Page 60 - DRAMA ÖKK
P. 60
Bu ünitede öğrencilerle bedenini algılaması, beden bilin-
cinin gelişmesi ve beden duruşunu yorumlaması için bedene
dayalı alıştırmalar yapılır. Formdan geçiş alıştırmalarında verebilme gibi yetilerin kazanılması hedeflenir. Drama
beden formundan yola çıkarak imgelem geliştirilir. etkinliklerinde öğrenci kendi bedeni ile iletişim kurar,
kendini keşfeder, bedeninin farkına varır, bedenini kul-
lanarak kendini ifade eder.
ÖĞRENCİYE YÖNELİK HEDEFLERİNİZ 3. Öğrenciler bir durumu, bir olayı veya ‘an’ı beden-
lerine uygun formu verip donarak (hareketsiz kalarak)
Sevgili öğretmenimiz, öğrencilerinizde ulaş- anlatmaya çalışırlar. Burada öğrenciden beklenen, öğ-
manız gereken hedefler şunlardır: rencilerin kendi bedenlerini kullanarak durağan görün-
tüler (fotoğraf) ortaya çıkarmalarıdır. Diğer öğrencilerin
1. Öğrenciler öncelikle bedenlerini tanır ve bedenle- fotoğraf karesiyle yapılan formu yorumlamaları da onla-
rini kullanarak yeni formlar oluştururlar. Beden hare- rın farklı bakış açılarının ortaya çıkmasını sağlar.
ketleriyle oluşturulan oyun ve alıştırmalar öğrencinin
karşısına çıkabilecek engeli kolayca aşabilme yeteneği- 4. Bu kazanımın amacı öğrencide beden bilincini
ni, gücünü yerinde ve zamanında kullanma alışkanlığını uyandırmaktır. Öğrenci, bedeniyle yapabileceklerini keş-
kazandırır. Bu, öğrenciye feder. Günlük yaşamda sıra-
bedenini koordineli bir dan diye düşünülen beden
şekilde istediği amaca formlarıyla, beden ve zihin
uygun olarak kullanma dengesini düşünerek öğ-
fırsatı verir. Öğrencinin rencinin hareket deneyimini
hareket gelişimi sayesin- açık hâle getirip yaratıcı ola-
de kazandığı fiziksel gü- naklarını keşfedeceği bir or-
ven daha sonra psikolojik tam oluşturmak amaçlanır.
güvene dönüşür, bu da
öğrencinin daha avantaj- 5. Bedeniyle iletişim kur-
lı bir duruma geçmesini mayı başaran bir öğrenci
sağlar. Burada öğrenci- kendisini söz ya da yazıyla
den beklenen kendi be- ifade etme aşamasına daha
deninin tek ve ona özgü kolay geçiş yapar. Bunun
olduğunu bilmesi, bede- yapılabilmesi için de öğren-
nini tanıması, bedenini cilerin yaratıcılıklarının ve
uygun zamanda ve doğru gözlem yeteneklerinin ge-
bir şekilde kullanmasıdır. lişmesi, kendi sınırlarının
GÖRSEL 46: Shutterstock, yağlı boya tekniği farkına varmaları, ortak ça-
2. Öğrenciler gözlem- lışma yapabilmeleri, kendi-
ledikleri ve yaşadıkları olayları değişik rollerle oynarken lerini tanımaları, grup çalışmalarına hazırlanmaları he-
sıkıntılarını, tedirginliklerini, korkularını, özlemlerini, deflenir. Burada öğrencilerden bir durumu, bir konuyu
sevinçlerini çeşitli vücut hareketleriyle anlatırlar. Bu ka- kendi bedenleriyle anlatmaları beklenir.
zanımda öğrencinin kendi bedenini tanıma, anlatımda
bedenini ayırt edebilme, bireysel ya da grup olarak tepki
59
59