Page 154 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 154
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ π yi Görelim
Uygulama - 2
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• İlişkilendirme
• Akıl Yürütme
• İletişim
• Matematiksel Modelleme
Hedefler
Öğrencilerin geometri tahtasını kullanarak π sayısının en yakın hangi iki tam sayı arasında
olduğunu ifade edebilmesi hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin başında ön bilgileri hatırlatma amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere şekil ile ilgili “Yandaki görselde rakamlar bir dairenin
etrafına eş aralıklarla yazılmıştır. 3 ten 1 e bir çizgi çizilmiş ardından
1 den 4 e, 4 ten 1 e, 1 den 5 e, 5 ten 9 a, 9 dan 2 ye, 2 den 6 ya, 6 dan
5 e, 5 ten 3 e devamında da π sayısının diğer basamaklarındaki
rakama göre çizgiler çizilmeye devam edilmiştir.” bilgisini
veriniz. Öğrencilerden bu şekli incelemelerini isteyiniz.
İşleniş
[!] Geometri tahtasında çemberlerin olduğu yüzü kullanacağınızı belirtiniz.
• Öğrencilere dairenin alanının nasıl bulunacağını sorunuz.
• Öğrencilerden geometri tahtası üzerindeki büyük kareyi, büyük kareye içten teğet çemberi ve
büyük çember içinde köşeleri çemberin üzerinde olan bir kareyi lastikle çevirmelerini isteyiniz.
• Öğrencilere çevirdikleri dairenin yarıçap uzunluğunun kaç birim olacağını sorunuz.
[!] 2 birim
152