Page 26 - DRAMA ÖKK
P. 26

3. Etkinlik        süre
                                      40 dk.



                                              Öğrencinin kendini ifade edebilme becerisi diyalog alıştırmalarıyla geliştirilebi-
                                              lir. Grup ile eş güdüm içinde çalışan öğrencinin koordinasyon yeteneği gelişir.
                                              Bu alıştırma öğrencilerin daha sonraki etkinliklerde role hazırlanmalarına katkı
                                              sağlayacak bir çalışmadır. Öğrencilerinizden günlük hayattan gözlem yapmaları-
                                              nı ve gözlemlerini sınıfta paylaşmalarını isteyebilirsiniz.




                              1. Çalışma       Davul-Zurna 1, 2, 3 Tıp



                                  GÖRSEL 12:
                  İbrahim BALABAN, yağlı boya tekniği                                     Öğrencileriniz arasından
                                                                                     gönüllü bir ebe seçiniz. Oyunu
                                                                                     “Ebe bir duvar önünde durur.
                                                                                     Diğer öğrenciler ebeden en az
                                                                                     5-6  metre  mesafede  tek  sıra
                                                                                     olarak dururlar.
                                                                                     Ebe  yüzü  duvara  dönük  bir
                                                                                     şekilde  ‘Davul  Zurna  1,  2,  3
                                                                                     Tıp’  diye  sayarken  diğer  öğ-
                                                                                     renciler ona doğru ilerlemeye
                                                                                     başlarlar ve ebe saymayı bitir-
                                                                                     diğinde donarlar. Ebe sayma-
                                                                                     yı  bitirdiği  an  hızla  arkasına
                                                                                     dönerek hareket hâlinde olan
                                                                                     arkadaşlarını yakalamaya ça-
                                                                                     lışır.  Ebenin  hareket  hâlinde
                                                                                     gördüğü  kişi  oyun  dışı  kalır.
                                                                                     Ebe  tekrar  arkasını  dönerek
                                                                                     sayar, diğer oyuncuların ebe-
                                                                                     ye  yaklaşmaya  çalışmasıyla
                                                                                     oyun devam eder.
                                                                                     Ebenin  tam  arkasına  gelen
                                                                                     kişi, ebenin sırtına dokunur ve
                                                                                     oyunda kalan diğer öğrenciler-
                                               le birlikte geriye doğru kaçar. Ebenin yakaladığı kişi yeni ebe olur. Eğer ebe
                                               herhangi birine dokunamamışsa ebe olmaya devam eder.” diyerek öğrenci-
                                               lerinize açıklayınız.







                              2. Çalışma      Figürden Karaktere

                                               I. Aşama
                                                 Öğrencilerinize “Başla!” komutuyla mekânda yürümelerini söyleyiniz.
                                               Öğrenciler  aynı  anda  komutla  yürümeye  başlar.  Öğrencilerinize  içinde
                                               form barındıran ve bir durumu yansıtan açık komutlar vereceğinizi söyle-
                                               yiniz.  Komutlarınız açık olmalıdır. Örneğin;
                                               “Yaşlı bir insansınız.”


                                                                                                            25
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31