Page 26 - DRAMA ÖKK
P. 26
3. Etkinlik süre
40 dk.
Öğrencinin kendini ifade edebilme becerisi diyalog alıştırmalarıyla geliştirilebi-
lir. Grup ile eş güdüm içinde çalışan öğrencinin koordinasyon yeteneği gelişir.
Bu alıştırma öğrencilerin daha sonraki etkinliklerde role hazırlanmalarına katkı
sağlayacak bir çalışmadır. Öğrencilerinizden günlük hayattan gözlem yapmaları-
nı ve gözlemlerini sınıfta paylaşmalarını isteyebilirsiniz.
1. Çalışma Davul-Zurna 1, 2, 3 Tıp
GÖRSEL 12:
İbrahim BALABAN, yağlı boya tekniği Öğrencileriniz arasından
gönüllü bir ebe seçiniz. Oyunu
“Ebe bir duvar önünde durur.
Diğer öğrenciler ebeden en az
5-6 metre mesafede tek sıra
olarak dururlar.
Ebe yüzü duvara dönük bir
şekilde ‘Davul Zurna 1, 2, 3
Tıp’ diye sayarken diğer öğ-
renciler ona doğru ilerlemeye
başlarlar ve ebe saymayı bitir-
diğinde donarlar. Ebe sayma-
yı bitirdiği an hızla arkasına
dönerek hareket hâlinde olan
arkadaşlarını yakalamaya ça-
lışır. Ebenin hareket hâlinde
gördüğü kişi oyun dışı kalır.
Ebe tekrar arkasını dönerek
sayar, diğer oyuncuların ebe-
ye yaklaşmaya çalışmasıyla
oyun devam eder.
Ebenin tam arkasına gelen
kişi, ebenin sırtına dokunur ve
oyunda kalan diğer öğrenciler-
le birlikte geriye doğru kaçar. Ebenin yakaladığı kişi yeni ebe olur. Eğer ebe
herhangi birine dokunamamışsa ebe olmaya devam eder.” diyerek öğrenci-
lerinize açıklayınız.
2. Çalışma Figürden Karaktere
I. Aşama
Öğrencilerinize “Başla!” komutuyla mekânda yürümelerini söyleyiniz.
Öğrenciler aynı anda komutla yürümeye başlar. Öğrencilerinize içinde
form barındıran ve bir durumu yansıtan açık komutlar vereceğinizi söyle-
yiniz. Komutlarınız açık olmalıdır. Örneğin;
“Yaşlı bir insansınız.”
25