Page 64 - DRAMA ÖKK
P. 64

rencilerinizden  bir  grup  oluşturunuz.  Bu  şekilde  diğer  öğrencilerinizi  de
                                              gruplara ayırınız. Her grup için bir mekân belirleyiniz. Bu mekânlar öğren-
                                              cilerin hayal gücünü geliştirici nitelikte olmalıdır (hayvanat bahçesi, çarşı,
                                              seramik/heykel atölyesi, lokanta, lunapark, pazar yeri, plaj, perili köşk vb.).
                                              Mekânlar grup dinamiği de göz önünde bulundurularak çeşitlendirilebilir.
                                              Buradaki çalışma mekândan yola çıkılarak fotoğraf oluşturma çalışması-
                                              dır. Öğrenciler çalışma alanında istedikleri bir köşeyi kullanabilirler. Oluş-
                                              turdukları fotoğraf karesinde öğrenciler insan,  hayvan ya da nesne ola-
                                              bilir. Bu çalışmada öncelikle öğrencilerin bedenlerini kullanmaları esastır;
                                              konuşma, ses, efekt vb. unsurlar çalışmanın ilk aşamasında kullanılmaya-
                                              caktır. Bu konuda öğrencilerinizi uyarınız. Gönüllü olan ilk grup çalışmasını
                                              doğaçlar. Diğer gruplar sırayla bu fotoğrafı yorumlar. Yorumlar tamam-
                                              landıktan sonra fotoğrafı oluşturan grubun bir üyesinden başlayarak tüm
                                              üyelerinden kendi formlarını yansıtan bir cümle kurmalarını isteyiniz. Bu
                                              uygulamayı sırayla tüm gruplarla gerçekleştiriniz.



                                              Bedene dayalı alıştırmalar; bedeni denetleyebilmek, konuya odaklanmak, olay-
                                              lara yeni açılımlar getirebilmek ve öykü oluşturmak için kullanılabilir. Burada
                                              öğrencilerin bedenlerinin yaratıcı fiziksel anlatıma hazır hâle getirilmesi amaçla-
                                              nır. Bedenin çalışmaya hazır hâle getirilmesinden kasıt bedene dayalı alıştırma-
                                              ların yapılması, mekân-beden algısının gelişmesi, ortak harekete yönelik oyun
                                              ve alıştırmaların yapılması, konu-beden buluşmasının sağlanmasıdır.






























                                                                                GÖRSEL 50: Nevzat AKORAL, yağlı boya tekniği



                                    süre
                 2. Etkinlik       80 dk.


                              1. Çalışma
                                              Tırtıl Kuyruğunu Kap
                                                 Öğrencilerinizden bir çember oluşturmalarını isteyiniz. Bir öğrencinizin
                                              omzuna dokununuz ve “Bu arkadaşınız ‘Tırtıl’ sizler de onun kuyruğusunuz.
                                              Tırtıl olan arkadaşınız sıranın başında siz de onun arkasında birbirinizden
                                              kopmayacak şekilde önünüzdeki arkadaşınızın belinden tutarak bir kuyruk
                                              oluşturunuz. Tırtıl en arkadaki arkadaşınıza ulaşarak onu yakalamaya çalı-
                                              şacak sizler de buna engel olmaya çalışacaksınız. Tırtıl kuyruğun sonunda-
                                              ki arkadaşınızı yakalarsa ebe olmaktan kurtulacak ve kuyruğun herhangi
                                              bir yerine eklenecektir. Yakalanan arkadaşınız yeni tırtıl olacaktır.

                                                                                                            63
                                                                                                            63
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69