Page 84 - ÇALGI EĞİTİMİ GİTAR 11
P. 84
5. Zorlanılan bölümlerde akıcılığın bozulmaması için her notayı çalmak zorunda olunma- VII
dığı akılda tutulmalıdır. Örneğin, okunması çok zor üç adet akor önünüze gelir ve bun-
ların her birini belirtilen sürede çalmak olası görünmüyorsa metronomu kaçırmadan,
sadece bas ve ezgi partileri seçilerek devam edilebilir. Bu tip bir deşifrede müziği böl-
meden devam etmenin ve akıcı okumanın önemli olduğu unutulmamalıdır.
6. Göz daima bir sonraki ölçüye kaymalı, hâlihazırda çalınan ölçü üstünde parmaklar ses-
lendirme yaparken görsel algı bir sonraki ölçüye odaklanmalıdır.
7.1. Gitarda 1 ila 3. Pozisyonlardaki Seslerin Gitardaki Yerleri GİTARDA DEŞİFRE II
IV III II I
sol fa mi 6
do si la 5
fa mi re 4
si la sol 3
re do si 2
sol fa mi 1
Gitarda pozisyon olgusunun sol elin 1 numaralı parmağına göre belirlendiğini hatırlayınız; 1
numaralı parmak kaçıncı perdeye karşılık geliyorsa o numaralı pozisyondasınız demektir. Buna
göre ikinci pozisyona bakıp bu pozisyonun içerdiği notaları inceleyiniz.
V IV III II I
la sol
re do si
sol fa mi
do si la
mi re
la sol
ıı.
Yukarıdaki görselde II. pozisyonun içerdiği notalar yer almaktadır. Buna göre diğer parmak-
ların denk geldiği notaları çalarak algılamaya çalışınız. 6. telden başlayıp 1. tele doğru yukarıda-
ki görselde yer alan notaları çalınız ve tekrar ederek hafızanıza almaya çalışınız. Seslendirdiği-
niz her notanın adını söylemeniz daha çabuk öğrenmenizi sağlayacaktır. Bu çalışmayı yaptıktan
sonra III. pozisyona geçiniz.
83