Page 130 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 130

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Yüzey Alanını Hesaplayalım






                        Uygulama - 2









               Süre: 40 dakika

               Hedeflenen Beceriler

               •  Akıl Yürütme
               •  Problem Çözme
               •  İlişkilendirme
               •  İletişim



            Hedefler


            Öğrencilerin düzgün altıgen dik prizmanın yüzey alan bağıntısını keşfedebilmesi hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


            Materyal, ders süresince öğrencilerin düzgün altıgen dik prizmanın yüzey alan bağıntılarını
            oluşturmaları amacıyla kullanılabilir.

            Dikkat Çekme


            Öğrencilere  “Yandaki  kapalı  formda  bulunan  kutunun  dış  yüzeyini  kağıtla
            kaplayacak olsanız en az ne kadar kağıda ihtiyacınız olurdu?"  ve "Bunu nasıl
            hesaplarsınız?” soruları yöneltilir.

            İşleniş                                Kullanılan Malzemeler
                                             • A3 kâğıt
                                             • Cetvel

            Öğrencilerinizi gruplara ayırınız ve verilen işlem basamaklarını öğrencilerinizin uygulamasını
            sağlayınız.
            •  Düzgün  altıgen  dik  prizmanın  her  iki  tabanını  ve  diğer  yan
               yüzlerini  kâğıda  yerleştirerek  görseldeki  gibi  çizmelerini
               öğrencilerden isteyiniz.
            •  Öğrencilerin materyalin açınımındaki yanal yüzeylerin birbirine
               eş  6  dikdörtgen  ve  taban  yüzeylerinin  birbirine  eş  2  düzgün
               altıgenden oluştuğunu fark etmelerini sağlayınız.
            •  Öğrencilere "Materyalin yüzey alanını nasıl bulabiliriz?" sorusunu
               yöneltiniz.











          128
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135