Page 27 - DRAMA ÖKK
P. 27

“Hamile kadınsınız.”
                                            “Fabrikada yeni üretilmiş bir robotsunuz.”
                                            “İlkokul birinci sınıfta okuyan bir çocuksunuz.”
                                            “Başka gezegenden gelmiş bir yaratıksınız.” vs.
                                            Öğrencilerinizi çalışma sırasında arkadaşlarını da dikkatle gözlemlemeleri
                                            için uyarınız. Bütün gruplara aynı anda karışık olarak yürümeye başlama-
                                            larını söyleyiniz.

                                            II. Aşama
                                               Öğrencilerinizi  6  kişilik  gruplara  ayırınız.  Her  gruba  yukarıdaki  form
                                            ve  durum  içeren  komutlardan  birini  veriniz.  İkinci  bir  komutla  “Grubu-
                                            nuz dışında bir arkadaşınızla karşılaşın ve konuşun.” diyerek eş zamanlı
                                            konuşmalarını  isteyiniz.  Bu  komuttan  sonra  öğrencilerinize  diyaloglarını
                                            kurabilmeleri için yeterli zaman veriniz. Bu diyaloglarda herhangi bir konu
                                            aranmaz. “Tekrar yürüyelim.”  diyerek tüm öğrencilerle çalışmayı birkaç
                                            kez yineleyiniz.
                                                                                      GÖRSEL 13:
                                            III. Aşama                                Fikret MUALLA, yağlı boya tekniği
                                               Bu aşamada gruplar karışık yürürken
               Sevgili  öğretmenim,  süreniz   “Formunuzu  bozmadan  farklı  formdan
           yeterli ise etkinliğin sonunda ‘’Davul-  bir arkadaşınızla karşılıklı durup donun.”
                                            diyerek komut veriniz. Karşı karşıya ge-
           Zurna 1, 2, 3 Tıp‘’ oyununu tekrar oy-
                                            len  öğrenciler  bir  önceki  aşamadaki
           natabilirsiniz.                  yüz  ifadelerini  ve  beden  hareketlerini
                                            gösterecek  şekilde  karşılıklı  donarlar.
                                            Öğrencilerinize  aralarında  bir  sorunun
                                            olduğunu, bu sorunu da karşılıklı konu-
                                            şup bir çözüme ulaştırmaları gerektiğini
                                            söyleyiniz. Bu diyaloglarda iki kişi ara-
                                            sında bir çatışma unsurunun (sorun) olması ve sorunun çözüme ulaşması
                                            gereklidir. Belirlediğiniz ikili, komutla diyaloğa başlar. Bu arada diğer öğ-
                                            renciler arkadaşlarının diyaloglarını dinlerler. Diyaloğu biten ya da sizin ko-
                                            mutunuzla bitiren öğrenciler tekrar donarlar. Bir başka ikiliye “Başlayın!”
                                            diyerek çalışmaya devam ediniz. Bütün öğrencilerin bu şekilde diyalogları
                                            tamamlamasını sağlayınız. Diyaloglarda çatışma unsuru gelişmeyen grup-
                                            lar olabilir. Burada mükemmellik, başarılı olmak aranmamalıdır. Karşılıklı
                                            diyaloglarda her olumlu adımı destekleyin, gerçekleştirilemeyen durum-
                                            larla ilgili öğrencilerinizi eleştirmeyin, suçlamayın. Dikkat edilecek nokta-
                                            lardan biri de yönergelerinizin açık-anlaşılır olmasıdır. Çatışma unsurunu
                                            ve yönergeyi kavrayan dolayısıyla sizi anlayan öğrenci kendinden bekle-
                                            nileni gerçekleştirebilir.  Çalışma istenilen seviyede değilse yönergelerinizi
                                            yeniden gözden geçirin, öğrencilerinize yeni bir olanak sağlayın.




                                            Bu çalışmada farklı figürleri karşı karşıya getirmeye özen göstermelisiniz. Örne-
                                            ğin; yaşlı ve yaratık, hamile kadın ve robotun karşılaşması olabilir. Tüm öğrenci-
                                            ler bu karşılaşma ve diyaloğu gerçekleştirmelidir. Öğrencileriniz; karakterlerde
                                            (özellikle yaratık ve robotta) ne kadar özgün olabiliyorlar, diye gözlemleyiniz.
                                            Yaratıcılık özgünlüğü barındırır. Yaratıcılığın gelişiminde ve ortaya çıkmasında
                                            olumlu pekiştireçler vermek önemlidir. Öğrencilerinize bedenlerinde nasıl de-
                                            ğişim olduğunu fark ettirmek için sorular sorabilirsiniz. Örneğin; “Yaşlı kişide
                                            yürüyüşünüz ve duruşunuz nasıldı, bedeninizde ne değişti, hamile kadında be-
                                            den formunuz nasıldı, yaşlı ve hamile kadın yürüyüşünde ağırlık hangi yöndey-
                                            di,  tekrar yürüyecek olsanız hangi form ve durumda yürümek istersiniz, kiminle
                                            karşılaşmak istersiniz, neden? “ gibi sorular sorabilirsiniz. Grup dinamiğini geliş-
                                            tirmek için istenirse  yeniden grup oyunları oynatabilirsiniz.



              26
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32