Page 11 - ÇALGI EĞİTİMİ UT 9
P. 11
İÇİNDEKİLER
KİTABIN TANITIMI ...................................................................................... 10 2.2.6. II. Pozisyonda Si (Kaba Bûselik) Telinde Birinci ve İkinci Parmak ile Do
Diyez (Kaba Hicaz), Re (Yegâh) Perdeleri .......................................... 57
1. ÜNİTE UDU TANIMA ......................................................................................................... 11 2.2.7. II. Pozisyonda Fa Diyez (Kaba Geveşt) Telinde Birinci ve İkinci Parmak ile
Sol Diyez (Kaba Zirgüle), La (Kaba Dügâh) Perdelerinin Uygulanması .... 58
2.2.8. II. Pozisyonda Bûselik Makamını Oluşturan Sesleri Gösterme ........... 60
1.1. Udun Tarihçesi ve Müzik Kültürümüzdeki Yeri ve Önemi .............................. 12
2.2.9. II. Pozisyonda Bûselik Makamını Oluşturan Seslerin Uygulanması........... 61
1.1.1. Udun Kökeni ve Tarihçesi ................................................................ 12
2.2.10 II. Pozisyonda Mâhur Makamını Oluşturan Sesleri Gösterme ............. 63
1.1.2. Türklerin Ut ile Olan Tarihî Bağları ................................................... 12 2.2.11. II. Pozisyonda Mâhur Makamını Oluşturan Seslerin Uygulanması............. 66
1.1.3. Udun Farklı Müzik Türlerinde Kullanımı ................................................... 14
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ...................................................................... 69
1.1.4. Türk Müziğinde Udun Kullanıldığı Alanlar ............................................ 14
1.2. Udun Yapısı ...................................................................................................... 15
1.2.1. Udu Oluşturan Bölümler .................................................................. 15 3. ÜNİTE ETÜT VE ESER İCRASI - I ....................................................................................... 73
1.2.2. Utta Kullanılan Teller ve Türleri .......................................................... 23
1.2.3. Geçmişten Günümüze Ut İcrasında Kullanılan Farklı Mızrap Türleri .. 24
UTTA SES ÜRETİMİ - I 74
1.3. Ut İcrasında Vücudun Durumu .................................................................... 25 3.1. Bûselik Makamı ...........................................................................................
3. ÜNİTE
3. ÜNİTE
1.3.1. Ut İcrasında Doğru Oturuş Pozisyonu ............................................... 25 3.1.1. Bûselik Makamı Dizisinde Ritmik Etüt Uygulamaları ......................... 74
ETÜT VE ESER 3.1.2. Bûselik Makamı Dizisinde Melodik Etüt Uygulamaları ....................... 77
1.3.2. Udu Doğru Tutuş Pozisyonu .............................................................. 26
İCRASI-I 3.1.3. Bûselik Makamı Dizisinde Eser Uygulamaları ................................... 81
1.3.3. Ut İcrasında Doğru Mızrap Tutuşu ...................................................... 27
1.4. Utta Pozisyonlar ve Ana Kolonlar ................................................................ 30 3.2. Mâhur Makamı ............................................................................................... 84
Kavramlar Neler Öğreneceksiniz? Ünite Konuları
• • Ritmik • Bûselik Makamı Dizisinde Rit- • • 3.1. Bûselik Makamı 3.2.1. Mâhur Makamı Dizisinde Ritmik Etüt Uygulamaları ............................. 84
mik Etüt, Melodik Etüt ve Eser
3.2. Mâhur Makamı
Melodik
1.4.1. Utta Kullanılan Pozisyonlar ............................................................... 30 • • • Eser Etüt Usul • Uygulamaları • • • 3.3. Rast Makamı
Mâhur Makamı Dizisinde Ritmik
3.4. Uşşak Makamı
Etüt, Melodik Etüt ve Eser Uy-
gulamaları
3.5. Hüseynî Makamı
• Makam • Rast Makamı Dizisinde Ritmik • 3.6. Bayatî Makamı
Etüt, Melodik Etüt ve Eser Uy-
• Şarkı gulamaları
• • Beste Güfte • Uşşak Makamı Dizisinde Ritmik 3.2.2. Mâhur Makamı Dizisinde Melodik Etüt Uygulamaları ......................... 88
Etüt, Melodik Etüt ve Eser Uy-
1.4.2. Ut Klavyesinde Yer Alan Perdeler .................................................... 30 • Metronom • gulamaları
Hüseynî Makamı Dizisinde Rit-
mik Etüt, Melodik Etüt ve Eser
Bayatî Makamı Dizisinde Ritmik
• Uygulamaları
Etüt, Melodik Etüt ve Eser Uy- 3. ünite
gulamaları karekodudur. 3.2.3. Mâhur Makamı Dizisinde Eser Uygulamaları ..................................... 92
1.5. Udun Akort Edilmesi ................................................................................... 31 3. ünite ünite
tanıtım sunusu
karekodudur.
73 3.3. Rast Makamı ................................................................................................ 96
1.5.1. Udun Akort Edilmesinin Önemi ....................................................... 31
3.3.1. Rast Makamı Dizisinde Ritmik Etüt Uygulamaları ............................. 97
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ...................................................................... 33 3.3.2. Rast Makamı Dizisinde Melodik Etüt Uygulamaları ........................... 99
3.3.3. Rast Makamı Dizisinde Eser Uygulamaları ....................................... 104
3.4. Uşşak Makamı ............................................................................................. 109
3.4.1. Uşşak Makamı Dizisinde Ritmik Etüt Uygulamaları .......................... 110
3.4.2. Uşşak Makamı Dizisinde Melodik Etüt Uygulamaları .......................... 113
3.4.3. Uşşak Makamı Dizisinde Eser Uygulamaları ..................................... 116
3.5. Hüseynî Makamı........................................................................................... 120
3.5.1. Hüseynî Makamı Dizisinde Ritmik Etüt Uygulamaları ....................... 121
3.5.2. Hüseynî Makamı Dizisinde Melodik Etüt Uygulamaları ...................... 123
3.5.3. Hüseynî Makamı Dizisinde Eser Uygulamaları .................................. 127
3.6. Bayatî Makamı ............................................................................................ 130
3.6.1. Bayatî Makamı Dizisinde Ritmik Etüt Uygulamaları .......................... 131
3.6.2. Bayatî Makamı Dizisinde Melodik Etüt Uygulamaları ......................... 134
3.6.3. Bayatî Makamı Dizisinde Eser Uygulamaları ..................................... 138
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ..................................................................... 146
TERİMLER SÖZLÜĞÜ ........................................................................................................ 150
KAYNAKÇA ....................................................................................................................... 151
MÜZİK ESERİ KAYNAKÇASI .................................................................................................. 151
GENEL AĞ KAYNAKÇASI ............................................................................................... 152
GÖRSEL KAYNAKÇASI ...................................................................................................... 152
CEVAP ANAHTARI ...................................................................................................... 153
9