Page 21 - DRAMA ÖKK
P. 21
Öğretmen kılavuz kitabınızda yer alan etkinlik-alıştırmalar sizleri yönlendirmek için hazırlanmış örnek
uygulamalardır. Grup yapısına göre alternatif etkinlik-çalışmalar planlarken seçilen oyun ve alıştırma-
ların uzun süreli olmamasına özen göstermelisiniz. Uzun süreli oyun ve alıştırmalar öğrencileri hedef-
lenenden uzaklaştırabilir.
1. Etkinlik süre
40 dk.
Öğrencilerin derse ilgilerini kaybetmemeleri, etkinliğin kesintisiz ve verimli bir
şekilde gerçekleşebilmesi için yönergelerin açık ve anlaşılır olması önemlidir.
1. Çalışma
Tut Eşim Tut...
Öğrencilerinize mekânda serbest olarak yürümelerini söyleyip bir süre
sonra “İkili olun!” komutunu veriniz. Oyunun kuralını “Kendine eş bulama-
yan veya en geç ikili olan grup ebe olur. Ebeler ayrılarak arkadaşlarını ya-
kalayıp ebelemeye çalışırlar. Diğer eşler de birbirinden ayrılarak iki ebeden
kaçmaya başlarlar. Ebelenmek üzere olan oyuncu, eşine ‘Tut eşim tut…’
diye seslenip eşiyle el ele tutuşursa ebelenmekten kurtulur. Eşinin elini tu-
tamayıp ebelenen oyuncu ve eşi oyun dışı kalır. Bütün oyuncular ebele-
ninceye kadar oyun devam eder.” diyerek açıklayınız. Ebeleri belirledikten
sonra oyunu başlatınız.
2. Çalışma
Sen Yandın!
Öğrencilerinizden bir çember oluş-
turmalarını isteyiniz. Oyunun kuralı-
nı öğrencilerinize “Sırtına dokunup
‘Sen yandın!’ dediğim öğrencinin sa-
ğında ve solunda duran arkadaşları
aynı anda birbirlerinin adını söyler.
Arkadaşının adını aynı anda söyle-
yemeyen, şaşıran, arkadaşının adını
geç söyleyen oyun dışı kalır. Başka
bir öğrencinin sırtına dokunup ‘Sen
yandın!’ dediğimde oyun devam
eder.” diyerek açıklayınız. Herhangi
bir öğrencinizin sırtına dokunup ‘Sen
yandın!’ diyerek oyunu başlatınız.
Bu oyun, her turda temponun biraz
daha artırılmasıyla daha eğlenceli
hâle getirilebilir. Hata yapmayan son
üç kişi kalana kadar oyunu devam et-
tirebilirsiniz.
GÖRSEL 5:
Isabelle PLANTE, yağlı boya tekniği
20