Page 180 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 180
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Düzgün Dört Yüzlünün Hacim Formülünün Keşfedilmesi
Uygulama - 3
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Uzamsal Düşünme
• Problem Çözme
• Matematiksel Modelleme
Hedefler
Öğrencilerin düzgün dört yüzlünün özelliklerini keşfedebilmeleri, düzgün dört yüzlü cismini eş
hacimlere bölebilmek için eşkenar üçgenin özelliklerinden faydalanarak ilişkilendirme yapabil-
meleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Materyal, derste temel kavramların pekiştirilmesi amacıyla uygulama bölümünde kullanıla-
bilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere materyal gösterilir ve materyali bildikleri hangi cisme benzetebilecekleri sorulur.
Öğrencilerden materyali inceleyerek bu cisme yeni bir isim vermeleri istenir.
İşleniş
• Kesitli düzgün dört yüzlü materyalini öğrencilere veriniz ve öğrencilerin materyal ile ilgili göz-
lemlerini paylaşmalarını sağlayınız.
[!] Öğrencilerin keşfetmesi beklenen özellikler şunlardır:
• Cismin bütün yüzeyleri üçgensel bölgelerden oluşmaktadır. Bu özellik doğrultusunda ma-
teryalde bulunan bu üçgensel bölgeler eşkenar üçgenlerdir.
• Cismin dört adet yüzü vardır. Buna bağlı olarak 4 adet köşesi, 6 adet ayrıtı bulunmaktadır.
Bütün yüzlerin eş olmasından dolayı bu cisme “düzgün dört yüzlü” adı verilir.
• Cismin içinde bulunan kesit de üçgensel bölgeden oluşmaktadır.
• Öğrencilere cismin hacmini nasıl hesaplayabileceklerini sorunuz.
Hac m = TabanAlanı• Yüksekl k
3
1 17878