Page 36 - TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO | 11
P. 36
TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO 11 2. ÜNİTE
Üsküdar’a Gider İken
9
b œ œ œ œ œ œ
& b œ ™ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ # œ ˙
KÂ TİP BE NİM BEN KÂ Tİ BİN EL NE KA RI ŞIR
KÂ TİP BE NİM BEN KÂ Tİ BİN EL NE KA RI ŞIR
11
b œ œ œ œ œ œ ™
& b œ ™ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ # ˙ ™
KÂ Tİ Bİ ME KO LA LI DA GÖM LEK NE GÜ ZEL YA RA ŞIR
KÂ Tİ Bİ ME KO LA LI DA GÖM LEK NE GÜ ZEL YA RA ŞIR
-1-
ÜSKÜDAR'A GİDERİKEN ALDI DA BİR YAĞMUR
KÂTİBİMİN SETİRESİ UZUN ETEĞİ ÇAMUR
KÂTİP UYKUDAN UYANMIŞ GÖZLERİ MAHMUR
Bağlantı:
KÂTİP BENİM BEN KÂTİBİN EL NE KARIŞIR
KÂTİBİME KOLALI DA GÖMLEK NE GÜZEL YARAŞIR
-2-
ÜSKÜDAR'A GİDERİKEN BİR MENDİL BULDUM
MENDİLİMİN İÇİNE LOKUM DOLDURDUM
BEN YÂRİMİ ARARİKEN YANIMDA BULDUM
Bağlantı:
KÂTİP BENİM BEN KATİBİN EL NE KARIŞIR
KÂTİBİME KOLALI DA GÖMLEK NE GÜZEL YARAŞIR
Nihâvend makamı dizisine örnek olarak verilmiş
“Susadan Giden Yaylı” türküsünün notalarına
yandaki karekoddan ulaşabilirsiniz.
İstanbul yöresine ait yukarıdaki anonim türkü, sevda konusunu işlemektedir. Sözlerindeki ağız/şive özellikleri,
İstanbul Türkçesinden örnekler barındırır. Usul özelliği bakımından türkünün ritmik yapısı, ana usullerden 4
zamanlıya örnektir ve ölçü sayısı 4/4’lüktür.
35

