Page 18 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 18
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Üçgeni Nereden Asmalıyım?
Uygulama - 1
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• İlişkilendirme
• Akıl Yürütme
• İletişim
• Problem Çözme
Hedefler
Öğrencilerin kenarortayların kesiştiği noktanın üçgenin ağırlık merkezi olduğunu fark edebil-
meleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin gelişme sürecinin ilk aşamasında ağırlık merkezi kavramının fark edilmesi amacıyla kul-
lanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere “Vinç operatörü kimdir?” sorusunu sorunuz.
Sorunun cevabını bilmeyen öğrenciler için aşağıdaki açık-
lamayı yapınız:
“Vinç operatörü; sanayi ve inşaat sahaları, demiryolu alan-
ları, limanlar, madenler gibi arazi koşullarında teçhizat,
makine gibi büyük ve ağır nesneleri taşımak, kaldırmak,
bunların yer değiştirmesini sağlamak veya olması gereken
konumda üst üste ya da yan yana olacak şekilde yerleştir-
mek amacıyla vinçleri kullanan kişidir.”
Yukarıdaki şekilde bir vinç operatörünün vinci kullandı-
ğı anlardan bir görüntü bulunmaktadır. Bir inşaat şirketi
bünyesinde çalışan operatörler için her yıl “Yılın Opera-
törü” adıyla bir yarışma düzenlenmektedir. Bu kapsam-
da operatörler, kendilerine verilen üçgen şeklindeki cismi
dengede kalacak şekilde yüzeyindeki tek bir noktadan
asarak görselde verilen düzenekte olduğu gibi boşluğa
yerleştirmeye çalışacaklardır.
Buna göre “Yılın Operatörü” olmak isteyen çalışan bu cismi
hangi noktasından asarsa yarışmada başarılı olma ihtimali
yükselir?
16 16