Page 52 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
P. 52
2. ÜNİTE
1. UYGULAMA
Aşağıda “la”, “re”, “sol” ve “do”tellerinde görsel olarak verilen sesteş alt V. pozisyon örneklerini
alttaki yönergelere uyarak seslendiriniz.
Dizeğin altında yazan parmak numaralarını, I. ve IV. pozisyondaki sol el tutuş prensibine uygun bir şekilde
dördüncü parmağı kullanarak seslendiriniz.
Dizeğin üstünde yazan parmak numaralarını ise üç parmak pozisyonu prensibine uygun olarak seslendiriniz.
Yayınızı elinize alınız.
La bemol” sesine gelmelidir (Görsel 2.3).
“La” telinde birinci parmak ‘’fa’’ sesine, 2. veya 3. parmak “sol” sesine, 3. veya 4. parmak “la
≥ ≤ 3
œ 1 œ 2 œ b œ 2 1 œ 2 œ b 3 œ 2 1 2 3 2
? 4 B œ
4 & œ œ œ b œ
1
≥ 3 ≤ 4 3 1 3 4 3 1 3 4 3
1.Tel œ 2 œ b 3 œ 2
1
œ
Görsel 2.3: “La” telinde sesteş notalar œ 1 œ 2 œ b 3 œ 2 1 2 3 2
? 4 ≥ ≤ 3 B & œ œ œ b œ
4
œ b
Re “re bemol” sesine gelmelidir (Görsel 2.4). œ b1 1 3 œ 2 œ b 4 3 œ 2 3 & 1 1 3 œ 2 4 œ b 3 3 œ 2
2
2
œ
œ
1
œ b
“Re” telinde birinci parmak “si bemol” sesine, 2. veya 3. parmak “do” sesine, 3. veya 4. parmak
? 4
3 ≤
B
≥
4
3
1
4
3
1.Tel
2
œ b
2
œ
œ
1
? 4 œ 1 3 4 3 B 1 1 œ 2 3 œ œ b 3 4 2 3 œ 1 œ b 1 2 3 3 4 2 3
2.Tel ≤
4 ≥ 3 & œ œ œ b œ
œ b 1 œ 2 œ b œ 2 1 2 3 2 1 2 3 2
? 4 1 3 4 3 B œ b 1 œ 3 œ b 4 œ 3 1 3 4 3
4 1.Tel ≤ 2 ≤ 3 2 & œ b
≥ ≥
2 œb
? 4 œ œ b 1 1 1 œ 3 œ 4 3 œ b 3 œ œ 1 1 œ 2 2 3 œ B œb 3 4 1 2 3 œ 2 œb 1 3œ 3 2 4 3 2 œ 3 2
4
? 4 2.Tel ≥ ≤ B œ b œ 1 œ b œ
4 1 œ 2 œ b 3 œ 2 & 1 œ œ œ b œ
1 œ b
Görsel 2.4: “Re” telinde sesteş notalar 4 B œ b 1 3 œ 2 œ b 3 1 œ 2 3 4 2 3 3 2
3
? 4
3.Tel
4 1.Tel 3 ≤ 4 3 1 3 4 3 & 1 3 œ 4 œ b 3 œ
1
≥
2 œb
Sol “Sol” telinde 1. parmak “mi bemol”, 2. veya 3. parmak “fa”, 3. veya 4. parmak “sol bemol” sesine
2
3
1
1
3
2
2
œ
? 4
1
œ 4
œ b3
3
1
4
B
≥ œ b
3
4
3
3
3
≤
1
œ b
œ
4
œ
2.Tel
≤
1 ≥
gelmelidir (Görsel 2.5). 2 3 2 œ b 1 2 3 2
? 4 1 œ 2 œ b 3 2 œ b œ B
4 œb
1
œ b
? 4 3.Tel 3 œ b 4 B œ b 1 3 œ œ 2 œ b 3 1 œ 2 3 œ b 1 42 œ b 3 3 œ 2
4 ≥ ≤ œ b &
1 1 3 2 3 4 2 3 1 1 2 3 3 œ 4 b 3 2 œ œ
? 4 4.Tel œ b œ œ b œ B œ b
4 ≥ 1 1 2.Tel 3 ≤ 4 3 1 3 4 œ b 3 œ 1 œ b 3 4 œ 3
? 4 2 3 2 B 1 2 3 2
1
4 3.Tel 3 œ b 4 œ b 3 œ 1 3 4 œ b 3
œ b
≥ ≤ œ b œ b œ
3
1
2
1
Görsel 2.5: “Sol” telinde sesteş notalar œ b 3 4 œ 2 3 B 1 1 2 3 3 4 2 3
≤ œ
? 4
4.Tel ≥ œ b
4 1 2 3 2 1 œ b 2 œ œ b 3 2 œ
Do mol” sesine gelmelidir (Görsel 2.6). œ b 4 3 œ B 1 œ b 3 œ b 4 œ b 3 œ
? 4
4
“Do” telinde ise 1. parmak “la bemol”, 2. veya 3. parmak “si bemol”, 3. veya 4. parmak “do be-
œ b
œ b3
1
3.Tel
1
4.Tel 3 4 3 1 3 4 3
≥ ≤
1 2 3 2 1 2 3 2
? 4 B
4 œ b œ b œ b œ
œ b œ b œ b œ
1 3 4 3 1 3 4 3
4.Tel
Görsel 2.6: “Do” telinde sesteş notalar
50 ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12

