Page 65 - TÜRK VE BATI MÜZİĞİ TARİHİ 12
P. 65
4. ÜNİTE
ÖZ DEĞERLENDİRME FORMU
Adı ve Soyadı : .......................................................................................
Sınıfı ve Numarası : .......................................................................................
YÖNERGE : Bu form, kendinizi değerlendirmeniz amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmalarınızı en doğru şekilde yan-
sıtan seçeneğe (a) işareti koyunuz.
DERECELER
No GÖZLENECEK ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI İyi Orta Kabul Zayıf
Edilebilir
4 3 2 1
1 Barok üslubunda gösterişin belirgin, işçiliğin ve ustalığın önemli
olduğunu bilirim.
2 Barok sözcüğünün kökenini açıklarım.
3 Barok müziğin olgunlaştığı dönemlerde armonik yapının geliştiğini
ve sürekli bas uygulamasının giderek azaldığını bilirim.
4 Barok müziğin karakteristik özelliklerinin farkındayım.
5 Opera orkestralarının Barok Dönem'de kurulduğunu bilirim.
6 Barok Dönem çalgı ve formlarını tanırım.
7 Dinlediğim eserlerin solo ve eşlik partilerindeki çalgı dağılımlarını
incelerim.
8 Dinlediğim eserlerin formlarını ve çalgılama özelliklerini ayırt
ederim.
9 Müzikte Barok Dönem’in Bach’ın vefatıyla sona erdiğini bilirim.
10 Barok Dönem bestecilerini ve eserlerini tanırım.
11 Dinlediğim eserlerin hangi besteciye ait olduğunu ayırt ederim.
12 Rönesans Dönemi'nde çalgıların müziğe dâhil edilmesinin Avrupa
müziğindeki köklü değişikliğin başlangıcı olduğunu bilirim.
13 Modal müzikten tonal müziğe geçişin aşamalarını açıklarım.
14 Modal ve tonal müzik arasındaki farkları açıklarım.
15 Keman ailesi çalgılarının Barok Dönem müziğinde oldukça etkili
olduğunu bilirim.
16 Barok Dönem’de ön plana çıkan çalgıları tanırım.
17 Çalgı müziği eserlerinden örnekler dinlediğimde ilgili dağarı
tanırım.
18 Barok Dönem çalgıları için yazılan dağarı tanırım.
Çalışmalarım Sırasında En İyi Yaptığım Şeyler ve Diğer Yorumlarım: ...........................................................................
.................................................................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................
Hatırlatma: Öz, akran ve grup değerlendirme formlarının sonuçları öznel olduğundan öğrencilere bu değer-
lendirmelerin sonuçlarına göre not verilmemelidir. Uygulama formu, öğrencinin gelişimini takip etmek için arşiv-
de saklanabilir.
64 BAROK DÖNEM VE MÜZİK