Page 87 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
P. 87

2. ÜNİTE


               KONTROL LİSTESİ

               Adı ve Soyadı      : .....................................................................  Sınıfı  ve Numarası       : .............................

               YÖNERGE: Aşağıda “Çelloda V. Pozisyon ve Uygulamalar” ünitesinde yer alan konu  başlıkları çerçevesinde dizi, etüt
            ve eser çalarken uygulama durumunuzu değerlendirmek amacıyla aşağıdaki kontrol listesini öğretmeniniz ile birlikte
            doldurunuz. Uygulayabildikleriniz için “EVET”, uygulayamadıklarınız için ise “HAYIR” bölümüne (X) işareti koyunuz.

                BECERİLER                           PERFORMANS ÖLÇÜTLERİ                        EVET   HAYIR
                             Bütün tellerde V. pozisyonda kalarak çalarken etütlerde istenildiği şekilde yayın doğru
                             bölgesini kullandı.

                 Yayı        V. pozisyonda yay tekniklerini uygularken yayın doğru bölgesini kullandı.
                 Kullanma    Tüm tellerde V. pozisyon açık konumda yayını kontrollü bir şekilde kullandı.
               Fiziksel Beceriler  V. pozisyonda  sol el parmaklarını tuşe üzerinde doğru yerleştirdi.
                             I-II-III-IV-V. pozisyonlarda konum değiştirme ile etüt ve eseri seslendirirken yayı istenilen
                             tekniğe uygun şekilde kullandı.





                 Sol Eli     Bütün tellerde V. pozisyonda kalarak etütleri seslendirirken  sol elini doğru kullandı.
                 Kullanma    Sol elde tüm tellerde V. pozisyon açık konumu doğru bir şekilde uyguladı.
                             I-V. konum geçişli etütleri seslendirirken sol elini doğru bir şekilde kullandı.
                             I-II-III-IV-V. konum geçişli etüt ve eserleri seslendirirken sol elini doğru bir şekilde kullandı.
                 Doğru       V. pozisyonda etüt ve eseri seslendirirken doğru notalarla çaldı.
                 Notalarla
                 Çalma       I-II-III-IV-V. geçişli etüt ve eserleri çalarken doğru notalarla çaldı.
                 Doğru
               Müziksel Beceriler  Entonasyonla   I-II-III-IV-V. pozisyonda geçişli etüt ve eserleri çalarken doğru entonasyonla çaldı.
                             V. pozisyonda etüt ve eserleri seslendirirken doğru entonasyonla çaldı.
                 Çalma
                 Doğru
                             V. pozisyonda etütler seslendirirken doğru tartımlarla çaldı.
                 Tartımlarla
                 Çalma
                             V. pozisyonda etütleri seslendirirken tempoda tutarlılık gösterdi.
                 Tempoda     I-II-III-IV-V. pozisyonda geçişli  etüt ve eserleri seslendirirken doğru tartımlarla çaldı.
                 Tutarlılık  I-II-III-IV-V pozisyonda geçişli etüt ve eserleri seslendirirken tempoda tutarlılık gösterdi.

                 Güçlü ve    V. pozisyonda etütleri seslendirirken güçlü ve yumuşak bir ton ile çaldı.
                 Yumuşak Bir   I-II-III-IV-V. pozisyonda geçişli etüt ve eserleri seslendirirken güçlü ve yumuşak bir ton ile
                 Ton İle Çalma
                             çaldı.
               Sunum Becerileri  Müziksel   V. pozisyonda etütleri seslendirirken müziksel ifadeleri etkili bir şekilde çaldı.
                 İfadede Etkili
                             I-II-III-IV-V. pozisyonda geçişli etüt ve eserleri seslendirirken müziksel ifadeleri etkili bir
                 Bir Şekilde
                             şekilde çaldı.
                 Çalma
                 Bütünlüğü   V. pozisyonda etütleri seslendirirken bütünlüğü bozmadan çaldı.
                 Bozmadan
                 Çalma       I-II-III-IV-V. pozisyonda geçişli etüt ve eserleri seslendirirken bütünlüğü bozmadan çaldı.
                             Çelloda V. pozisyon kavramını açıklar.
               Bilişsel Bec.  Çelloda    V. pozisyon açık konumda bütün notaların yerlerini açıklar.
                 V. Pozisyon
                 Kavramını
                 Bilme


            Öğretmen Görüşü: ...............................................................................................................................................................
            ..............................................................................................................................................................................................

            NOT: Değerlendirme sonunda “HAYIR” sütunundaki cevaplarınızı bir kez daha gözden geçiriniz. Kendinizi yeterli görmüyorsanız öğren-
            me faaliyetini tekrar ediniz. Bütün cevaplarınız “EVET” ise bir sonraki üniteye geçebilirsiniz.
            NOT: Kontrol Listesi öğrencilere/öğretmenlere öğrenme sürecine rehberlik etmek ve desteklemek için verilmiştir.



                                                                                          ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12  85
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92