Page 30 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
P. 30
1. ÜNİTE
7. ETKİNLİK
1, 2 ve 3. alıştırmalarda verilen yapay flageolet çalışmalarını çalgınızla seslendiriniz.
Do Majör Dizi
3 3 3
o 1 3 1 o ∑ 3 ∑ 3 ∑
∑
1 ? # c ∑ ˙ ˙ ∑ ∑ ∑ ˙ ˙ ˙
˙
1 o ∑ 3 3 3 3 3 3 3 1 o 1 o
? # ∑ ˙ ∑ ˙ ∑ ˙ ∑ ˙ ∑ ˙ ˙ ∑ ˙ ∑ ∑ ∑
Fa Majör Dizi
3 3
3
1 o 3 3 1 o 3
2 ? c ∑ ∑ ∑ ˙ ∑ ˙ ∑ ∑
˙
∑
∑ ˙ ˙ ˙
1 o ∑
1 o ∑ ∑ ∑ ∑ ˙ ˙ ∑ ˙
? ∑ ∑ ˙ ˙ ˙
o ∑ 1 ∑ 1 o 3 3 3 1 o 3 3 3 1 1
? ˙ ∑ ˙ ∑ ˙ ∑ ∑ ˙ ˙ ∑ ˙ ∑ ∑ ˙ ∑ ˙ ∑ ˙ ∑ o ∑ o
∑
ÇOK ÇALIŞKAN OLMALIYIZ
Beste: Sefai Acay
Düzenleme: Onur Aysu
3
BEN KİMİM?
Sebastian Lee [Sebastiyan Li (1805-1887)]: Alman çellist besteci,
Hamburg’da doğmuş ve yine aynı şehirde hayatını kaybetmiştir
(Görsel 5). İlk kez 1831 yılında, Hamburg’da sahneye çıkmış; sonra
Leipzeig (Laypzig), Kassel (Kassel), Frankfurt (Fırankfurt), Mein (Meyn)
ve Paris’te de konserler vermiştir. 1832 yılının Nisan ayında Paris’te
verdiği konser ile çok önemli bir başarıya imza atmış, 1837 yılına kadar
konser turnelerine çıkmıştır. Aynı yıl, operada solist çello sanatçısı
olarak çalışmak üzere Paris’e dönmüştür. 1868 yılında emekli olduktan
sonra ise Hamburg’a yerleşerek kendini beste yapmaya ve çello
pedagojisine adamıştır. Sanatçının çello metodunun yanı sıra solo
çello ve iki çello için yazdığı dört ciltten oluşan eğitsel kitapları da
bulunmaktadır.
Mümtaz Hakan SAKAR'ın "Viyolonsele Başlarken Çalgı Tekniği için Gerekli Olan Temel Görsel 5: Sebastian Lee
Metotların Dökümü ve Bunların Analizi" adlı yüksek lisans tezinden alınarak düzenlenmiştir.
SESLENDİRME-YORUMLAMADA FARKLI ÇALMA BİÇİM VE UYGULAMALARI II 29