Page 11 - Çalgı Eğitimi Ut 9
P. 11
İÇİNDEKİLER
KİTABIN TANITIMI ...................................................................................... 10 2.2.6. II. Pozisyonda Si (Kaba Bûselik) Telinde Birinci ve İkinci Parmak ile Do 57
1. ÜNİTE UDU TANIMA ......................................................................................................... 11 2.2.7. Diyez (Kaba Hicaz), Re (Yegâh) Perdeleri ..........................................
II. Pozisyonda Fa Diyez (Kaba Geveşt) Telinde Birinci ve İkinci Parmak ile
Sol Diyez (Kaba Zirgüle), La (Kaba Dügâh) Perdelerinin Uygulanması .... 58
1.1. Udun Tarihçesi ve Müzik Kültürümüzdeki Yeri ve Önemi .............................. 12 2.2.8. II. Pozisyonda Bûselik Makamını Oluşturan Sesleri Gösterme ........... 60
1.1.1. Udun Kökeni ve Tarihçesi ................................................................ 12 2.2.9. II. Pozisyonda Bûselik Makamını Oluşturan Seslerin Uygulanması........... 61
1.1.2. Türklerin Ut ile Olan Tarihî Bağları ................................................... 12 2.2.10 II. Pozisyonda Mâhur Makamını Oluşturan Sesleri Gösterme ............. 63
1.1.3. Udun Farklı Müzik Türlerinde Kullanımı ................................................... 14 2.2.11. II. Pozisyonda Mâhur Makamını Oluşturan Seslerin Uygulanması............. 66
1.1.4. Türk Müziğinde Udun Kullanıldığı Alanlar ............................................ 14 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ...................................................................... 69
1.2. Udun Yapısı ...................................................................................................... 15
1.2.1. Udu Oluşturan Bölümler .................................................................. 15 3. ÜNİTE ETÜT VE ESER İCRASI - I ....................................................................................... 73
1.2.2. Utta Kullanılan Teller ve Türleri .......................................................... 23
1.2.3. Geçmişten Günümüze Ut İcrasında Kullanılan Farklı Mızrap Türleri .. 24 UTTA SES ÜRETİMİ - I 3.1. Bûselik Makamı ........................................................................................... 74
3. ÜNİTE
1.3. Ut İcrasında Vücudun Durumu .................................................................... 25 3. ÜNİTE 3.1.1. Bûselik Makamı Dizisinde Ritmik Etüt Uygulamaları ......................... 74
1.3.1. Ut İcrasında Doğru Oturuş Pozisyonu ............................................... 25 ETÜT VE ESER 3.1.2. Bûselik Makamı Dizisinde Melodik Etüt Uygulamaları ....................... 77
1.3.2. Udu Doğru Tutuş Pozisyonu .............................................................. 26 İCRASI-I 3.1.3. Bûselik Makamı Dizisinde Eser Uygulamaları ................................... 81
1.3.3. Ut İcrasında Doğru Mızrap Tutuşu ...................................................... 27 3.2. Mâhur Makamı ............................................................................................... 84
Kavramlar Neler Öğreneceksiniz? Ünite Konuları
1.4. Utta Pozisyonlar ve Ana Kolonlar ................................................................ 30 • Ritmik • Bûselik Makamı Dizisinde Rit- • 3.1. Bûselik Makamı
mik Etüt, Melodik Etüt ve Eser
Eser
• • Melodik • Uygulamaları • • 3.2. Mâhur Makamı 3.2.1. Mâhur Makamı Dizisinde Ritmik Etüt Uygulamaları ............................. 84
3.3. Rast Makamı
Mâhur Makamı Dizisinde Ritmik
• Etüt Etüt, Melodik Etüt ve Eser Uy- • 3.4. Uşşak Makamı
• Usul gulamaları • 3.5. Hüseynî Makamı
• • Makam • Rast Makamı Dizisinde Ritmik • 3.6. Bayatî Makamı
Etüt, Melodik Etüt ve Eser Uy-
1.4.1. Utta Kullanılan Pozisyonlar ............................................................... 30 • • Beste Güfte • gulamaları 3.2.2. Mâhur Makamı Dizisinde Melodik Etüt Uygulamaları ......................... 88
Şarkı
Uşşak Makamı Dizisinde Ritmik
Etüt, Melodik Etüt ve Eser Uy-
Metronom
•
Hüseynî Makamı Dizisinde Rit-
• gulamaları
mik Etüt, Melodik Etüt ve Eser
Uygulamaları
1.4.2. Ut Klavyesinde Yer Alan Perdeler .................................................... 30 • Bayatî Makamı Dizisinde Ritmik karekodudur. 3.2.3. Mâhur Makamı Dizisinde Eser Uygulamaları ..................................... 92
3. ünite
Etüt, Melodik Etüt ve Eser Uy-
gulamaları
3. ünite ünite
tanıtım sunusu
1.5. Udun Akort Edilmesi ................................................................................... 31 73 3.3. Rast Makamı ................................................................................................ 96
karekodudur.
1.5.1. Udun Akort Edilmesinin Önemi ....................................................... 31 3.3.1. Rast Makamı Dizisinde Ritmik Etüt Uygulamaları ............................. 97
3.3.2. Rast Makamı Dizisinde Melodik Etüt Uygulamaları ........................... 99
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ...................................................................... 33
3.3.3. Rast Makamı Dizisinde Eser Uygulamaları ....................................... 104
3.4. Uşşak Makamı ............................................................................................. 109
3.4.1. Uşşak Makamı Dizisinde Ritmik Etüt Uygulamaları .......................... 110
3.4.2. Uşşak Makamı Dizisinde Melodik Etüt Uygulamaları .......................... 113
3.4.3. Uşşak Makamı Dizisinde Eser Uygulamaları ..................................... 116
3.5. Hüseynî Makamı........................................................................................... 120
3.5.1. Hüseynî Makamı Dizisinde Ritmik Etüt Uygulamaları ....................... 121
3.5.2. Hüseynî Makamı Dizisinde Melodik Etüt Uygulamaları ...................... 123
3.5.3. Hüseynî Makamı Dizisinde Eser Uygulamaları .................................. 127
3.6. Bayatî Makamı .......................................................................................... 130
3.6.1. Bayatî Makamı Dizisinde Ritmik Etüt Uygulamaları .......................... 131
3.6.2. Bayatî Makamı Dizisinde Melodik Etüt Uygulamaları ......................... 134
3.6.3. Bayatî Makamı Dizisinde Eser Uygulamaları ..................................... 138
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ..................................................................... 146
TERİMLER SÖZLÜĞÜ ........................................................................................................ 150
KAYNAKÇA ....................................................................................................................... 152
MÜZİK ESERİ KAYNAKÇASI .................................................................................................. 152
GENEL AĞ KAYNAKÇASI ...............................................................................................
GÖRSEL KAYNAKÇASI ...................................................................................................... 153
CEVAP ANAHTARI ............................................................................................................. 153
TÜRKİYE’NİN MÜLKİ İDARE BÖLÜMLERİ İLE 153
KARA VE DENİZ KOMŞULARI HARİTASI............................................................................... 154
TÜRK DÜNYASI HARİTASI ................................................................................................... 155
9

