Page 182 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 182
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Derinleştirme
Öğrencilerden kesitli düzgün dört yüzlünün her iki kısmına da farklı renklerde kum doldurma-
larını ve ardından bu kumları ölçüm kaplarına alarak ölçmelerini sağlayınız. Öğrencilerden kum
miktarlarını karşılaştırmalarını isteyiniz.
[!] Öğrencilerin kum miktarlarının aynı olduğunu gözlemlemelerini bekleyiniz. Böylece
tabanı iki eş alana ayırıp aynı yüksekliğe sahip iki piramit oluşturmanın aynı zamanda eşit
hacimli iki piramit oluşturma anlamına geldiğini keşfetmelerini bekleyiniz.
Disiplinlerde Kullanıma Yönelik Fikirler
Düzgün dört yüzlünün dışındaki platonik cisimlerin veya farklı çok yüzlülerin özelliklerini tartış-
mada kullanılabilir.
180
180