Page 65 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA | 11
P. 65
Üniteye Başlarkenniteye Başlarken
Ü
H
Hazırlık Çalışması: Makamsal ve tonal eserlerin özelliklerini viyola çalışmalarına en iyi azırlık Çalışması: Makamsal ve tonal eserlerin özelliklerini viyola çalışmalarına en iyi
ş
şekilde yansıtabilmek için nelere dikkat etmek gerekir? Fikirlerinizi sınıfta paylaşınız. ekilde yansıtabilmek için nelere dikkat etmek gerekir? Fikirlerinizi sınıfta paylaşınız.
3.1. La Majör Tonunda Dizi, Etüt ve Eserler
3.1.1. La Majör Dizisi
Birinci konumda, la majör dizisi bir oktav çalındığında “sol” ve “re” tellerini kapsar. Ses de-
ğiştirici işaret olarak “fa diyez”, “do diyez” ve “sol diyez” alır. Üçüncü konumda kalarak çalındığında
dört teli de kapsar fakat “la” telinde 4. parmağı üçüncü konumda kalarak uzatmak gerekir.
3.1.2. La Majör Dizisini Çalma
Viyolada dizi çalmadan önce sol el farklı parmak durumları hatırlanmalı, la majör dizisinde
oluşacak sol el parmak durumu düşünülerek çalmaya hazırlık yapılmalıdır. Ayrıca la majör dizisini
çalmadan önce la majörü müziksel işitme becerisi ile ilişkilendirebilmek için tonalitenin donanım
özellikleri gözden geçirilmeli ve solfej çalışması yapılmalıdır.
≥ ≤ 0 4
# # 4 1 0 ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ 4
B # 4 ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙
œ
≥ œ 1 œ œ œ œ œ œ œ
œ
œ
1 œ
# # 4 3 ≤ 1 œ œ œ œ œ œ œ œ œ
B # 4 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ . . w
œ
3.1.3. La Majör Dizisini Çalarken Farklı Yay Teknikleri Uygulama
La majör dizisini çalarken farklı yay tekniklerini uygulama diziye hâkimiyeti artıracak ve sağ
el becerilerini geliştirecektir.
Ders İçi Çalışma
La majör dizi alıştırmasını, karekod uygulamasını kullanarak izleyiniz ve belirtilen alternatif yay
örneklerine göre çalınız.
1 2 . 3 ´
. .
œ
# # 4 œ œ œ . œ œ œ ´ ´ ´ œ
œ
B # 4 œ œ œ œ œ œ . . œ œ œ œ œ œ
ÿ ÿ
Alternatif Yay Örneği
4
4
1 œ
4
4
œ
1
1
2
# # 4 1 0 œ œ œ œ œ œ œ œ œ 4 œ œ œ œ œ 4 œ œ œ œ œ œ 4 1 œ œ œ
B # 4 œ œ œ œ œ œ . . œ œ œ œ œ ˙
64 3. ÜNİTE