Page 19 - DRAMA ÖKK
P. 19

evgili öğretmenim,  drama dersinin başlangıç noktası, öğrencilerinizin etkinliğe ön hazırlığını sağlayan
              ısınma oyun ve alıştırmalarıdır. Isınma oyun ve alıştırmalarıyla öğrenciler kendilerini, grup arkadaşlarını, grubun
         Syapısını keşfeder, aynı zamanda da ana çalışmaya hazırlanır.
          Drama dersi, grupla yapılan etkinliklerden oluşur. Grubun birlikte hareket edebilmesi, grup içinde uyumun sağlanması
          yani grup dinamiğinin olumlu yönde geliştirilmesi öncelikli hedeflerdir. Eş zamanlı alıştırmalar ve oyunlar grubun aynı
          anda yaptığı çalışmalardır. Grup dinamiğinin oluşmasına ve olumlu yönde gelişimine katkı sağlar.



                 1.1. Isınma Oyun ve Alıştırmaları


            Drama dersinde etkinlikleri oluştu-  bilir.  Isınma  oyun  ve  alıştırmaları,  ön   ya geçiş yapılır. Bu konu ayrıntılı olarak
          ran çalışmalar üç aşamadan oluşur:  hazırlık amaçlı olduğu için bu süreçte   3. Ünite’de açıklanacaktır.
                                            ana  çalışmaya  uygun  oyunlar  seçil-  Drama  bireyin  özgün  ve  özgür  ol-
            a) Isınma                       melidir.  Dersin  bir  oyunla  sonlanması   duğu  bir  ortamda  yaratıcılığını,  hayal
            b) Ana çalışma                  öğrencilerin  bir  sonraki  derse  istekle   gücünü, düşünme ve algılama sürecini
            c) Değerlendirme                gelmelerini  sağlar.  Isınma  çalışmaları,   dışa vurduğu bir yaşantıdır. Bu yaşan-
                                            bireyin  bedensel  açıdan  kendisini  ve   tı da bir iç disipline sahiptir. Bireyler iç
            Isınma oyun ve alıştırmaları grubu   karşısındakileri tanımasına, birbirleriy-  disiplini olan bu ortamda kendini ifade
          bedensel ve zihinsel açıdan drama sü-  le iletişim kurmasına olanak sağlar. Ka-  eder.  Drama  dersinde  bireyin  sürece
          recine hazırlar. Seçilen oyun ya da alış-  tılımcıların  birbirini  tanıması  iletişim,   katılımı esastır. Öğretmen oyun ve alış-
          tırma, o gün için hedeflenen çalışmaya   etkileşim ve güven gelişimi için önemli   tırmalar  sırasında  gözlem  yapmalı  ve
          hazırlık niteliğinde olmalı ve mümkün-  bir  basamaktır.  Drama  etkinliklerinde   gözlemlerini değerlendirme aşamasın-
          se hedeflenen çalışmaya hizmet etme-  kullanılan  oyun  ve  alıştırmalar  iç  içe   da gruba yansıtabilmelidir.
          lidir.                            olabilir.                           Süreç, öğrencinin enerjisini yüksek
            Drama çalışmalarına zorunlu olma-  Bedensel  ısınma  bir  oyun  veya   tutmak  için  eğlenceli  bir  oyunla  son-
          masına karşın, bir oyunla başlamak her   alıştırma  ile  sağlanabilir.  Oyun  kendi   landırılmalıdır.
          zaman  grubun  motivasyonunu  artırır   içinde  belirli  kuralları  barındırır.  Her   Değerlendirme ise öğretmenin sü-
          ve öğrencilerin sürece daha istekli ka-  oyunun farklı bir enerjisi ve atmosferi   reçteki gözlemlerini aktarmaya yönelik
          tılmalarına yardımcı olur.        vardır. Oyun oynayan kişiler günlük ha-  olmalıdır.  Değerlendirme  aşamasında
            Çocuk  oyunları,  bedensel  ve  du-  yatın atmosferinden çıkar, oyunun at-  öğretmenin  öğrencilerin  yaptıklarını
          yuşsal açıdan ısınma sağladığı için bu   mosferine girerler. Oyun ana çalışmaya   yargılamaması,  ortaya  çıkan  sonuçları
          aşamada etkin olarak kullanılır. Bunun   ön hazırlık niteliğindedir. Alıştırma ise   olduğu gibi kabul etmesi, her öğrenci-
          dışında  bedene  dayalı  oyunlar,  yürü-  ana çalışmanın amacına yönelik olarak   nin düşüncesine saygı duyması önem-
          yüşler, ritim ve müzik eşliğinde ısınma,   yapılan  çalışmalardır.  Ana  çalışmalar-  lidir.
          fiziksel ısınma hareketleri de kullanıla-  da, rol oyunları aracılığıyla doğaçlama-

          GÖRSEL 3:  Pieter BRUEGEL, ahşap üstüne yağlı boya tekniği





































               18
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24