Page 29 - DRAMA ÖKK
P. 29

4. Çalışma        Cümleden Öyküye



                                            Öykü oluşturmak için kahraman, hedef, engel-olay, eylem gibi temel unsurlara
                                            ihtiyaç vardır.  Öykünün bir konusu ya da bir amacı olmalıdır. Sınırlı olay döngü-
                                            sü içinde anlatılmalı ve dönüm noktasından sonra çarpıcı  bir finalle bitmelidir.
                                            Öyküdeki karakterlerin ilginç, doğal, tutarlı ve anlaşılır olması gerekir. Öykünün
                                            gerçekçi mi yoksa gerçeküstü mü olacağına öğrencilerinizle birlikte karar veriniz.


                                               Öykünün temel unsurları ile ilgili yukarıda verilen açıklamayı öğrencile-
                                            rinize ön bilgi olarak anlatınız. Öğrencilerinize söyleyecekleri cümlelerle bir
                GÖRSEL 15:                  öykü oluşturacaklarını açıklayınız. Gönüllü bir öğrencinin söyleyeceği cüm-
                Renato GUTTUSO, pastel boya tekniği                          le ile çalışmayı başlatınız. İlk öğren-
                                                                             ciden başlayarak her öğrenci sırayla
                                                                             birer cümle söyler, bu cümlelerle ku-
                                                                             rulan ortak bir öykü oluşturulur.
                                                                                Cümlelerin birbiriyle bağlantılı ve
                                                                             öyküyü  geliştirebilecek  nitelikte  ol-
                                                                             ması gerektiği konusunda öğrenciler
                                                                             başta uyarılır.
                                                                                Öykü oluşturma çalışmasıyla öğ-
                                                                             rencilerin sözel becerilerindeki yara-
                                                                             tıcılık, hayal gücünün harekete geç-
                                                                             mesi,  akıl  yürütme  becerisi  olumlu
                                                                             yönde gelişir. Öğrenciler bu çalışma-
                                                                             larla yaşama ilişkin sorunları incele-
                                                                             me, analiz etme ve çözme imkânına
                                                                             sahip olacaktır. Öykü içindeki cümle-
                                                                             leri ile kendini ifade ederken, diğer
                                                                             arkadaşlarının  yorumlarını  da  de-
                                                                             ğerlendirme şansını yakalayacaklar-
                                                                             dır. Eğer öykünün içerisinde söz ko-
                                                                             nusu unsurlar yer almadıysa çalışma
                                                                             tekrarlanmalıdır.










               5. Etkinlik        süre
                                 40 dk.


                           1. Çalışma       Kuş Kafeste

                                               Öğrencilerinizi iki gruba ayırınız. Her gruptan bir çember oluşturmala-
                                            rını ve el ele tutuşmalarını isteyiniz. İki gruptan birer ebe seçiniz. Ebelere
                                            çemberin ortasında durmalarını söyleyiniz. Bu arada çember oluşturan grup
                                            üyelerine oyunun kuralını şu şekilde açıklayınız. “Ebe olan arkadaşlarınız kuş,
                                            siz de o kuşu dışarıya göndermeyen kafessiniz. Bu kuşlar kafesten çok sıkıl-
                                            mış sizi aşıp dışarı çıkmak istiyor. Siz buna izin vermeyeceksiniz. Bu kuşları
                                            kafesten çıkarmamak için el ele tutuşarak onların kaçmasına engel olmaya
                                            çalışacaksınız. Eğer kuşlar kafeslerden kaçarsa buna engel olamayan, kafes-
                                            teki kuş olur.”
                                               Bu oyun, tüm sınıfın oluşturduğu bir çember ve iki ebeyle sizin belirlediği-
                                            niz sürede oynanabilir.


              28
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34