Page 19 - DRAMA ÖKK
P. 19
evgili öğretmenim, drama dersinin başlangıç noktası, öğrencilerinizin etkinliğe ön hazırlığını sağlayan
ısınma oyun ve alıştırmalarıdır. Isınma oyun ve alıştırmalarıyla öğrenciler kendilerini, grup arkadaşlarını, grubun
Syapısını keşfeder, aynı zamanda da ana çalışmaya hazırlanır.
Drama dersi, grupla yapılan etkinliklerden oluşur. Grubun birlikte hareket edebilmesi, grup içinde uyumun sağlanması
yani grup dinamiğinin olumlu yönde geliştirilmesi öncelikli hedeflerdir. Eş zamanlı alıştırmalar ve oyunlar grubun aynı
anda yaptığı çalışmalardır. Grup dinamiğinin oluşmasına ve olumlu yönde gelişimine katkı sağlar.
1.1. Isınma Oyun ve Alıştırmaları
Drama dersinde etkinlikleri oluştu- bilir. Isınma oyun ve alıştırmaları, ön ya geçiş yapılır. Bu konu ayrıntılı olarak
ran çalışmalar üç aşamadan oluşur: hazırlık amaçlı olduğu için bu süreçte 3. Ünite’de açıklanacaktır.
ana çalışmaya uygun oyunlar seçil- Drama bireyin özgün ve özgür ol-
a) Isınma melidir. Dersin bir oyunla sonlanması duğu bir ortamda yaratıcılığını, hayal
b) Ana çalışma öğrencilerin bir sonraki derse istekle gücünü, düşünme ve algılama sürecini
c) Değerlendirme gelmelerini sağlar. Isınma çalışmaları, dışa vurduğu bir yaşantıdır. Bu yaşan-
bireyin bedensel açıdan kendisini ve tı da bir iç disipline sahiptir. Bireyler iç
Isınma oyun ve alıştırmaları grubu karşısındakileri tanımasına, birbirleriy- disiplini olan bu ortamda kendini ifade
bedensel ve zihinsel açıdan drama sü- le iletişim kurmasına olanak sağlar. Ka- eder. Drama dersinde bireyin sürece
recine hazırlar. Seçilen oyun ya da alış- tılımcıların birbirini tanıması iletişim, katılımı esastır. Öğretmen oyun ve alış-
tırma, o gün için hedeflenen çalışmaya etkileşim ve güven gelişimi için önemli tırmalar sırasında gözlem yapmalı ve
hazırlık niteliğinde olmalı ve mümkün- bir basamaktır. Drama etkinliklerinde gözlemlerini değerlendirme aşamasın-
se hedeflenen çalışmaya hizmet etme- kullanılan oyun ve alıştırmalar iç içe da gruba yansıtabilmelidir.
lidir. olabilir. Süreç, öğrencinin enerjisini yüksek
Drama çalışmalarına zorunlu olma- Bedensel ısınma bir oyun veya tutmak için eğlenceli bir oyunla son-
masına karşın, bir oyunla başlamak her alıştırma ile sağlanabilir. Oyun kendi landırılmalıdır.
zaman grubun motivasyonunu artırır içinde belirli kuralları barındırır. Her Değerlendirme ise öğretmenin sü-
ve öğrencilerin sürece daha istekli ka- oyunun farklı bir enerjisi ve atmosferi reçteki gözlemlerini aktarmaya yönelik
tılmalarına yardımcı olur. vardır. Oyun oynayan kişiler günlük ha- olmalıdır. Değerlendirme aşamasında
Çocuk oyunları, bedensel ve du- yatın atmosferinden çıkar, oyunun at- öğretmenin öğrencilerin yaptıklarını
yuşsal açıdan ısınma sağladığı için bu mosferine girerler. Oyun ana çalışmaya yargılamaması, ortaya çıkan sonuçları
aşamada etkin olarak kullanılır. Bunun ön hazırlık niteliğindedir. Alıştırma ise olduğu gibi kabul etmesi, her öğrenci-
dışında bedene dayalı oyunlar, yürü- ana çalışmanın amacına yönelik olarak nin düşüncesine saygı duyması önem-
yüşler, ritim ve müzik eşliğinde ısınma, yapılan çalışmalardır. Ana çalışmalar- lidir.
fiziksel ısınma hareketleri de kullanıla- da, rol oyunları aracılığıyla doğaçlama-
GÖRSEL 3: Pieter BRUEGEL, ahşap üstüne yağlı boya tekniği
18