Page 24 - DRAMA ÖKK
P. 24
2. Çalışma
Duygu Köprüsü
Öğrencilerinizi altı gruba ayırınız. Her
gruba üzüntü, sevinç, korku, öfke, şaş-
kınlık, mutluluk gibi bir duygunun yazılı
olduğu kağıtlar veriniz. Bu çalışmada
verilen duyguların temel duygular ol-
masına dikkat ediniz. Örneğin; melan-
koli gibi ifadesi zor duygular öğrenciye
verilmemelidir. Öğrencilere “Başla!”
komutu verildiğinde, gruba ait duygu-
ları beden ve yüz hareketleriyle yansı-
tarak konuşmadan yürümelerini söyle-
yiniz.
Mekânda serbest olarak yürüyen
öğrencilerinize “Diğer gruplardan
bir arkadaşınızla karşılıklı du-
run, birbirinize bakın ve konuş-
madan tokalaşarak ayrılın.” diye
ikinci bir komut veriniz. Bu komut-
la her öğrenci karşısındaki arkada-
şının duygusunu alarak yürümeye
devam eder. Duygu aktarımı sırasında
acele etmeden komut verilmeli, öğren-
cilerin birbirini incelemesi ve alacağı duy-
guyu görmesi için onlara zaman tanınma-
lıdır. Vereceğiniz komutlarla duygu aktarma
birkaç kez tekrarlanır. Öğrencilerinizin farklı GÖRSEL 8:
Franz XAVER, bronz döküm
duygularla karşılaşmalarına imkân verilir.
Bu çalışmada, öğrencilerde duyguya göre beden formundaki değişimi iyi göz-
lemlemeniz gerekir. Öğrencinin de duygu ve beden formu arasındaki ilişkiyi an-
GÖRSEL 9: laması için “Duyguya göre bedeninizde ne değişti? Nasıl değişti? Ne hissettiniz?
Franz XAVER, bronz döküm
Üzgün olduğunuzda yüzünüz ve bedeniniz nasıl tepki gösterdi? En çok hangi
duyguda zorlandınız? En rahat ifade ettiğiniz duygu hangisiydi?” gibi sorular so-
rabilirsiniz. Bu sorulara verilen yanıtlarla öğrencileriniz grup içinde kendisini
ifade eder, siz de öğrencilerinizi daha yakından tanıma fırsatı elde edersiniz.
Duygu ve formlar üzerinde öğrencilerle konuşarak onların farkındalıkları-
nı artırabilirsiniz. Öğrencilerinizden günlük hayatta kendileri ve çevrele-
rindeki duygu ve form değişimlerini gözlemleyerek sınıfta paylaşma-
larını isteyebilirsiniz.
GÖRSEL 10:
Franz XAVER, bronz döküm
23