Page 25 - DRAMA ÖKK
P. 25
3. Çalışma
Okul Hatırası
Bu çalışmaya bir önceki “Duygu Köprüsü” çalışmasının sonunda aynı
duyguları taşıyan öğrencilerinizden gruplar oluşturarak başlayınız. Her
gruptan duygularına göre “Üzüntülü Arkadaş Grubu”, “Mutlu Arkadaş
Sevgili öğretmenim, süreniz Grubu”, “Şaşkın Arkadaş Grubu”... fotoğrafları oluşturmalarını isteyiniz.
yeterli ise etkinliğin sonunda ‘’Selam Gruplara “duygularına göre, fotoğraf çektirir gibi konuşmadan sadece do-
narak durmalarını” söyleyiniz. Öğrencilerle mekânda bir köşe belirleyip her
Oyunu‘’nu tekrar oynatabilirsiniz.
grubun bu köşede “Okul Hatırası” pozu vermelerini isteyiniz. Siz de temsilî
fotoğraf makinesi ile onların fotoğraflarını çekiniz. Öğrencilerinize, çekilen
fotoğraflarla ilgili “O an ne düşündükleri, neler hissettikleri, nerelerde zor-
landıkları” gibi sorular sorunuz. Öğrencilerinizin çalışma hakkında kendile-
rini ifade etmelerini sağlayınız.
Bu çalışmaya grupların duygularını değiştirerek ya da farklı duygular
taşıyan öğrencilerden oluşan yeni gruplarla devam edebilirsiniz. Öğrenci-
lerinizle oluşturdukları yeni fotoğraflar hakkında konuşabilirsiniz.
GÖRSEL 11: Bu çalışmada her öğrencinin duyguyu aktarırken hem ifadeyi hem de bedenini
Alessandro GATTO, karışık teknik nasıl kullandığına dikkat etmeniz
gerekir. Öğrenciler kendilerini bir
şekilde ifade etme gereksinimi
duyarlar. Bu ifade ediş onların o
anki kişisel özellikleri, yetenekle-
ri, duygu ve ihtiyaçları üzerinde
gerçekleşir. Öğrenciler kendi-
lerinin var olduklarının ve fark
edildiklerinin bilincinde olmak
isterler. Sizin yapmanız gereken
şey öğrencilere içinde bulunduk-
ları durumlarıyla “kabul edildik-
leri” mesajını vermek ve onlara
gelişimlerinin her basamağında
güç ve kendine güven verecek
bir yaklaşım geliştirmek olmalı-
dır. Çalışmalarını yetersiz bulan
gruplara olumlu pekiştireçler
veriniz. Bu gruplara çalışmalarını
tekrarlamaları için imkân tanıyı-
nız. Öğrencilerinizi hata ve başa-
rısızlıkla yargılamayın. Bu şekilde
yargılanan öğrencide “mükem-
mel olma” anlayışı gelişecek
ve olumsuzluk hâlinde yılgınlık
hâkim olacak, yeniden deneme
çabası ortadan kalkacaktır. Teş-
vikin kendine özgü bir dili vardır.
Kabul eden bir sessizlik, gülüm-
seme, jest ve mimikler teşvik dili
olarak kullanılabileceği gibi öğ-
rencinin davranışlarına yönelik
olumlu anlamda söylenebilecek
cümleler de öğrencilerin üzerin-
de etkili olur.
24