Page 60 - DRAMA ÖKK
P. 60

Bu ünitede öğrencilerle bedenini algılaması, beden bilin-

            cinin gelişmesi ve beden duruşunu yorumlaması için bedene
            dayalı alıştırmalar yapılır. Formdan geçiş alıştırmalarında   verebilme gibi yetilerin kazanılması hedeflenir. Drama
            beden formundan yola çıkarak imgelem geliştirilir.   etkinliklerinde  öğrenci  kendi  bedeni  ile  iletişim  kurar,
                                                                kendini keşfeder, bedeninin farkına varır, bedenini kul-
                                                                lanarak kendini ifade eder.


             ÖĞRENCİYE YÖNELİK HEDEFLERİNİZ                        3. Öğrenciler bir durumu, bir olayı veya ‘an’ı beden-
                                                                lerine uygun formu verip donarak (hareketsiz kalarak)
               Sevgili öğretmenimiz, öğrencilerinizde ulaş-     anlatmaya çalışırlar. Burada öğrenciden beklenen, öğ-
            manız gereken hedefler şunlardır:                   rencilerin kendi bedenlerini kullanarak durağan görün-
                                                                tüler (fotoğraf) ortaya çıkarmalarıdır. Diğer öğrencilerin
               1. Öğrenciler öncelikle bedenlerini tanır ve bedenle-  fotoğraf karesiyle yapılan formu yorumlamaları da onla-
            rini  kullanarak  yeni  formlar  oluştururlar.  Beden  hare-  rın farklı bakış açılarının ortaya çıkmasını sağlar.
            ketleriyle  oluşturulan  oyun  ve  alıştırmalar  öğrencinin
            karşısına çıkabilecek engeli kolayca aşabilme yeteneği-  4.  Bu  kazanımın  amacı  öğrencide  beden  bilincini
            ni, gücünü yerinde ve zamanında kullanma alışkanlığını   uyandırmaktır. Öğrenci, bedeniyle yapabileceklerini keş-
            kazandırır. Bu, öğrenciye                                                  feder. Günlük yaşamda sıra-
            bedenini  koordineli  bir                                                  dan  diye  düşünülen  beden
            şekilde  istediği  amaca                                                   formlarıyla,  beden  ve  zihin
            uygun  olarak  kullanma                                                    dengesini  düşünerek  öğ-
            fırsatı  verir.  Öğrencinin                                                rencinin hareket deneyimini
            hareket  gelişimi  sayesin-                                                açık hâle getirip yaratıcı ola-
            de  kazandığı  fiziksel  gü-                                               naklarını keşfedeceği bir or-
            ven daha sonra psikolojik                                                  tam oluşturmak amaçlanır.
            güvene  dönüşür,  bu  da
            öğrencinin  daha avantaj-                                                     5. Bedeniyle iletişim kur-
            lı  bir  duruma  geçmesini                                                 mayı  başaran  bir  öğrenci
            sağlar.  Burada  öğrenci-                                                  kendisini  söz  ya  da  yazıyla
            den  beklenen  kendi  be-                                                  ifade etme aşamasına daha
            deninin  tek  ve  ona  özgü                                                kolay  geçiş  yapar.  Bunun
            olduğunu  bilmesi,  bede-                                                  yapılabilmesi için de öğren-
            nini  tanıması,  bedenini                                                  cilerin  yaratıcılıklarının  ve
            uygun zamanda ve doğru                                                     gözlem  yeteneklerinin  ge-
            bir şekilde kullanmasıdır.                                                 lişmesi,  kendi  sınırlarının
                                                GÖRSEL 46: Shutterstock, yağlı boya tekniği  farkına varmaları, ortak ça-
               2. Öğrenciler gözlem-                                                   lışma  yapabilmeleri,  kendi-
            ledikleri ve yaşadıkları olayları değişik rollerle oynarken   lerini tanımaları, grup çalışmalarına hazırlanmaları he-
            sıkıntılarını,  tedirginliklerini,  korkularını,  özlemlerini,   deflenir. Burada öğrencilerden bir durumu, bir konuyu
            sevinçlerini çeşitli vücut hareketleriyle anlatırlar. Bu ka-  kendi bedenleriyle anlatmaları beklenir.
            zanımda öğrencinin kendi bedenini  tanıma, anlatımda
            bedenini ayırt edebilme, bireysel ya da grup olarak tepki


                                                                                                           59

                                                                                                            59
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65