Page 25 - DRAMA ÖKK
P. 25

3. Çalışma
                                            Okul Hatırası


                                               Bu çalışmaya bir önceki “Duygu Köprüsü”  çalışmasının sonunda aynı
                                            duyguları  taşıyan  öğrencilerinizden  gruplar  oluşturarak  başlayınız.  Her
                                            gruptan  duygularına  göre  “Üzüntülü  Arkadaş  Grubu”,  “Mutlu  Arkadaş
                 Sevgili  öğretmenim,  süreniz   Grubu”,  “Şaşkın  Arkadaş  Grubu”...  fotoğrafları  oluşturmalarını  isteyiniz.

           yeterli ise etkinliğin sonunda ‘’Selam   Gruplara “duygularına göre, fotoğraf çektirir gibi konuşmadan sadece do-
                                            narak durmalarını” söyleyiniz. Öğrencilerle mekânda bir köşe belirleyip her
           Oyunu‘’nu tekrar oynatabilirsiniz.
                                            grubun bu köşede “Okul Hatırası” pozu vermelerini isteyiniz. Siz de  temsilî
                                            fotoğraf makinesi ile onların fotoğraflarını çekiniz. Öğrencilerinize, çekilen
                                            fotoğraflarla ilgili “O an ne düşündükleri, neler hissettikleri, nerelerde zor-
                                            landıkları” gibi sorular sorunuz. Öğrencilerinizin çalışma hakkında kendile-
                                            rini ifade etmelerini sağlayınız.
                                               Bu çalışmaya grupların duygularını değiştirerek ya da farklı duygular
                                            taşıyan öğrencilerden oluşan yeni gruplarla devam edebilirsiniz. Öğrenci-
                                            lerinizle  oluşturdukları yeni fotoğraflar hakkında konuşabilirsiniz.






          GÖRSEL 11:                        Bu çalışmada her öğrencinin duyguyu aktarırken hem ifadeyi hem de bedenini
          Alessandro GATTO,  karışık teknik                                       nasıl kullandığına dikkat etmeniz
                                                                                  gerekir. Öğrenciler kendilerini bir
                                                                                  şekilde  ifade  etme  gereksinimi
                                                                                  duyarlar. Bu ifade ediş onların o
                                                                                  anki kişisel özellikleri, yetenekle-
                                                                                  ri,  duygu  ve  ihtiyaçları  üzerinde
                                                                                  gerçekleşir.  Öğrenciler  kendi-
                                                                                  lerinin  var  olduklarının  ve  fark
                                                                                  edildiklerinin  bilincinde  olmak
                                                                                  isterler.  Sizin  yapmanız  gereken
                                                                                  şey öğrencilere içinde bulunduk-
                                                                                  ları durumlarıyla “kabul edildik-
                                                                                  leri”  mesajını  vermek  ve  onlara
                                                                                  gelişimlerinin  her  basamağında
                                                                                  güç  ve  kendine  güven  verecek
                                                                                  bir  yaklaşım  geliştirmek  olmalı-
                                                                                  dır.  Çalışmalarını  yetersiz  bulan
                                                                                  gruplara  olumlu  pekiştireçler
                                                                                  veriniz. Bu gruplara çalışmalarını
                                                                                  tekrarlamaları için imkân tanıyı-
                                                                                  nız. Öğrencilerinizi hata ve başa-
                                                                                  rısızlıkla yargılamayın. Bu şekilde
                                                                                  yargılanan  öğrencide  “mükem-
                                                                                  mel  olma”  anlayışı  gelişecek
                                                                                  ve  olumsuzluk  hâlinde  yılgınlık
                                                                                  hâkim  olacak,  yeniden  deneme
                                                                                  çabası  ortadan  kalkacaktır.  Teş-
                                                                                  vikin kendine özgü bir dili vardır.
                                                                                  Kabul eden bir sessizlik, gülüm-
                                                                                  seme, jest ve mimikler teşvik dili
                                                                                  olarak  kullanılabileceği  gibi  öğ-
                                                                                  rencinin  davranışlarına  yönelik
                                                                                  olumlu  anlamda  söylenebilecek
                                                                                  cümleler de öğrencilerin üzerin-
                                                                                  de etkili olur.







              24
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30