Page 67 - ÇALGI EĞİTİMİ GİTAR 12
P. 67
Dionisio Aguado [Diyonisyo Aguado (1784 - 7849)]
İspanyol olmasına rağmen uzun yıllar Paris’te yaşayan Aguado, üstün yetene-
ği ile tüm gitar virtüözlerinin ve müzik bilimcilerinin hayranlığını kazanmış, konser
salonlarının vazgeçilmez sanatçısı hâline gelmiştir. 1825 yılında yayımladığı gitar
metodu eğitim bilimsel açıdan 19. yüzyılın en iyi metodu olarak kabul edilir. Etüt-
lerin sistematik olarak dizilişi, her teknik için özel bir etüt yazması gibi özellikleri
Aguado’nun ne kadar iyi bir öğretmen olduğunu kanıtlar niteliktedir. Ayrıca gitarı
sabitlemek için yaptığı araştırmalar ve sağ elde tırnak kullanması ondan sonraki
kuşağı etkilemiş, modern gitar çalma yöntemine temel oluşturmuştur. Sor ile kur-
dukları dostluk anısına bir de kitap yayımlamışlardır. (Görsel 4.35)
Görsel 4.35
Matteo Carcassi [Mateyo Karkassi (1792 - 1853)]
Üç ciltlik metodu ve gitar için yazmış olduğu etütleriyle adı gitar tarihine ge-
çen İtalyan besteci aynı zamanda iyi bir gitar virtüözüdür. 1820’de dönemin diğer
müzisyenleri gibi Paris’e yerleşerek sanat hayatını burada devam ettirmiştir. Al-
manya, İngiltere, Fransa ve İtalya’da konserler veren Carcassi, o döneme göre
modern, melodik ve canlı besteler yaparak dinleyici üzerinde hoş etkiler uyandı-
ran eserler vermiştir. 25 etüdün yer aldığı op.60 adlı eseri, gitar eğitiminde ulaşıl-
ması istenen hem teknik ve hem de müzikal hedeflerin birbirine ustaca bağlandı-
Görsel 4.36 ğı önemli bir çalışmadır. (Görsel 4.36)
Etkinlik nizce bir önem sıralaması yapınız. Gerekçelerini sınıfta paylaşınız.
Klasik Dönem bestecilerini araştırınız ve gitar müziğine katkıları bakımından kendi-
Uygulama
Aşağıda verilen Klasik Dönem müziği örneklerinden düzeyinize uygun olanları ders öğ-
retmeninizle birlikte seçerek çalışınız.
Etüt
F. SOR
(Op.35 No.8)
66