Page 87 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
P. 87
2. ÜNİTE
KONTROL LİSTESİ
Adı ve Soyadı : ..................................................................... Sınıfı ve Numarası : .............................
YÖNERGE: Aşağıda “Çelloda V. Pozisyon ve Uygulamalar” ünitesinde yer alan konu başlıkları çerçevesinde dizi, etüt
ve eser çalarken uygulama durumunuzu değerlendirmek amacıyla aşağıdaki kontrol listesini öğretmeniniz ile birlikte
doldurunuz. Uygulayabildikleriniz için “EVET”, uygulayamadıklarınız için ise “HAYIR” bölümüne (X) işareti koyunuz.
BECERİLER PERFORMANS ÖLÇÜTLERİ EVET HAYIR
Bütün tellerde V. pozisyonda kalarak çalarken etütlerde istenildiği şekilde yayın doğru
bölgesini kullandı.
Yayı V. pozisyonda yay tekniklerini uygularken yayın doğru bölgesini kullandı.
Kullanma Tüm tellerde V. pozisyon açık konumda yayını kontrollü bir şekilde kullandı.
Fiziksel Beceriler V. pozisyonda sol el parmaklarını tuşe üzerinde doğru yerleştirdi.
I-II-III-IV-V. pozisyonlarda konum değiştirme ile etüt ve eseri seslendirirken yayı istenilen
tekniğe uygun şekilde kullandı.
Sol Eli Bütün tellerde V. pozisyonda kalarak etütleri seslendirirken sol elini doğru kullandı.
Kullanma Sol elde tüm tellerde V. pozisyon açık konumu doğru bir şekilde uyguladı.
I-V. konum geçişli etütleri seslendirirken sol elini doğru bir şekilde kullandı.
I-II-III-IV-V. konum geçişli etüt ve eserleri seslendirirken sol elini doğru bir şekilde kullandı.
Doğru V. pozisyonda etüt ve eseri seslendirirken doğru notalarla çaldı.
Notalarla
Çalma I-II-III-IV-V. geçişli etüt ve eserleri çalarken doğru notalarla çaldı.
Doğru
Müziksel Beceriler Entonasyonla I-II-III-IV-V. pozisyonda geçişli etüt ve eserleri çalarken doğru entonasyonla çaldı.
V. pozisyonda etüt ve eserleri seslendirirken doğru entonasyonla çaldı.
Çalma
Doğru
V. pozisyonda etütler seslendirirken doğru tartımlarla çaldı.
Tartımlarla
Çalma
V. pozisyonda etütleri seslendirirken tempoda tutarlılık gösterdi.
Tempoda I-II-III-IV-V. pozisyonda geçişli etüt ve eserleri seslendirirken doğru tartımlarla çaldı.
Tutarlılık I-II-III-IV-V pozisyonda geçişli etüt ve eserleri seslendirirken tempoda tutarlılık gösterdi.
Güçlü ve V. pozisyonda etütleri seslendirirken güçlü ve yumuşak bir ton ile çaldı.
Yumuşak Bir I-II-III-IV-V. pozisyonda geçişli etüt ve eserleri seslendirirken güçlü ve yumuşak bir ton ile
Ton İle Çalma
çaldı.
Sunum Becerileri Müziksel V. pozisyonda etütleri seslendirirken müziksel ifadeleri etkili bir şekilde çaldı.
İfadede Etkili
I-II-III-IV-V. pozisyonda geçişli etüt ve eserleri seslendirirken müziksel ifadeleri etkili bir
Bir Şekilde
şekilde çaldı.
Çalma
Bütünlüğü V. pozisyonda etütleri seslendirirken bütünlüğü bozmadan çaldı.
Bozmadan
Çalma I-II-III-IV-V. pozisyonda geçişli etüt ve eserleri seslendirirken bütünlüğü bozmadan çaldı.
Çelloda V. pozisyon kavramını açıklar.
Bilişsel Bec. Çelloda V. pozisyon açık konumda bütün notaların yerlerini açıklar.
V. Pozisyon
Kavramını
Bilme
Öğretmen Görüşü: ...............................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................
NOT: Değerlendirme sonunda “HAYIR” sütunundaki cevaplarınızı bir kez daha gözden geçiriniz. Kendinizi yeterli görmüyorsanız öğren-
me faaliyetini tekrar ediniz. Bütün cevaplarınız “EVET” ise bir sonraki üniteye geçebilirsiniz.
NOT: Kontrol Listesi öğrencilere/öğretmenlere öğrenme sürecine rehberlik etmek ve desteklemek için verilmiştir.
ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12 85

