Page 154 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 154

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  π yi Görelim






                        Uygulama - 2









               Süre: 40 dakika

               Hedeflenen Beceriler

               •  İlişkilendirme
               •  Akıl Yürütme
               •  İletişim
               •  Matematiksel Modelleme



            Hedefler

            Öğrencilerin geometri tahtasını kullanarak π sayısının en yakın hangi iki tam sayı arasında
            olduğunu ifade edebilmesi hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı

            Dersin başında ön bilgileri hatırlatma amacıyla kullanılabilir.

            Dikkat Çekme


            Öğrencilere şekil ile ilgili “Yandaki görselde rakamlar bir dairenin
            etrafına eş aralıklarla yazılmıştır. 3 ten 1 e bir çizgi çizilmiş ardından
            1 den 4 e, 4 ten 1 e, 1 den 5 e, 5 ten 9 a, 9 dan 2 ye, 2 den 6 ya, 6 dan
            5 e, 5 ten 3 e devamında da π sayısının diğer basamaklarındaki
            rakama  göre  çizgiler  çizilmeye  devam  edilmiştir.”  bilgisini
            veriniz. Öğrencilerden bu şekli incelemelerini isteyiniz.

            İşleniş

            [!] Geometri tahtasında çemberlerin olduğu yüzü kullanacağınızı belirtiniz.


            •  Öğrencilere dairenin alanının nasıl bulunacağını sorunuz.
            •  Öğrencilerden geometri tahtası üzerindeki büyük kareyi, büyük kareye içten teğet çemberi ve
               büyük çember içinde köşeleri çemberin üzerinde olan bir kareyi lastikle çevirmelerini isteyiniz.
            •  Öğrencilere çevirdikleri dairenin yarıçap uzunluğunun kaç birim olacağını sorunuz.

            [!] 2 birim















          152
   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159