Page 15 - DRAMA ÖKK
P. 15

nin okulda öğrenmesi gereken         Tam anlamıyla öğrenci          lidir. Öğretim sürecinin etkili bir
          temel bilgileri sunmayı hedef-    merkezli bir anlayışa dayanan     şekilde yürütülmesinin önemli
          ler. Öğretme sanatı bilginin      bu programın gerçekleştirilme-    ögelerinden biri de değerlen-
          taşınmasını hedeflemez; onun      sinde öğretmene önemli bir        dirmedir. Öğretim programı ka-
          temel hedefi, bilginin öğrenil-   sorumluluk yüklenir. Öğrenen      zanımları bilişsel becerilerden
          mesini öğretmektir.   Öğretme     ile öğreten arasındaki etkile-    çok duyuşsal becerilere yönelik
                            1
          sanatı, öğrenmeyi öğretmek        şim, oyun ve tiyatro tekniklerine   olduğundan çoktan seçmeli,
          anlamına gelir. Bu anlayışa       dayanan bu çalışmalarda           açık uçlu, kısa cevaplı madde-
          göre öğrenci öğrenmenin mer-      kendiliğinden ortaya çıkar;       lerden oluşan yazılı sınav ya da
          kezindedir.                       öğretmeni başka bir boyutta       testlerle yapılan sonuca dayalı
             “Güzel Sanatlar ve Spor        tutum almaya zorlar. Bu dersler   değerlendirme yaklaşımı bu
          Liseleri Drama Dersi Öğretim      bağlamında öğretmen artık,        ders için uygun değildir. Bu
          Programı” oyuna ve tiyatroya      grubu dinleyen ve onunla          ders ile öğrencilerin edinmesi
          dayanan bir anlayışla oluşturul-  birlikte yeniden öğrenmeye        hedeflenen bilgi, beceri ve
          muştur. Drama Dersi Öğretim       açık bir atölye çalıştırıcısı-    tutumların ölçülmesinde perfor-
          Programı öğrenmeyi “öğretme       na dönüşür. Öğrenme artık,        mansa dayalı değerlendirme
          sanatını öğrenme” biçiminde       grubun eğilimlerine ve gelişi-    yaklaşımı esas alınmıştır.
          algılar. Programın yapısı yeni    mine bağlı olarak öğrencinin          Drama çalışmalarında
          bir öğrenme kültürüne doğru       doğrudan katıldığı bir sürece     başarı ve başarısızlık kesinlikle
          bizi sürükler.                    dönüşmüştür. Birinin anlattığı    söz konusu değildir. Öğrenme
             Söz konusu program yapı-       ya da anlatırken sinevizyondan    süreci içerisinde öğrencile-
          sal olarak bildiğimiz anlamda     sunum yaptığı, dinleyenin pasif   rin göstermiş oldukları çaba,
          ders yapmaya elverişli değildir.   durumda olduğu ortamdan,         çatışma, çatışma-çözme,
          İlk üniteden itibaren öğrencileri   bütün grubun aktif olarak       kavrama, kendini ifade etme,
          sürekli bir devinim içinde tut-   katıldığı bir başka öğrenme       grup çalışması, ortama uyum
          mayı ve bu devinimler saye-       düzeyine geçilmiştir. Bunun adı   sağlama vb. ile ilgili becerilerin
          sinde öğrenmeyi etkili kılmayı    yaparak, yaparken içinde bu-      ölçülmesinde kullanılan  göz-
          hedefler. Bu hareketler basit ve   lunduğu atmosferden etkilene-    lem formları ya da puanlama
          sıradan değildir. Bu da duygu-    rek öğrenmektir. Bu türden bir    anahtarları bu dersin değer-
          ların, düşüncelerin, algının ve   öğrenme biçimi gruba, grubu       lendirilmesinde kullanılabilecek
          etkileşimin tamamından oluşan     yönlendiren oyun yöneticisine     uygun ölçme araçlarıdır.
          toptan ve karmaşık bir sürece     bağlı olarak yeni bir öğrenme        Güzel Sanatlar Lisesi Drama
          tekabül eder.                     kültürü geliştirmek anlamına      Dersi Öğretim Programı’nın
             Grup hâlinde yapılan bu        gelir. Bu programın temel he-     öğrenci ve öğretmenlere yeni
          çalışmalar, öğrenciyi doğru-      deflerinden biri öğrenciye yeni   bakış açıları kazandırması, yeni
          dan sürecin merkezine yerleşti-   bir öğrenme kültürünün kapıla-    bir öğrenme kültürüne yol aç-
          rirken öğretmeni de süreci gö-    rını açmaktır.                    ması gönlümüzde yatan aslan
          rünmez bir elle yönlendirmeye        Öğrencilerin drama dersin-     olarak algılanmalıdır.
          iter. Yapılacak ders, önceden     den etkili olarak yararlanabil-
          planlanmış olmasına rağmen        meleri öğretim sürecinin etkili
          sürprizlere son derece açıktır.   bir şekilde yürütülmesiyle ilişki-



                     Öğrencinin kendi içindeki yeteneği, sağduyuyu, düş gücünü ve


                              yaratıcılığı keşfetmesine vesile olmak dileği ile…






          1. bk. Arnold, Rolf; Schüßler, Ingeborg: Wandel der Lernkulturen: Ideen und Bausteine für ein lebendiges Ler-nen. 1998, S. 76

               14
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20