Page 176 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
        P. 176
     LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Düzgün Dört Yüzlüyü Tanıyalım
                        Uygulama - 1
                 Süre: 40 dakika
                 Hedeflenen Beceriler
                 •  Akıl Yürütme
                 •  Uzamsal Düşünme
                 •  Problem Çözme
             Hedefler
             Öğrencilerin düzgün dört yüzlü cismini tanıyabilmeleri, düzgün dört yüzlü cisminin nitelikleri
             hakkında sezgisel bir anlayış geliştirebilmeleri hedeflenir.
             Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
             Dersin giriş kısmında düzgün dört yüzlü cismini ve düzgün dört yüzlünün özelliklerini tanıt-
             mak amacıyla kullanılabilir.
             Dikkat Çekme
             Öğrencilere “Platonik cisimleri duydunuz mu?”, “Düzgün dört
             yüzlünün  ateşi  temsil  ettiğini  biliyor  muydunuz?”  sorularını
             yönelttikten sonra yandaki görsel  sınıfta gösterilir.
             İşleniş
             •  Çok yüzlülerin bütün yüzeylerinin çokgensel bölgelerden oluştuğunu, ayrıtlarının ise bu çok-
                gensel bölgelerin kenarları olan cisimler olduğunu ifade ediniz.
             [!]Öğrencilerin çok yüzlü cisimlerin elemanlarının köşe, ayrıt ve yüz olduğunu söyleme-
             lerini bekleyiniz.
             •  Bütün yüzleri aynı düzgün çokgensel bölgeden oluşan cisimlere platonik çok yüzlüler den-
                diğini vurgulayınız. Düzgün dört yüzlünün de bir platonik çok yüzlü olduğunu öğrencilere
                söyleyiniz.
             •  Kesitli düzgün dört yüzlü materyalini öğrencilere gösteriniz ve öğrencilerin bu platonik çok
                yüzlü cisim ile ilgili gözlemlerini paylaşmalarını sağlayınız.
             [!]Öğrencilerin aşağıdaki özellikleri keşfetmelerini destekleyiniz.
             •  Materyal bir düzgün dört yüzlü olduğundan cismin bütün yüzeylerini gösteren üçgensel
                bölgeler eşkenar üçgenlerden oluşmaktadır.
             •  Cismin 4 adet yüzü, 4 adet köşesi, 6 adet ayrıtı bulunmaktadır.
             •  Cismin içinde bulunan kesit de üçgensel bölgeden oluşmaktadır.
             •  Çok yüzlü cisimlerin elemanları arasındaki ilişkiyi göstermek amacıyla Euler’in çok yüzlü for-
                mülünü tanıtınız. V + F – E = 2 (V: vertex = köşe, F: face = yüz, E: edge = ayrıt) Bu formülü
                kullanarak herhangi bir çok yüzlünün iki elemanının sayısını bildikleri takdirde üçüncü
                elemanının sayısını bulabilecekleri bilgisine ulaşmalarını sağlayınız.
          17474
          1
     	
