Page 28 - DRAMA ÖKK
P. 28

4. Etkinlik         süre
                                    40 dk.


                                              Öğrencinin kendini ifade edebilme becerisi diyalog alıştırmalarıyla geliştirilebi-
                                              lir. Grup ile eş güdüm içinde çalışan öğrencinin koordinasyon yeteneği gelişir.
                                              Bu alıştırma, öğrencilerin daha sonraki çalışmalarda role hazırlanmalarına katkı
                                              sağlayacak bir çalışmadır. Öğrencilerinizden günlük hayatla ilgili gözlem yapma-
                                              ları ve yaptıkları bu gözlemleri sınıfta arkadaşlarıyla paylaşmalarını isteyebilir-
                                              siniz.



                              1. Çalışma      Rüzgâr Hangi Yönden Esiyor?


                                              Bu oyun için öğrencilerinizin sayısından bir eksik sandalye gereklidir.
            GÖRSEL 14:
            İbrahim BALABAN, yağlı boya tekniği     Öğrencilerinizden  bir  kişiyi  ebe  olarak  seçiniz.  Diğer  öğrencilerinize
                                              çember oluşturacak şekilde sandalyelere oturmalarını söyleyiniz. Ebe olan
                                              öğrenci  çemberin  ortasına  gelir  ve  komutlar  verir.  Oyunun  kuralını  öğ-
                                              rencilerinize “Ebe, ‘Bugün rüzgâr beyaz gömlek giyenlerden yana esiyor.’
                                              dediğinde komuta uyan öğrenciler kendi aralarında yer değiştirirler. Yer
                                              değiştirecek kişiler sağında ve solunda olan arkadaşlarıyla yer değişimi ya-
                                              pamaz.  Ebe bu arada boşalan bir sandalyede yer kapmaya çalışır. Ebe boş
                                              bir sandalyeye oturursa sandalyenin sahibi olan öğrenci yeni ebe olur. Ebe
                                              eğer sandalye kapamazsa yeni bir komut verir.” şeklinde açıklayabilirsiniz.
                                              Ebenin komutuyla oyun başlar. Her ebenin farklı bir komutla oyunu devam
                                              ettirmesi istenir.  “Siyah ayakkabı giyenler, saat takanlar, lacivert çorap
                                              giyenler, saçları uzun olanlar...” gibi komutlar verilebilir.





                              2. Çalışma
                                              İsim-Şehir-Eşya
                                                 Öğrencilerinizden çember oluşturacak şekilde ayakta durmalarını iste-
                                              yiniz. Oyunun kuralını öğrencilerinize “Oyuna başlayan arkadaşınız bir isim
                                              söyler. Onun sağ tarafında duran arkadaşı bu ismin son harfiyle başlayan
                                              yeni bir isim söyler. Oyun sağ taraftan sırayla bu şekilde devam eder. Sırası
                                              gelip de duraksayan, şaşıran kişiye grupça  ‘1, 2, 3 Güm!’ denir. İki kere
                                              duraksayan, şaşıran öğrenci oyun dışı kalır. İkinci turda şehir, üçüncü turda
                                              eşya ismiyle oyun devam eder.” şeklinde açıklayınız. Ebe olmak isteyen gö-
                                              nüllü bir öğrenci ile oyunu başlatınız.





                              3. Çalışma
                                              Cümleden Cümleye
                                                 Öğrencilerinizden  çember  oluşturacak  şekilde  oturmalarını  isteyiniz.
                                              Onlara alfabetik sırayı gözeterek öykü bütünlüğü düşünülmeden sadece
                                              bir önceki cümlelerin çağrışımıyla cümle kurmalarını söyleyiniz. Buna göre
                                              ilk öğrenci “A” harfi ile başlayan bir cümle kurar, ikinci öğrenci de “B” ile
                                              başlayan başka bir cümle ile devam eder. Alfabe tamamlanıncaya kadar
                                              çalışmaya devam edilir. Sınıftaki öğrenci sayısı fazla olduğu taktirde “A”
                                              harfi ile kesintiye uğratılmadan çalışma sürdürülür. Alfabede yer alan “Ğ”
                                              harfi ile başlayan kelime bulunmadığı için bu harfin kullanılmayacağını,
                                              özel isimle cümleye başlanmayacağını çalışmanın başında belirtiniz.

                                                                                                            27
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33