Page 18 - DRAMA ÖKK
P. 18

sosyal ve bilişsel yönden bireysel farklılıkları olan grup
               Bu ünitede, öğrenciler ısınma oyun ve alıştırmaları ile   arkadaşları ile uyum içinde hareket eder. Yeni ortam ve
                                                                durumlar karşısında uyum sağlama becerisini geliştirir.
            bedensel ve zihinsel olarak çalışmaya hazırlanır. Tanışma   3. Öğrencileriniz kişilerin birbirleriyle, grupla; grubun
            oyunları ile grup arkadaşlarının bireysel özelliklerini, eş   bir başka grupla iletişimini fark eder. Grupla birlikte gru-
            zamanlı çalışmalar ile grup olma ve grup dinamiği kav-  bun amacı doğrultusunda ortak hareket eder.
                                                                   4.  Öğrencileriniz  çalışmalarda  kendi  duygu  ve  dü-
            ramlarını öğrenir.
                                                                şüncelerini rahat ifade eder. Burada öğrencilerin kendi
                                                                duygularını fark ederek kendilerini gerçekçi olarak ta-
                                                                nımaları  ve  çevreleriyle  (başkalarıyla)  daha  rahat  ilişki
                                                                kurmaları hedeflenir.
             ÖĞRENCİYE YÖNELİK HEDEFLERİNİZ                        5. Drama sürecinde gönüllülük esastır. Öğrencilerini-
               Sevgili öğretmenimiz,                                                    zin çalışmalara gönüllü katı-
            öğrencilerinizde ulaşma-                                                    lımı önemlidir. Bu çalışma-
            nız  gereken  hedefler                                                      lar  sayesinde  öğrencileriniz
            şunlardır:                                                                  kendisini ve başkalarını an-
               1. Öğrencileriniz kendisi-                                               lama  becerisini  geliştirir.
            ni ve grup arkadaşlarını ta-                                                İletişim ve etkileşim beceri-
            nıma yönündeki çalışmalara                                                  lerine olumlu katkılar sağ-
            katılır. Birey kendini tanır ve                                             lar. Yapılan etkinlik ve çalış-
            grup içerisinde kendini doğ-                                                malarla öğrencinin kendine
            ru  ifade  eder.  Öğrencinin                                                güven  duyması,  grup  içi
            kendini ifade etmesiyle an-                                                 hareketleri  desteklemesi,
            latılmak  istenen  bedensel                                                 kendi  adına  grupla  yaptığı
            ve sözel ifadedir. Bireylerin                                               çalışmada karar verme be-
            grupta  yer  almaya  istekli                                                cerisini kazanması hedefle-
            hâle  gelmeleri,  kendileriy-                                               nir.
            le  ilgili  iç  çatışmalarından                                                6.  Öğrencileriniz  bir-
            kurtulmaları, kendilerini ta-                                               likte  üretme  ve  paylaşma
            nımaları, olaylara farklı bak-                                              isteği  taşır.  Arkadaşlarıy-
            maları,  farklı  yönlerini  gör-                                            la  bir  ürün  çıkartmak  için
            meleri,  karşılaştıkları  yeni                                              çalışmalara  olumlu  destek
            fikir  ve  durumlara  uyum                                                  verir.  Grupla  bir  ürün  çıka-
            göstermeleri, kendi düşün-                                                  rırken,  önceki  fikirleri  din-
            celerini  ortaya  koymaları                                                 leyerek bu fikirleri geliştirir.
            beklenir.  Öğrencilerin  önce     GÖRSEL 2:  İbrahim BALABAN, yağlı boya tekniği  Öğrenci kendi içindeki düş
            “ben” kimliğine sonra “biz”                                                 gücü, sağduyu ve yaratıcı-
            kavramına ulaşması sağlanır.                        lığı keşfeder.
               2. Öğrencileriniz her bireyin benzer ve farklı yönle-  Drama sürecinde yapılan tüm etkinliklerde öğrenci-
            ri olduğunu fark eder. Bireylerin sahip olduğu bireysel   lerin kendini farklı yollarla ifade etmesine olanak sağla-
            özelliklere ve farklılıklara saygı duyar. Kendi ve başkala-  nır. Öğrencinin bu süreçteki yaşantılarla neler edindiğini
            rının bireysel farklılıklarını bilmek, bireyin bilinçlenme-  sözle ifade etmesi istenir. Öğrenciler drama sürecinde-
            si  ve toplum  içerisinde  sosyal  bir  varlık  olabilmesi  ko-  ki deneyimlerinin değerlendirmesini yaparken sizin de
            nusunda  bireye  fayda  sağlar.  Öğrencileriniz  duygusal,   aynı değerlendirmeyi kendiniz ve öğrencileriniz için yap-
                                                                manız gerekir.

                                                                                                           17

                                                                                                            17
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23