Page 130 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 130
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Yüzey Alanını Hesaplayalım
Uygulama - 2
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• İletişim
Hedefler
Öğrencilerin düzgün altıgen dik prizmanın yüzey alan bağıntısını keşfedebilmesi hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Materyal, ders süresince öğrencilerin düzgün altıgen dik prizmanın yüzey alan bağıntılarını
oluşturmaları amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere “Yandaki kapalı formda bulunan kutunun dış yüzeyini kağıtla
kaplayacak olsanız en az ne kadar kağıda ihtiyacınız olurdu?" ve "Bunu nasıl
hesaplarsınız?” soruları yöneltilir.
İşleniş Kullanılan Malzemeler
• A3 kâğıt
• Cetvel
Öğrencilerinizi gruplara ayırınız ve verilen işlem basamaklarını öğrencilerinizin uygulamasını
sağlayınız.
• Düzgün altıgen dik prizmanın her iki tabanını ve diğer yan
yüzlerini kâğıda yerleştirerek görseldeki gibi çizmelerini
öğrencilerden isteyiniz.
• Öğrencilerin materyalin açınımındaki yanal yüzeylerin birbirine
eş 6 dikdörtgen ve taban yüzeylerinin birbirine eş 2 düzgün
altıgenden oluştuğunu fark etmelerini sağlayınız.
• Öğrencilere "Materyalin yüzey alanını nasıl bulabiliriz?" sorusunu
yöneltiniz.
128