Page 112 - ÇALGI EĞİTİMİ KANUN | 9
P. 112

3. ÜNİTE


                                                                                        Beste: Harika Uğur Dağlı

                        4
               3     & 4                           Ï 8  Ï    Ï      Ï 8  Ï 8 Ï    Ï     Ï   Ï    Ï 3  Ï
                           Ï 8  Ï   Ï 8  Ï     Ï
                                                                                                             Karekod-35


                      5
                     &  Ï     Ï 3    Ï      Ï 3    Ï      Ï     Ï 3    Ï       Ï 3    Ï      Ï     Ï







                        BİLGİ NOTU








                  Türk müziği ses sistemine göre bemol
               ve diyezlerin seslendirilebilmesi için sol el
               parmakları mandal üzerinde doğru biçimde
               konumlandırılmalıdır (Görsel 3.1).





                                                          Görsel 3.1: Sol elin mandal üzerindeki konumu




                          ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME                                                   3. ÜNİTE



                1. Kanun üzerindeki mandalların görevi nedir?
                …………………………………………………………………………………………………………………………
                …………………………………………………………………………………………………….…………….………

                2. Ses değiştirici işaretlerin neler olduğunu yazarak her birini tanımlayınız.
                …………………………………………………………………………………………………………………………
                …………………………………………………………………………………………………….…………….………

                3. Türk müziğindeki ses değiştirici işaretlerin neler olduğunu yazarak her birini tanımlayınız.
                …………………………………………………………………………………………………………………………
                …………………………………………………………………………………………………….…………….………

                4. Dijital içerikte verilen soruyu uygun bir şekilde cevaplayınız.

                            Soruya ulaşmak
                            için karekodu
                            okutunuz.
                  Karekod-36


                NOT: Cevaplarınızı cevap anahtarıyla karşılaştırınız. Yanlış cevap verdiğiniz ya da cevap verirken tereddüt ettiğiniz sorularla ilgili
                konu veya faaliyetleri tekrarlayınız. Cevaplarınızın tümü doğru ise bir sonraki öğrenme faaliyetine geçiniz.




                                                                                         MANDAL ÇALIŞMALARI   111
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117