Page 24 - DRAMA ÖKK
P. 24

2. Çalışma
                                               Duygu Köprüsü
                                                  Öğrencilerinizi  altı  gruba  ayırınız.  Her
                                               gruba  üzüntü,  sevinç,  korku,  öfke,  şaş-
                                               kınlık, mutluluk gibi bir duygunun yazılı
                                               olduğu  kağıtlar  veriniz.  Bu  çalışmada
                                               verilen  duyguların  temel  duygular  ol-
                                               masına dikkat ediniz. Örneğin; melan-
                                               koli gibi ifadesi zor duygular öğrenciye
                                               verilmemelidir.  Öğrencilere  “Başla!”
                                               komutu verildiğinde, gruba ait duygu-
                                               ları beden ve yüz hareketleriyle yansı-
                                               tarak konuşmadan yürümelerini söyle-
                                               yiniz.
                                                  Mekânda  serbest  olarak  yürüyen
                                               öğrencilerinize  “Diğer  gruplardan
                                               bir  arkadaşınızla  karşılıklı  du-
                                               run, birbirinize bakın ve konuş-
                                               madan tokalaşarak ayrılın.” diye
                                               ikinci bir komut veriniz. Bu komut-
                                               la her öğrenci karşısındaki arkada-
                                               şının  duygusunu  alarak  yürümeye
                                               devam eder. Duygu aktarımı sırasında
                                               acele etmeden komut verilmeli, öğren-
                                               cilerin birbirini incelemesi ve alacağı duy-
                                               guyu görmesi için onlara zaman tanınma-
                                               lıdır. Vereceğiniz komutlarla duygu aktarma
                                               birkaç  kez  tekrarlanır.  Öğrencilerinizin  farklı   GÖRSEL 8:
                                                                                       Franz XAVER, bronz döküm
                                               duygularla karşılaşmalarına imkân verilir.


                                              Bu çalışmada, öğrencilerde duyguya göre beden formundaki değişimi iyi göz-
                                              lemlemeniz gerekir. Öğrencinin de duygu ve beden formu arasındaki ilişkiyi an-
            GÖRSEL 9:                         laması için “Duyguya göre bedeninizde ne değişti? Nasıl değişti? Ne hissettiniz?
            Franz XAVER, bronz döküm
                                              Üzgün olduğunuzda yüzünüz ve bedeniniz nasıl tepki gösterdi? En çok hangi
                                              duyguda zorlandınız? En rahat ifade ettiğiniz duygu hangisiydi?” gibi sorular so-
                                               rabilirsiniz. Bu sorulara verilen yanıtlarla öğrencileriniz grup içinde kendisini
                                                 ifade eder, siz de öğrencilerinizi daha yakından tanıma fırsatı elde edersiniz.
                                                   Duygu ve formlar üzerinde öğrencilerle konuşarak onların farkındalıkları-
                                                     nı artırabilirsiniz. Öğrencilerinizden günlük hayatta kendileri ve çevrele-
                                                      rindeki duygu ve form değişimlerini gözlemleyerek sınıfta paylaşma-
                                                       larını isteyebilirsiniz.























                                                        GÖRSEL 10:
                                                        Franz XAVER, bronz döküm

                                                                                                            23
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29