Page 178 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 178

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Düzgün Dört Yüzlünün Açınımı ve Yüzey Alanı Formülünün Keşfedilmesi





                        Uygulama - 2







                 Süre: 40 dakika

                 Hedeflenen Beceriler

                 •  Akıl Yürütme
                 •  Uzamsal Düşünme
                 •  Problem Çözme
                 •  Matematiksel Modelleme Yapabilme

             Hedefler


             Öğrencilerin düzgün dört yüzlüyü şekil olarak keşfedebilmeleri, yüzey alanı kavramını görselleşti-
             rebilmeleri ve düzgün dört yüzlünün açınımını çizebilmeleri, düzgün dört yüzlünün yüzey alanının
             cebirsel formülünü elde edebilmeleri hedeflenir.

             Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


             Dersin temel kavramı olan düzgün dört yüzlünün özellikleri kullanılarak yüzey alanı tanıtılır-
             ken keşfetme bölümünde kullanılabilir.

             Dikkat Çekme


             Öğrencilere “Mısır piramitlerinin her yüzü üçgensel bölge olsaydı piramitler nasıl bir mima-
             riye sahip olurdu?” sorusunu sorunuz.


                              Kullanılan Malzemeler
             İşleniş          • Kâğıt
                              • Cetvel
                              • Kalem


             •  Öğrencileri gruplara ayırınız.

             •  Öğrencilere “Düzgün dört yüzlünün açınımı yardımıyla yüzey alanı nasıl hesaplanabilir?” soru-
                sunu sorunuz.
             [!] Soruyu aşağıdaki adımları takip ederek çözmelerini bekleyiniz. Gerek duyulduğu nokta-
             da öğrencilere çözüm için destek olunuz.
             •  Öğrencilerden kesitli düzgün dört yüzlü materyalinin tabanını bir kâğıda yerleştirmelerini ve
                konumunu bir kalem yardımı ile çizmelerini isteyiniz.
             •  Öğrencilerden materyali hareket ettirmeden tabanın kenarlarından birini dönme ekseni se-
                çerek yan yüzey kâğıda değinceye kadar döndürmelerini ve materyalin kağıt üzerindeki yeni
                konumunu çizmelerini isteyiniz.
             •  Öğrencilerden materyali tekrar döndürerek tabanı üzerinde konumlandığı eski haline getir-
                melerini ve aynı adımı tabanın bir diğer kenarı için de uygulamalarını isteyiniz.
             •  Öğrencilere aynı adımı tabanın üçüncü kenarı için de uygulamalarını söyleyiniz .






          1 17676
   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183