Page 15 - TÜRK İSLAM MUSİKİSİ 12
P. 15
1.2. MUSİKİNİN ÖNEMİ
İnsanın musikiye olan ilgisi, doğayı ve kendini dinlediğinde algıladığı seslerle başlamıştır. Musiki
yolculuğu ise doğadaki seslerin ahenginin, canlılardaki kalp ve nefes ritimlerinin taklit edilmesiyle
başlamış; sonrasında insanın iç dünyasına kadar uzanmış, sonunda kendini bilme ve bulma arayışına
dönüşmüştür (Görsel 1.2).
Her çağda ve kültürde musiki,
toplumların gereksinimlerinden
doğan bir üslup ve anlatım yolu
bulmuştur. Bu sayede musiki,
toplumların kendine özgü zevk
ve kültürünün oluşmasına katkı
sağlamıştır.
Bireysel ve toplumsal kültüre
katkı sağlayan musiki, kültü-
rel özellikleri kuşaktan kuşağa
aktarır, kültürler arası ilişkile-
ri güçlendirip zenginleştirir ve
geliştirir. Birey, musiki sayesinde
kendi kültür ve geleneklerini ta-
nır; vatan, ulus, bayrak sevgisini
pekiştirir.
Musiki, bir milletin gelişmişlik
G H EHO UOHPHGH HPO E U
göstergedir. Toplumsal bir olgu
olan musikinin geldiği nokta, top-
lumun geldiği noktayla paralellik
V HU U
Musiki, bireyin kimlik kazanma-
sında ve kişilik geliştirebilmesin-
de önemli rol oynar. Sevgi, birlik,
dostluk, kardeşlik, beraberlik ve
toplumsal dayanışma gibi güzel
duygu ve davranışların oluş-
masında ve ifade edilmesinde
musikinin önemli bir yeri vardır.
O Ebru sanatına ait bir örnek
İnsanın estetik duygusunu, ritim
sezgisini uyararak geliştirir ve içindeki güçlü duyguları uyandırır. Musikiyle bireyin yaşama heyecanı
artar. Musiki kişiyi dinlendirir, canlandırır, sakinleştirir ve kişinin insani yönünü zenginleştirir.
Musiki dinleyen insan, toplum içinde daha mutlu ve uyumlu bir birey hâline gelir. Birçok insan kendini
musikiyle daha iyi ifade edebilmekte ve duygularını musikiyle ortaya koyabilmektedir.
1. ÜNİTE