Page 36 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 12
P. 36
1. ÜNİTE YEDİLİ AKORLAR
1.6. TEMEL KONUMDA MİNÖR YEDİLİ AKORLAR
Majör dizilerin II, III ve VI. dereceleri ile minör dizilerin IV. derecesi üzerine kurulan üç sesli minör akor-
lara yedililerinin de eklenmesiyle oluşan dört sesli akorlar minör yedili (min7) akorlardır.
Do majör w
w w w w w
w
w
& w w w w w
w
w w w
I II III IV V VI VII VIII
min7 min7 min7
La minör
w
& w w w w # w
w
w w w w
I II III IV V VI VII VIII
min7
BİLGİ NOTU Minör dizilerde armonik minör dizinin esas alındığı unutulmamalıdır.
min7 akorunun temel sesi, üçlüsü, beşlisi ve yedilisi aşağıdaki gibi konumlanır:
w Yedilisi
& w Beşlisi
w
w
Üçlüsü
Temel sesi
min7
min7 akoru, üç sesli temel konumda minör akorun üzerine küçük üçlü eklenmesiyle oluşur. Eklenen bu ses
ile kök ses arasındaki uzaklık küçük yedilidir. Adını kök sesinden alan min7 akorunda seslerin kök sese ve
birbirine uzaklıkları aşağıdaki gibidir:
w w
w
& w & B3 w K3
w
T5 K3 w K7 w K3
Dmin 7 D min7
min7 akorunun kuruluş yapısı yukarıda görüldüğü gibi K3+B3+K3׳tür.
min7 akorunu işitsel olarak ayırt edebilmek için temel konumda minör
BİLGİ NOTU akorun üzerinde küçük üçlü aralık duyulduğuna ve temel ses ile yedilisi
arasındaki uzaklığın küçük yedili aralık olduğuna dikkat edilmelidir.
34

