Page 21 - DRAMA ÖKK
P. 21

Öğretmen kılavuz kitabınızda yer alan etkinlik-alıştırmalar sizleri yönlendirmek için hazırlanmış örnek
              uygulamalardır. Grup yapısına göre alternatif etkinlik-çalışmalar planlarken seçilen oyun ve alıştırma-
              ların uzun süreli olmamasına özen göstermelisiniz. Uzun süreli oyun ve alıştırmalar öğrencileri hedef-
              lenenden uzaklaştırabilir.





               1. Etkinlik        süre
                                 40 dk.




                                            Öğrencilerin derse ilgilerini kaybetmemeleri, etkinliğin kesintisiz ve verimli bir
                                            şekilde gerçekleşebilmesi için yönergelerin açık ve anlaşılır olması önemlidir.





                           1. Çalışma
                                            Tut Eşim Tut...
                                              Öğrencilerinize mekânda serbest olarak yürümelerini söyleyip bir süre
                                            sonra “İkili olun!” komutunu veriniz. Oyunun kuralını “Kendine eş bulama-
                                            yan veya en geç ikili olan grup ebe olur. Ebeler ayrılarak arkadaşlarını ya-
                                            kalayıp ebelemeye çalışırlar. Diğer eşler de birbirinden ayrılarak iki ebeden
                                            kaçmaya başlarlar. Ebelenmek üzere olan oyuncu, eşine  ‘Tut eşim tut…’
                                            diye seslenip eşiyle el ele tutuşursa ebelenmekten kurtulur. Eşinin elini tu-
                                            tamayıp ebelenen oyuncu ve eşi oyun dışı kalır. Bütün oyuncular ebele-
                                            ninceye kadar oyun devam eder.” diyerek açıklayınız. Ebeleri belirledikten
                                            sonra oyunu başlatınız.


                           2. Çalışma
                                            Sen Yandın!



                                                                               Öğrencilerinizden bir çember oluş-
                                                                            turmalarını  isteyiniz.  Oyunun  kuralı-
                                                                            nı  öğrencilerinize  “Sırtına  dokunup
                                                                            ‘Sen yandın!’ dediğim öğrencinin sa-
                                                                            ğında ve solunda duran arkadaşları
                                                                            aynı  anda  birbirlerinin  adını  söyler.
                                                                            Arkadaşının  adını  aynı  anda  söyle-
                                                                            yemeyen, şaşıran, arkadaşının adını
                                                                            geç  söyleyen  oyun  dışı  kalır.  Başka
                                                                            bir  öğrencinin  sırtına  dokunup  ‘Sen
                                                                            yandın!’  dediğimde  oyun  devam
                                                                            eder.”  diyerek  açıklayınız.  Herhangi
                                                                            bir öğrencinizin sırtına dokunup ‘Sen
                                                                            yandın!’  diyerek  oyunu  başlatınız.
                                                                            Bu oyun, her turda temponun biraz
                                                                            daha  artırılmasıyla  daha  eğlenceli
                                                                            hâle getirilebilir. Hata yapmayan son
                                                                            üç kişi kalana kadar oyunu devam et-
                                                                            tirebilirsiniz.


          GÖRSEL 5:
          Isabelle PLANTE, yağlı boya tekniği


              20
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26