Page 187 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
P. 187

5. ÜNİTE






                Bu evrede 19. yüzyıl başlarındaki akımların etkileri devam etmekle birlikte aynı zamanda geleneksel besteleme stil-
            lerinin sınırları besteciler tarafından tamamen reddedilmiştir. Besteleme stilleri ve türler arası sentezlerle müziğin  sınır-
            larını tamamen zorlamışlardır. Caz ve elektronik müziğin temaları orkestra, senfoni ve konçertolarda kullanılmıştır. Küre-
            selleşmeyle birlikte farklı kültürlerin halk müziği motifleri bir araya getirilerek küresel boyutta müzikal zenginlik artmıştır.
            Çağdaş Dönem’in başlangıcından günümüze kadar uzanan bir diğer akım ise avangard akımıdır (Görsel 5.10).
























                          (Fridrih Gulda)                                  (Kristof Penderecki)





































            Görsel 5.10: Doruk Çağdaş Dönem sanatçıları


                      BİLGİ NOTU


                  Avangard, Fransızcada öncü birlik anlamına gelen askerî bir terim olmasına karşın sanatta deneysel ve yeni
              olanı ifade etmektedir.







                                                                                          ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12  185
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192