Page 18 - DRAMA ÖKK
P. 18
sosyal ve bilişsel yönden bireysel farklılıkları olan grup
Bu ünitede, öğrenciler ısınma oyun ve alıştırmaları ile arkadaşları ile uyum içinde hareket eder. Yeni ortam ve
durumlar karşısında uyum sağlama becerisini geliştirir.
bedensel ve zihinsel olarak çalışmaya hazırlanır. Tanışma 3. Öğrencileriniz kişilerin birbirleriyle, grupla; grubun
oyunları ile grup arkadaşlarının bireysel özelliklerini, eş bir başka grupla iletişimini fark eder. Grupla birlikte gru-
zamanlı çalışmalar ile grup olma ve grup dinamiği kav- bun amacı doğrultusunda ortak hareket eder.
4. Öğrencileriniz çalışmalarda kendi duygu ve dü-
ramlarını öğrenir.
şüncelerini rahat ifade eder. Burada öğrencilerin kendi
duygularını fark ederek kendilerini gerçekçi olarak ta-
nımaları ve çevreleriyle (başkalarıyla) daha rahat ilişki
kurmaları hedeflenir.
ÖĞRENCİYE YÖNELİK HEDEFLERİNİZ 5. Drama sürecinde gönüllülük esastır. Öğrencilerini-
Sevgili öğretmenimiz, zin çalışmalara gönüllü katı-
öğrencilerinizde ulaşma- lımı önemlidir. Bu çalışma-
nız gereken hedefler lar sayesinde öğrencileriniz
şunlardır: kendisini ve başkalarını an-
1. Öğrencileriniz kendisi- lama becerisini geliştirir.
ni ve grup arkadaşlarını ta- İletişim ve etkileşim beceri-
nıma yönündeki çalışmalara lerine olumlu katkılar sağ-
katılır. Birey kendini tanır ve lar. Yapılan etkinlik ve çalış-
grup içerisinde kendini doğ- malarla öğrencinin kendine
ru ifade eder. Öğrencinin güven duyması, grup içi
kendini ifade etmesiyle an- hareketleri desteklemesi,
latılmak istenen bedensel kendi adına grupla yaptığı
ve sözel ifadedir. Bireylerin çalışmada karar verme be-
grupta yer almaya istekli cerisini kazanması hedefle-
hâle gelmeleri, kendileriy- nir.
le ilgili iç çatışmalarından 6. Öğrencileriniz bir-
kurtulmaları, kendilerini ta- likte üretme ve paylaşma
nımaları, olaylara farklı bak- isteği taşır. Arkadaşlarıy-
maları, farklı yönlerini gör- la bir ürün çıkartmak için
meleri, karşılaştıkları yeni çalışmalara olumlu destek
fikir ve durumlara uyum verir. Grupla bir ürün çıka-
göstermeleri, kendi düşün- rırken, önceki fikirleri din-
celerini ortaya koymaları leyerek bu fikirleri geliştirir.
beklenir. Öğrencilerin önce GÖRSEL 2: İbrahim BALABAN, yağlı boya tekniği Öğrenci kendi içindeki düş
“ben” kimliğine sonra “biz” gücü, sağduyu ve yaratıcı-
kavramına ulaşması sağlanır. lığı keşfeder.
2. Öğrencileriniz her bireyin benzer ve farklı yönle- Drama sürecinde yapılan tüm etkinliklerde öğrenci-
ri olduğunu fark eder. Bireylerin sahip olduğu bireysel lerin kendini farklı yollarla ifade etmesine olanak sağla-
özelliklere ve farklılıklara saygı duyar. Kendi ve başkala- nır. Öğrencinin bu süreçteki yaşantılarla neler edindiğini
rının bireysel farklılıklarını bilmek, bireyin bilinçlenme- sözle ifade etmesi istenir. Öğrenciler drama sürecinde-
si ve toplum içerisinde sosyal bir varlık olabilmesi ko- ki deneyimlerinin değerlendirmesini yaparken sizin de
nusunda bireye fayda sağlar. Öğrencileriniz duygusal, aynı değerlendirmeyi kendiniz ve öğrencileriniz için yap-
manız gerekir.
17
17