Page 50 - TÜRK MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 9
P. 50
3. Aşağıda verilen diyezlerin koma değerlerini karşılarına yazınız.
............... ............... ............... ............... ...............
4. Aşağıda verilen bemollerin koma değerlerini karşılarına yazınız.
............... ............... ............... ............... ...............
5. Aşağıdaki dizekte gösterilen perdelerin isimlerini altlarına yazınız.
C) Aşağıdaki soruları okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.
1. Türk müziğinde acem-aşiran perdesinden sonra hangi ana perde gelmektedir?
A) Kaba çârgâh
B) Yegâh
C) Rast
D) Dügâh
E) Çârgâh
2. Aşağıdakilerden hangisi rast perdesidir?
A) Do
B) Re
C) Mi
D) Fa
E) Sol
3. Türk müziğinde ana perdelerden dügâh perdesi ile çârgâh perdesi arasındaki ana perde
hangisidir?
A) Kaba çârgâh
B) Yegâh
C) Rast
D) Bûselik
E) Hüseynî-aşiran
Bu karekodla veya bağlantı ile ilgili bölümün dijital içeriğine ulaşılabilir.
https://meslekmateryal.eba.gov.tr/cdn/gsl/muzik/TURK_MUZIGI_TEORI_VE_UYGULAMASI_9/6_TMTU_9_2023_OLCME3.html
48 TÜRK MÜZİĞİNDE PERDE İSİMLERİ
VE ARALIK KAVRAMI