Page 152 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 152

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Tamkare İfade Elde Edelim!






                        Uygulama - 1









               Süre: 40 dakika

               Hedeflenen Beceriler

               •  İlişkilendirme
               •  Akıl Yürütme
               •  İletişim
               •  Matematiksel Modelleme


            Hedefler


            Öğrencilerin bütünü oluşturan parçaları bulabilmesi, tam kare ifade elde edebilmesi hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


            Tam kare özdeşliğini elde etmek amacıyla kavramsal bilgiyi sorgulama, işlemsel bilgiyi ince-
            leme ve derinleştirme sürecinde kullanılabilir.

            Dikkat Çekme


            Öğrencilere “1 den 10 a kadar olan tam sayıların karekökleri alındığında hangileri bir tam sayı-
            ya karşılık gelir? Neden?” sorularını sorunuz.

            İşleniş



            •  Öğrencilerden tek bir lastikle 2×2 lik bir kare oluşturmalarını
               isteyiniz.
            •  Bu kareye farklı renkte 2 yeni lastik ekleyerek şekli 3×3 lük bir
               kareye tamamlamalarını isteyiniz.
            •  Oluşan şekilde 1 birimlik kısmı a birim, 2 birimlik kısmı b birim
               olarak temsil etmelerini söyleyiniz.
            •  Oluşan şekildeki alanları a ve b’ye bağlı olarak hesaplamalarını
               öğrencilerden isteyiniz.
            •  Öğrencilerden oluşan şekiller ile alanlar arasındaki ilişkiyi yaz-
               malarını isteyiniz.
            •  Materyal üzerinde bir açı oluşturularak bu açının ölçüsünün
               nasıl bulunacağına dair fikir yürütmeleri öğrencilerden istene-
               bilir.











          150
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157