Page 22 - DRAMA ÖKK
P. 22
3. Çalışma
Bakmak-Görmek
Öğrencilerinizden çember oluşturacak şekilde durmalarını isteyiniz. Üç
öğrenci seçiniz. Kısa aralıklarla üç öğrencinizin dışarı çıkmasını söyleyiniz.
İçeride kalan öğrencilere, dışarı çıkan arkadaşlarının çıkış sırasına göre,
aşağıdaki soruları sorunuz.
“Saçı ne renk?”
“Saçı düz mü, kıvırcık mı, dalgalı mı?”
Dersin bir oyunla sonlandırılması
“Saçlarını nasıl taramış, toplamış mı, örmüş mü, serbest mi bırakmış?”
öğrencilerin bir sonraki derse istekle “Göz rengi nedir?”
gelmelerini sağlayacaktır. Sevgili öğ- “Yüz şekli nasıldır?”
“Kıyafetleri ne renk?”
retmenim, süreniz yeterli ise etkinliğin “Aksesuar (saat, toka, kemer vb.) olarak ne takmış?”
sonunda ‘’Tut Eşim Tut...‘’ oyununu “Aksesuarı ne renk?”
“Ayakkabısı ne renk?”
tekrar oynatabilirsiniz.
Soruların cevapları birinci öğrenci için alındıktan sonra öğrenciyi içeri ça-
ğırınız. İlk öğrenciyle ilgili sorular ve verilen cevapları karşılaştırınız. Aynı
uygulamayı farklı sorularala dışarı çıkan ikinci ve üçüncü öğrenci için yap-
tırınız.
Yukarıda verilen soruları çeşitlendirebilirsiniz. Çalışmalarınızda kilo, boy, ayak-
kabı numarası vb. ile ilgili sorulara yer vermeyiniz. Bu tarz sorular öğrencilerin
rencide olmasına yol açabilir. Sorularınızı seçerken gruptaki öğrencilerin özel
durumlarını göz önünde bulundurmaya özen göstermeniz gerekir.
GÖRSEL 6:
Savvidis SYMEON, yağlı boya tekniği
21