Page 13 - DRAMA ÖKK
P. 13
DEĞERLENDİRME 2. DÖNEM PERFORMANS ÇALIŞMASI
ÇALIŞMALARI
DOĞAÇLAMA
1. DÖNEM PERFORMANS ÇALIŞMASI Sevgili Öğrenciler
OYUN KURGULUYORUM Bu çalışmada sizlerden beklenilen bedene
dayalı (bedeni aktif şekilde kullanabilece-
ğiniz) bir çocuk oyunu seçmeniz, seçtiğiniz İÇERİK Öykü Kurgulama ve Doğaçlama Sevgili Öğrenciler
oyunu farklı bir şekilde kurgulamanız ve
kurguladığınız bu oyunu sınıfta arkadaşla- SÜRE 2 hafta
rınıza oynatmanızdır. Kavrama, yaratıcı düşünme, iş
Çalışmanızı gerçekleştirirken aşağıdaki adım- BECERİLER birliği Bu çalışmada sizlerden beklenilen bir sanat
ları takip etmeniz size yardımcı olacaktır:
İÇERİK Çocuk Oyunu Kurgulama Öykü kurgulama, doğaçlama, eserinden (fotoğraf, heykel, müzik eseri
1. Bedene dayalı bir çocuk oyunu seçiniz. BEKLENEN PERFORMANS vb.) yararlanarak grup arkadaşlarınızla bir
SÜRE 2 hafta En az iki farklı türde (internet, oyun, grupla iş birliği içinde çalışma öykü kurgulamanız ve kurguladığınız öykü-
BECERİLER Araştırma, kavrama, ifade etme drama kitapları vb.) kaynaktan yarar- DEĞERLENDİRME Puanlama Anahtarı yü doğaçlamanızdır.
Araştırma yapma, yönerge hazır- lanarak seçtiğiniz oyunun farklı oyna- Çalışmanızı gerçekleştirirken aşağıdaki adım-
nış biçimleri olup olmadığını araştırı-
BEKLENEN PERFORMANS lama, oyun kurgulama, kurgula- nız. ları takip etmeniz size kolaylık sağlayacaktır:
nan oyunu oynatma 2. Seçtiğiniz bu oyunu farklı şekilde yeni-
DEĞERLENDİRME Puanlama Anahtarı den kurgulayınız. Oyunu kurgularken 1. Dört kişilik bir grup oluşturunuz.
oyunun oynanabilir nitelikte olmasına, 2. İçinde çatışma unsuru barındıran bir
orijinal oyunun içeriğini bozmama- sanat eseri seçiniz. Bu eser bir fotoğ-
ya, orijinal oyunda vurgulanan temel Puanlama Anahtarı raf, heykel ya da müzik eseri olabilir.
niteliklerin kurguladığınız oyunda da 3. Seçtiğiniz eserden yararlanarak bir öykü
bulunmasına dikkat ediniz. ÖLÇÜT ÖLÇÜTLER PUAN kurgulayınız.
3. Kurguladığınız oyunun nasıl oynana- KATEGORİLERİ DEĞERLERİ 4. Kurguladığınız öyküyü grup arkadaş-
cağını ve oyunun kurallarını açıklayan larınızla birlikte belirtilen tarihte sınıf-
Puanlama Anahtarı bir yönerge hazırlayınız. Yönergeniz- - Grup arkadaşları ile uyumlu
ÖLÇÜT PUAN de kullandığınız kaynakları belirtmeyi çalıştı. ta doğaçlayınız.
KATEGORİLERİ ÖLÇÜTLER DEĞERLERİ unutmayınız. Grup çalışması - Grup arkadaşları ile arasında ..../30 Çalışmanız sırasında göstermiş olduğunuz
performans sol tarafta yer alan puanlama
oluşan çatışmaları olumlu şekil-
- Araştırmasında farklı türde 4. Hazırladığınız yönergeden yararlana- de çözdü. anahtarı ve ölçütler kullanılarak öğretmeni-
rak belirlenen tarihte sınıf arkadaş-
kaynaklar kullandı. - Grup içinde kendisine düşen
- Araştırmasında en az iki kay- larınıza oyunu nasıl oynayacaklarını niz tarafından değerlendirilecektir. Ölçütler
Araştırma ..../30 açıklayınız. görevleri yerine getirdi.
naktan yararlandı. çalışmanız sırasında hangi hususlara dikkat
- Çalışma yönergesinde belirti- 5. Arkadaşlarınızın kurguladığınız oyunu - Kurgulanan öykü seçilen sanat etmeniz gerektiği konusunda size rehber-
len niteliklere uygun oyun seçti. sınıf içerisinde oynamalarını sağlayı- eseri ile uyumluydu. lik edecektir. Siz de bu ölçütleri kullanarak
nız.
