Page 23 - DRAMA ÖKK
P. 23
süre
2. Etkinlik 40 dk.
Size verilen etkinliklerde grupların farklı öğrencilerle oluşturulması için bir sis-
tematik izlenmiştir. Gözlemlerinizden yararlanarak grupların farklı niteliklere
sahip öğrencilerden oluşmasını sağlamalısınız. Gruplamayı akademik başarı ya
da yetenek gruplaması şeklinde yapmamalısınız. Yetenek gruplaması ve aka-
demik başarı gruplamaları heterojenliği azaltacaktır. Gruplar oluşurken yakın
arkadaşların aynı grupta olmasını mümkün olduğunca engellemelisiniz. Bu, et-
kinliğin amacına ulaşması bakımından önemlidir. Yakın arkadaşların bir araya
geldiği gruplarda iş birlikli öğrenmenin tam olarak gerçekleşmesi mümkün de-
ğildir çünkü öğrenciler çalışmayı bir etkinlik gibi değil, eğlence gibi algılamaya
başlayabilirler. Grup üyelerinin değiştirilmesi, aynı öğrencinin farklı gruplarda
yer almasının sağlanması, grup dinamiğinin gelişimini sağlayacak ve heterojen
grup yapıları oluşmasına olanak verecektir.
1. Çalışma
Selam Oyunu
Öğrencilerinizden çember oluşturacak şekilde ayakta durmalarını iste-
yiniz. Öğrencilerinize “Sırtına dokunduğum bir arkadaşınızla oyunu baş-
latacağım. Oyuna başlayan arkadaşınız (örneğin, Ayşe) ‘Mehmet’ten se-
lam gelmiş Ayşe’ye, Ayşe almış göndermiş Ahmet’e.’ der. Oyuncunun adını
Ahmet adlı arkadaşınız değiştirerek söyler. İsmi söylenen her arkadaşınız
isimleri değiştirerek söylemek zorundadır. Oyun bu sırayla aynı sözlerle
ve yeni adlarla sürer. Tekerlemeyi yanlış söyleyen, şaşıran, geç söyleyen
eksi puan alır. Eksi puan alanın adı söylenirken kaç eksi puan aldıysa önce
eksi puanı sonra adı söylenir. Örneğin Ayşe eksi bir olduğunda Ahmet
‘Ahmet’ten selam gelmiş eksi bir Ayşe’ye. Ayşe almış göndermiş Ahmet’e.’
der. Bu oyunda her oyuncuya üç kez yanlış yapma hakkı verilir. Dördüncü
yanlışı yapan arkadaşınız oyun dışı kalır.” diyerek oyunun kuralını açıklayı-
nız. Kısa bir deneme yaptıktan sonra oyunu başlatınız.
GÖRSEL 7:
1. Remzi TAŞKIRAN, yağlı boya tekniği
22