Page 52 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
P. 52

2. ÜNİTE



                      1. UYGULAMA


                  Aşağıda “la”, “re”, “sol” ve “do”tellerinde görsel olarak verilen sesteş alt V. pozisyon örneklerini
               alttaki yönergelere uyarak seslendiriniz.

                   Dizeğin altında yazan parmak numaralarını, I. ve IV. pozisyondaki sol el tutuş prensibine uygun bir şekilde
                   dördüncü parmağı kullanarak seslendiriniz.

                   Dizeğin üstünde yazan parmak numaralarını ise üç parmak pozisyonu prensibine uygun olarak seslendiriniz.
                   Yayınızı elinize alınız.
                La       bemol” sesine gelmelidir (Görsel 2.3).
                           “La” telinde birinci parmak ‘’fa’’ sesine, 2. veya 3. parmak “sol” sesine, 3. veya 4. parmak “la



                                    ≥    ≤    3
                                    œ 1  œ 2  œ b  œ 2    1    œ 2  œ b  3  œ 2  1   2    3    2
                              ? 4                     B   œ
                                 4                                          &  œ    œ    œ b   œ

                                    1
                                    ≥    3 ≤  4     3     1    3    4    3     1     3    4    3
                                   1.Tel  œ 2  œ b  3  œ 2
                                    1
                                    œ
                         Görsel 2.3: “La” telinde sesteş notalar  œ 1  œ 2  œ b  3  œ 2  1  2  3  2
                              ? 4    ≥    ≤    3      B                     &  œ    œ    œ b   œ
                                 4
                                              œ b
               Re        “re bemol” sesine gelmelidir (Görsel 2.4). œ b1 1  3 œ 2  œ b 4 3  œ 2 3  &  1 1  3 œ 2  4 œ b  3  3 œ 2
                                          2
                                                    2
                                                   œ
                                          œ
                                     1
                                     œ b
                           “Re” telinde birinci parmak “si bemol” sesine, 2. veya 3. parmak “do” sesine, 3. veya 4. parmak
                              ? 4
                                         3 ≤
                                                      B
                                    ≥
                                              4
                                                    3
                                    1
                                 4
                                              3
                                   1.Tel
                                                    2
                                              œ b
                                         2
                                                   œ
                                         œ
                                    1
                              ? 4   œ 1   3    4    3  B  1 1 œ  2 3 œ  œ b  3 4  2 3 œ  1 œ b  1  2 3  3 4  2 3
                                    2.Tel ≤
                                 4   ≥         3                            &  œ    œ    œ b   œ
                                     œ b  1  œ 2  œ b  œ 2  1  2    3    2      1    2    3    2
                              ? 4   1    3    4     3  B  œ b 1  œ 3  œ b 4  œ 3  1  3    4    3
                                 4  1.Tel  ≤ 2  ≤  3  2                     &             œ b
                                     ≥ ≥
                                             2 œb
                              ? 4   œ œ b 1 1 1  œ 3  œ 4  3 œ b  3 œ  œ 1 1  œ 2  2 3 œ  B œb  3 4  1  2 3 œ  2 œb 1  3œ 3 2  4 3  2 œ 3 2
                                 4
                              ? 4   2.Tel ≥  ≤        B              œ b     œ  1   œ b     œ
                                 4   1    œ 2  œ b  3  œ 2                  &   1 œ  œ   œ b   œ
                                     1 œ b
                         Görsel 2.4: “Re” telinde sesteş notalar  4  B  œ b  1  3  œ 2  œ b  3  1  œ 2  3  4 2  3  3  2
                                             3
                              ? 4
                                    3.Tel
                                 4  1.Tel  3  ≤  4  3     1    3    4    3  &  1     3 œ  4 œ b  3 œ
                                    1
                                     ≥
                                                                             2 œb
               Sol         “Sol” telinde 1. parmak “mi bemol”, 2. veya 3. parmak “fa”, 3. veya 4. parmak “sol bemol” sesine
                                             2
                                                    3
                                                                     1
                                     1
                                                                                     3
                                                                                            2
                                                            2
                                                           œ
                              ? 4
                                     1
                                            œ 4
                                                    œ b3
                                          3
                                                           1
                                                                                          4
                                                                 B
                                     ≥ œ b
                                                                         3
                                                                    4
                                                               3
                                                                                               3
                                                                                     3
                                             ≤
                                                                                1
                                                                                    œ b
                                                                             œ
                                 4
                                                                                            œ
                                    2.Tel
                                          ≤
                                     1 ≥
                         gelmelidir (Görsel 2.5).  2  3      2       œ b  1   2       3      2
                              ? 4    1    œ 2  œ b  3  2  œ b œ    B
                                 4 œb
                                     1
                                     œ b
                              ? 4   3.Tel    3 œ b  4  B  œ b  1  3  œ  œ 2  œ b  3  1  œ 2  3  œ b  1  42 œ b  3  3 œ  2
                                 4   ≥      ≤                          œ b  &
                                     1 1     3 2    3  4    2  3     1  1    2  3    3 œ 4 b  3 2 œ  œ
                              ? 4   4.Tel œ b  œ    œ b    œ     B              œ b
                                 4   ≥ 1 1 2.Tel  3  ≤  4  3  1  3  4 œ b  3  œ  1  œ b 3  4  œ  3
                              ? 4            2       3       2     B   1      2       3      2
                                     1
                                 4  3.Tel    3 œ b  4 œ b   3  œ     1       3       4 œ b  3
                                     œ b
                                     ≥      ≤                          œ b    œ b           œ
                                             3
                                     1
                                             2
                                     1
                         Görsel 2.5: “Sol” telinde sesteş notalar  œ b  3  4  œ 2  3  B  1  1  2  3  3  4  2 3
                                             ≤ œ
                              ? 4
                                    4.Tel ≥ œ b
                                 4   1       2       3       2         1 œ b  2 œ   œ b  3   2 œ
               Do        mol” sesine gelmelidir (Görsel 2.6). œ b 4  3  œ  B  1  œ b  3  œ b  4 œ b  3 œ
                              ? 4
                                 4
                           “Do” telinde ise 1. parmak “la bemol”, 2. veya 3. parmak “si bemol”, 3. veya 4. parmak “do be-
                                     œ b
                                             œ b3
                                     1
                                    3.Tel
                                     1
                                    4.Tel    3       4       3         1      3       4      3
                                     ≥       ≤
                                     1       2       3       2         1      2       3      2
                              ? 4                                  B
                                 4   œ b     œ b     œ b     œ
                                                                       œ b    œ b    œ b    œ
                                     1       3       4       3         1      3       4      3
                                    4.Tel
                         Görsel 2.6: “Do” telinde sesteş notalar
          50 ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57