- Oyun kurgusu orijinal oyundaki Çalışmanız sırasında göstermiş olduğunuz - Kurgulanan öyküde çatışma kendi performansınızı değerlendirebilirsi-
Oyun temel nitelikleri (çatışma unsur- ..../30 performans sol tarafta yer alan puanlama Öykü unsuru net bir şekilde belirtil- ..../50 niz.
ları vb.) kapsıyordu.
mişti.
kurgulama anahtarı ve ölçütler kullanılarak öğretme- kurgulama
- Oyun kurgusu akıcıydı. - Kurgulanan öykünün finali
- Oyun kurgusu özgündü. niniz tarafından değerlendirilecektir. Bu netti.
Yönerge - Oyunun kuralları yönergede ..../10 ölçütler çalışmanızı hazırlarken dikkat et- - Kurgulanan öykü özgündü.
meniz gereken hususlar hakkında size bilgi
- Kurgulanan öykü akıcıydı.
hazırlama anlaşılır şekilde yazılmıştı.
verecektir. Bu ölçütlerden yararlanarak siz
- Oyunun nasıl oynanacağını de kendi performansınızı değerlendirebilir- - Yapılan doğaçlama kurgulanan Not: Bu performans çalışması öneri olarak
arkadaşlarına anlaşılır şekilde siniz. öykü ile uyumluydu.
açıkladı. Doğaçlama - Doğaçlama tekniğini etkili bir ..../20 sunulmuştur. İstenildiği takdirde farklı bir
- Oyun oynanırken arkadaşlarını Not: Bu performans çalışması öneri olarak şekilde kullandı. performans çalışması konusu belirlenebilir.
Uygulama ..../30
etkin şekilde yönlendirdi. sunulmuştur. İstenildiği takdirde farklı bir Ancak, yeni bir konu belirlendiğinde değer-
- Oyunun oynanması sırasında performans çalışması konusu belirlenebilir. TOPLAM ..../100 lendirme ölçütlerinin belirlenen konuya göre
ortaya çıkan çatışmaları başarılı Ancak, yeni bir konu belirlendiğinde değer- değiştirilmesinin gerekli olduğu unutulma-
şekilde çözdü. lendirme ölçütlerinin belirlenen konuya göre malıdır.
TOPLAM ..../100 değiştirilmesinin gerekli olduğu unutulma-
malıdır.
103 104
Değerlendirme araçlarını gösterir.
PROJE ÖĞRENCİ PERFORMANSI DEĞERLENDİRME FORMU
Sevgili Öğrenciler
YÖRESEL ÇOCUK OYUNU Bu form öğrencilerinizin drama dersi ile kazanmaları hedeflenen tutum ve davranışları ne oranda
edindiklerini değerlendirmek için hazırlanmıştır. Formu birinci ve ikinci dönemin sonunda olmak
DERLEMESİ Bu çalışmada sizlerden beklenilen aile bü- üzere iki kez kullanmanız öğrencilerinize yönelik kazandırılması hedeflenen beceri, tutum ve dav-
yüklerinizden biri ile görüşme yaparak onla- ranışlarda bir ilerleme kaydedip-kaydetmediklerini tespit etmenizde size yardımcı olacaktır. Öğ-
rın oynamış oldukları yöresel çocuk oyunları rencilerin bireysel olarak gözlemlenmesi ve değerlendirilmesi önemlidir.
hakkında bilgi toplamanız ve bu oyunları Formda yer alan ölçütlerde ifade edilen tutum ve davranışları öğrencilerinizin ne oranda edindik-
günümüz için yeniden kurgulamanızdır. lerini ölçütlerin karşısındaki kutuya 50-100 arası puan vererek değerlendiriniz. Vermiş olduğunuz
Çalışmanız sırasında aşağıdaki adımları ta- puan değerlerinin toplamını ölçüt sayısına (22) bölerek öğrencinin bu formdan aldığı puanı hesap-
İÇERİK Yöresel Çocuk Oyunu Derlemesi kip etmeniz sizlere kolaylık sağlayacaktır: layabilirsiniz. Bu form not verme amacıyla değil, öğrencilerin performanslarını daha ileri düzeye
taşımalarına yardımcı olabilecek yapıcı geri bildirim vermek için kullanılmalıdır.
