Page 28 - ÇALGI EĞİTİMİ KLASİK KEMENÇE 9
P. 28
KLASİK KEMENÇE 9
Nihat Doğu
1930-2018 yılları arasında yaşadı. Asıl mesleği avukatlık olan Doğu,
müziğe ilkokul yıllarında armonika, bağlama ve mandolin çalarak
başladı. Kemençeyi Aleko Bacanos, Kemal Niyazi Seyhun’dan
aldığı derslerle geliştirdi. Üsküdar Musiki Cemiyeti, İleri Türk Musikisi
Konservatuvarı, Avni Atun Fasıl Heyeti ve Yekta Akıncı Topluluğu gibi
gruplarla birlikte 1951’den itibaren İstanbul Radyosu’nda kemençe
çaldı (Bkz. Görsel 1.39).
Görsel 1.39:
Nihat Doğu
Ekrem Erdoğru
1926-1985 yılları arasında yaşadı. 1949 yılında İstanbul Radyosu’na
girdi. Uzun yıllar radyoda ve Münir Nurettin Selçuk yönetimindeki
Belediye Konservatuvarı İcra Heyeti’nde kemençe çaldı (Bkz. Görsel 1.40).
Görsel 1.40:
Ekrem Erdoğru
Cüneyd Orhon
1926-2006 yılları arasında yaşadı. Müziğe 1946 yılında Üsküdar
Musiki Cemiyeti’nde başladı. Burada Emin Ongan’dan repertuvar,
üslup ve temel nazari bilgileri öğrendi. Kemal Niyazi Seyhun’dan
kemençe dersleri aldı. Birçok koronun radyo ve salon konserlerinde
kemençesiyle yer aldı. TRT radyolarında kemençe sanatçılığının yanı
sıra, şeflik, kurul üyelikleri gibi görevlerde de bulundu (Bkz. Görsel 1.41).
Görsel 1.41:
Cüneyd Orhon
İhsan Özgen
1942-2021 yılları arasında yaşadı. Müzik ve resme erken yaşlarda
başladı. 1967 yılında Ankara Radyosu’nda altı ay tambur sanatçısı
olarak görev aldıktan sonra, kemençeci olarak Ankara Radyosu’na
geçti. İTÜ Türk Müziği Konservatuvarı’nda öğretim üyeliği ve Kemençe
Ana Sanat Dalı Başkanlığı görevlerinde bulundu. Kemençe, tambur
ve lavta çalış teknikleri ve tarihleri konusunda dersler verdi. Serbest
formda besteleri ve Tamburi Cemal Bey’in taksimleri konulu incelemesi
vardır. Niyazi Sayın ve Necdet Yaşar ile birlikte Türkiye, Avrupa ve Görsel 1.42:
Amerika’da birçok konser verdi. 1993 yılında Hollandalı piyanist Guus İhsan Özgen
Jansen ve saksafoncu Theo Loevendie ile İstanbul ve Ankara’da Türk
Müziği temaları üzerinde doğaçlamalar yaptı. Ayrıca, sanat tarihi ve
sanatçılar hakkında da araştırmalarda bulunmuş, çok yönlü bir sanatçı
ve hoca olarak geleneksel Türk müziğinin en önemli temsilcilerinden
birisidir (Bkz. Görsel 1.42).
26