağlayacak bir çalışmadır. Öğrencilerinizden günlük hayatla ilgili gözlem yapma-
ları ve yaptıkları bu gözlemleri sınıfta arkadaşlarıyla paylaşmalarını isteyebilir-
siniz.
1. Çalışma Rüzgâr Hangi Yönden Esiyor?
Bu oyun için öğrencilerinizin sayısından bir eksik sandalye gereklidir.
GÖRSEL 14:
İbrahim BALABAN, yağlı boya tekniği Öğrencilerinizden bir kişiyi ebe olarak seçiniz. Diğer öğrencilerinize
çember oluşturacak şekilde sandalyelere oturmalarını söyleyiniz. Ebe olan
öğrenci çemberin ortasına gelir ve komutlar verir. Oyunun kuralını öğ-
rencilerinize “Ebe, ‘Bugün rüzgâr beyaz gömlek giyenlerden yana esiyor.’
dediğinde komuta uyan öğrenciler kendi aralarında yer değiştirirler. Yer
değiştirecek kişiler sağında ve solunda olan arkadaşlarıyla yer değişimi ya-
pamaz. Ebe bu arada boşalan bir sandalyede yer kapmaya çalışır. Ebe boş
bir sandalyeye oturursa sandalyenin sahibi olan öğrenci yeni ebe olur. Ebe
eğer sandalye kapamazsa yeni bir komut verir.” şeklinde açıklayabilirsiniz.
Ebenin komutuyla oyun başlar. Her ebenin farklı bir komutla oyunu devam
ettirmesi istenir. “Siyah ayakkabı giyenler, saat takanlar, lacivert çorap
giyenler, saçları uzun olanlar...” gibi komutlar verilebilir.
2. Çalışma
İsim-Şehir-Eşya
Öğrencilerinizden çember oluşturacak şekilde ayakta durmalarını iste-
yiniz. Oyunun kuralını öğrencilerinize “Oyuna başlayan arkadaşınız bir isim
söyler. Onun sağ tarafında duran arkadaşı bu ismin son harfiyle başlayan
yeni bir isim söyler. Oyun sağ taraftan sırayla bu şekilde devam eder. Sırası
gelip de duraksayan, şaşıran kişiye grupça ‘1, 2, 3 Güm!’ denir. İki kere
duraksayan, şaşıran öğrenci oyun dışı kalır. İkinci turda şehir, üçüncü turda
eşya ismiyle oyun devam eder.” şeklinde açıklayınız. Ebe olmak isteyen gö-
nüllü bir öğrenci ile oyunu başlatınız.
3. Çalışma
Cümleden Cümleye
Öğrencilerinizden çember oluşturacak şekilde oturmalarını isteyiniz.
Onlara alfabetik sırayı gözeterek öykü bütünlüğü düşünülmeden sadece
bir önceki cümlelerin çağrışımıyla cümle kurmalarını söyleyiniz. Buna göre
ilk öğrenci “A” harfi ile başlayan bir cümle kurar, ikinci öğrenci de “B” ile
başlayan başka bir cümle ile devam eder. Alfabe tamamlanıncaya kadar
çalışmaya devam edilir. Sınıftaki öğrenci sayısı fazla olduğu taktirde “A”
harfi ile kesintiye uğratılmadan çalışma sürdürülür. Alfabede yer alan “Ğ”
harfi ile başlayan kelime bulunmadığı için bu harfin kullanılmayacağını,
özel isimle cümleye başlanmayacağını çalışmanın başında belirtiniz.
27