SÜRE 4 ay 1. Aile büyüklerinizle görüşmeler yapa-
BECERİLER Araştırma, yaratıcı düşünme, rak onların oynadıkları ya da hakkında
bilgi sahibi oldukları en az 2 yöresel
kavrama, analiz
çocuk oyunu hakkında bilgi toplayınız. Puan Değerleri
BEKLENEN PERFORMANS Araştırma yapma, derleme kitap- Görüşme yaparken şu sorulardan ya- Ölçütler (50-100)
çığı hazırlama
rarlanabilirsiniz:
a) Oyunun adı nedir? 1. Sınıf içerisinde arkadaşlarının görüşlerini saygılı şekilde dinledi.
DEĞERLENDİRME Puanlama Anahtarı b) Oyunun oynandığı yöre hangisidir?
c) Oyun nasıl oynanmaktadır? 2. Kendi görüşlerini uygun şekilde ifade etti.
d) Oyun hakkındaki bilgiyi kimden 3. Sınıf içerisinde bireysel farklılıklara karşı saygılı davrandı.
edindiniz? O kişi oyun hakkında
bilgiyi kimden edinmiş? 4. Davranışlarının sorumluluğunu üstlendi.
e) Görüşme yaptığınız kişi oyunu ken-
disi oynamış mı? 5. Üretken karakter özellikleri (kararlılık, yaratıcılık gibi) sergiledi.
Puanlama Anahtarı 2. Hakkında bilgi topladığınız oyunları 6. Yeniliklere açık bir tutum sergiledi.
günümüz için yeniden kurgulayınız.
ÖLÇÜT PUAN 3. Oyunlar hakkında edindiğiniz bilgile-
KATEGORİLERİ ÖLÇÜTLER DEĞERLERİ ri ve bu oyunlara ilişkin kurgularını- 7. Sınıf kurallarına uydu.
zı derleme kitapçığı hâline getiriniz. 8. Yönergeleri doğru şekilde uyguladı.
Hazırladığınız derleme kitapçığında
görsel ögelere (resim, fotoğraf, ken- 9. Etkinliklere kendi isteği ile katıldı.
Derleme kitapçığında; di çizimleriniz vb.) yer verebilirsiniz. 10. Etkinliklere aktif olarak katıldı.
- Sorulması önerilen tüm sorula- Kimlerle görüşme yaptığınızı derleme
rın cevaplarına yer verilmişti. kitapçığınızda belirtmeyi unutmayı- 11. Verilen görevleri zamanında yerine getirdi.
- Yöresel oyunlar hakkındaki bil- nız.
Derleme giler anlaşılır şekilde aktarılmıştı. 4. Hazırladığınız derleme kitapçığını be- 12. Grup çalışmalarında uyumlu davranışlar sergiledi.
Kitapçığı - Dilbilgisi kurallarına uyulmuştu. ..../70 lirtilen tarihte öğretmeninize teslim
Hazırlama - Yazım kurallarına uyulmuştu. ediniz. 13. Grup çalışmalarında iş birliği yaptı.
- Anlatım özgündü. Çalışmanız sırasında göstermiş olduğunuz 14. Grup çalışmalarında aktif rol üstlendi.
- Tasarım yaratıcıydı. performans sol tarafta yer alan puanlama
- Kullanılan görseller konu ile anahtarı ve ölçütler kullanılarak öğretme- 15. Grup çalışmalarında kendi üzerine düşen görevleri yerine getirdi.
uyumluydu. niniz tarafından değerlendirilecektir. Bu 16. Grupla eş güdüm içinde hareket etti.
ölçütler çalışmanızı hazırlarken dikkat et-
meniz gereken hususlar hakkında size bilgi 17. Grup çalışmaları sırasında ortaya çıkan sorunların çözümünde olumlu bir tutum
verecektir. Bu ölçütlerden yararlanarak siz sergiledi.
de kendi performansınızı değerlendirebilir- 18. Diğer grupların doğaçlamalarını saygılı bir şekilde izledi.
- Kurgu özgündü. siniz.
- Kurgu orijinal oyunların temel 19. Doğaçlamalarda çatışma unsurlarını ayırt etti.
Kurgulama niteliklerini yansıtıyordu. ..../30
- Kurgulanan oyun oynanabilir Not:Bu proje öneri olarak sunulmuştur. İste- 20. Kurgu tekniklerini doğru kullandı.
nitelikteydi.
nildiği takdirde farklı bir proje konusu belir- 21. Bedene dayalı etkinliklerde uygun teknikleri kullandı.
TOPLAM ..../100 lenebilir. Ancak yeni bir konu belirlendiğinde 22. Bedene dayalı etkinliklerde kendini ifade ederken bedenini doğru şekilde kullandı.
değerlendirme ölçütlerinin belirlenen konuya
göre değiştirilmesi gerektiği unutulmamalı-
dır.
105 106
12