Page 152 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 152
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Tamkare İfade Elde Edelim!
Uygulama - 1
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• İlişkilendirme
• Akıl Yürütme
• İletişim
• Matematiksel Modelleme
Hedefler
Öğrencilerin bütünü oluşturan parçaları bulabilmesi, tam kare ifade elde edebilmesi hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Tam kare özdeşliğini elde etmek amacıyla kavramsal bilgiyi sorgulama, işlemsel bilgiyi ince-
leme ve derinleştirme sürecinde kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere “1 den 10 a kadar olan tam sayıların karekökleri alındığında hangileri bir tam sayı-
ya karşılık gelir? Neden?” sorularını sorunuz.
İşleniş
• Öğrencilerden tek bir lastikle 2×2 lik bir kare oluşturmalarını
isteyiniz.
• Bu kareye farklı renkte 2 yeni lastik ekleyerek şekli 3×3 lük bir
kareye tamamlamalarını isteyiniz.
• Oluşan şekilde 1 birimlik kısmı a birim, 2 birimlik kısmı b birim
olarak temsil etmelerini söyleyiniz.
• Oluşan şekildeki alanları a ve b’ye bağlı olarak hesaplamalarını
öğrencilerden isteyiniz.
• Öğrencilerden oluşan şekiller ile alanlar arasındaki ilişkiyi yaz-
malarını isteyiniz.
• Materyal üzerinde bir açı oluşturularak bu açının ölçüsünün
nasıl bulunacağına dair fikir yürütmeleri öğrencilerden istene-
bilir.
150