Page 20 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN 9
P. 20

Ölçme ve Değerlendirme

                 Aşağıda verilen ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” harfini işaretleyiniz.
                 1.  XII ve XIII. yüzyılda gezgin çalgıcılar tarafından çalınan yaylı vielleler, omuza dayanarak çalı-
                   nan ilk yaylı çalgılardır.
                    D                 Y

                 2.  Kemanda gamba grubundaki çalgılar, tenor-bas viol dışında, keman gibi tutularak çalınır.
                    D                 Y

                 3.  Çalgılar, Rönesans Dönemi’nde hayatın her alanında gelişmiş ve önem kazanmıştır.
                    D                 Y

                 Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere uygun olan sözcüğü yazınız.
                         II. Mahmut, III.Selim, bacakta çalınan, keman, sînekeman, rebec
                 4.  Viola d’amour’un karşılığı olan ve alaturka müzik icralarında çalınan kemana …................. denir.


                 5.  Müzikte Batılılaşma hareketleriyle kemanın Türk müzik hayatında profesyonel olarak kulla-
                   nılmaya başlandığı dönem …………………………………. Dönemi’dir.


                 6.  “Da braccio” terimi, İtalyancada “kolda çalınan” anlamına gelir ve yatay çalma pozisyonu-
                   nu işaret eder. “Da gamba” terimi ise ............................................. demektir ve dikey çalma
                   pozisyonunu işaret eder.

                 Aşağıda verilen çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.

                 7. Günümüzdeki görünümüne benzeyen ilk keman hangi yüzyılda ortaya çıkmıştır?

                        A) XIII-XIV                  B) XIV-XV                   C) XV-XVI

                                      D) XVI-XVII                  E) XVII-XVIII
                 8. Kemanın akort sisteminin kalından inceye doğru sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir?

                        A) La-re-si-do               B) La-re-sol-do             C) Mi-la-re-sol

                                      D) Sol-re-la-mi              E) Sol-si-re-fa
                 9. Aşağıdakilerden hangisi ilk Türk konser kemancısıdır?

                        A) Ayla Erduran              B) Ekrem Zeki Ün            C) Osman Zeki Üngör
                                      D) Suna Kan                  E) Ulvi Cemal Erkin

                 10. Kemanın Türklerle tanışmasını sağlayan kemanî aşağıdakilerden hangisidir?

                        A) Kemanî Ali Ağa            B) Kemanî Hızır Ağa         C) Kemanî İsmail Ağa
                                      D) Kemanî Rum Yorgi          E) Kemanî Sebuh

                 11. Türk müziğinin icrasında kemanda en ince telin akordu hangi ses perdesine eşitlenmiştir?

                        A) Dügâh                     B) Kaba rast                C) Neva
                                      D) Segâh                     E) Yegâh
                 12. Aşağıda verilen karekodu uygulamasını veya bağlantı linkini kullanarak dijital ölçme ve
                 değerlendirme etkinliğini çözünüz.




              18
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25