Page 23 - DRAMA ÖKK
P. 23

süre
              2. Etkinlik        40 dk.




                                           Size verilen etkinliklerde grupların farklı öğrencilerle oluşturulması için bir sis-
                                           tematik  izlenmiştir.  Gözlemlerinizden  yararlanarak  grupların  farklı  niteliklere
                                           sahip öğrencilerden oluşmasını sağlamalısınız. Gruplamayı akademik başarı ya
                                           da yetenek gruplaması şeklinde yapmamalısınız. Yetenek gruplaması ve aka-
                                           demik başarı gruplamaları heterojenliği azaltacaktır. Gruplar oluşurken yakın
                                           arkadaşların aynı grupta olmasını mümkün olduğunca engellemelisiniz. Bu, et-
                                           kinliğin amacına ulaşması bakımından önemlidir. Yakın arkadaşların bir araya
                                           geldiği gruplarda iş birlikli öğrenmenin tam olarak gerçekleşmesi mümkün de-
                                           ğildir çünkü öğrenciler çalışmayı bir etkinlik gibi değil, eğlence gibi algılamaya
                                           başlayabilirler. Grup üyelerinin değiştirilmesi, aynı öğrencinin farklı gruplarda
                                           yer almasının sağlanması, grup dinamiğinin gelişimini sağlayacak ve heterojen
                                           grup yapıları oluşmasına olanak verecektir.


                           1. Çalışma
                                            Selam Oyunu

                                               Öğrencilerinizden çember oluşturacak şekilde ayakta durmalarını iste-
                                            yiniz.  Öğrencilerinize “Sırtına dokunduğum bir arkadaşınızla oyunu baş-
                                            latacağım. Oyuna başlayan arkadaşınız (örneğin, Ayşe) ‘Mehmet’ten se-
                                            lam gelmiş Ayşe’ye, Ayşe almış göndermiş Ahmet’e.’ der. Oyuncunun adını
                                            Ahmet adlı arkadaşınız değiştirerek söyler. İsmi söylenen her arkadaşınız
                                            isimleri  değiştirerek  söylemek  zorundadır.  Oyun  bu  sırayla  aynı  sözlerle
                                            ve yeni adlarla sürer. Tekerlemeyi yanlış söyleyen, şaşıran, geç söyleyen
                                            eksi puan alır. Eksi puan alanın adı söylenirken kaç eksi puan aldıysa önce
                                            eksi  puanı  sonra  adı  söylenir.  Örneğin  Ayşe  eksi  bir  olduğunda  Ahmet
                                            ‘Ahmet’ten selam gelmiş eksi bir Ayşe’ye. Ayşe almış göndermiş Ahmet’e.’
                                            der. Bu oyunda her oyuncuya üç kez yanlış yapma hakkı verilir. Dördüncü
                                            yanlışı yapan arkadaşınız oyun dışı kalır.” diyerek oyunun kuralını açıklayı-
                                            nız. Kısa bir deneme yaptıktan sonra oyunu başlatınız.
          GÖRSEL 7:
          1. Remzi TAŞKIRAN, yağlı boya tekniği






































              22
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28