Page 189 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
P. 189

6. ÜNİTE


                6.3. Popüler Müzikler

                6.3.1. Popüler Müzik Türleri
                20. yüzyılın ortalarından itibaren gelişmeye başlayarak geniş halk kitleleri tarafından ilgi gören daha çok eğ-
             lence amaçlı bir müzik türüdür. "Popüler" kelimesi, yaşadığı dönemde önde ve revaçta olan, geleneksel kalıplara
             uymayan, kısa dönemde tüketilebilir ve unutulabilir anlamına gelmektedir. Popüler müzikte melodik, ritmik ve
             sözel yapı basit ancak akılda kalıcı bir tema üzerine kuruludur. Bu basit yapı teknolojik ve elektronik ögelerle des-
             teklenmektedir (Görsel 44).
                 BİLGİ NOTU
                   "Popüler" sözü Latince “halka ait” anlamına gelen “popülaris” kelimesinden türemiştir.
































             Görsel 44: Popüler müzik, MFÖ (Mazhar, Fuat, Özkan)
                      Popüler müzik türlerinden bazıları şunlardır:
                         •  Blues müzik
                         •  Caz müzik
                         •  Pop müzik
                         •  Rock müzik
                         •  Tango müzik

                      BEN KİMİM?

                     Georg Eduard Goltermann (Corç Eduvar Golterman)(1824-1898)
                        Çello kariyerine konserler vererek başlayan virtüöz Georg Golter-
                     mann (Corç Golterman) kısa bir süre Münih’te Josephe Menter (Josef
                     Menter) ile çalışmıştır. Daha sonra A.C.Prell (Pirel) ile  tekniğini kusur-
                     suzlaştırmıştır. Dresden Okulunun diğer üyelerinden farklı olarak G.
                     Goltermann başarıyı eğitmenliğiyle değil konserleriyle yakalamıştır.
                     Yirmili yaşlarında öğretmenliği bırakıp kompozisyona ve orkestra şef-
                     liğine geçmiştir. G.Goltermann iyi bir şef olarak ün yapamamış ama
                     bestelediği sekiz çello konçertosundan bazıları  eğitimde kullanılan
                     önemli parçalar olarak günümüze ulaşmıştır. Sekiz çello konçertosu,
                     birkaç uvertür ve şarkı, üç set org prelüdü ve oda müziği eserleri bes-
                     telemiştir. Çello eğitmenliğinin yanı sıra kuşağının son önemli çello
                     sanatçısı olmuştur (Görsel 45).
                                                                                 Görsel 45: G.Eduard Goltermann
                         Mümtaz Hakan SAKAR'ın "Viyolonsele Başlarken Çalgı Tekniği için Gerekli Olan Temel
                     Metotların Dökümü ve Bunların Analizi" adlı yüksek lisans tezinden alınarak düzenlenmiştir.




          188   UYGULAMA SERGİLEME DAĞARCIĞI II
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194