Page 22 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 22
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Muhteşem Üçlü
Uygulama - 3
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• İlişkilendirme
• Akıl Yürütme
• İletişim
• Problem Çözme
Hedefler
Öğrencilerin dik üçgende hipotenüse ait kenarortay uzunluğunun hipotenüs uzunluğunun
yarısı olduğunu gösterebilmesi hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin gelişme sürecinde kenarortay ve ağırlık merkezi kavramlarının öğretilmesinden sonra
kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere “Dik üçgende hipotenüse ait kenarortay uzunluğu ile hipotenüs uzunluğu arasın-
da nasıl bir ilişki vardır?” sorusunu yöneltiniz.
İşleniş
• Ders materyalindeki vantuzlu ipi, dik köşesinde bulunan deliğin alt yüzeyinden geçirerek
vantuzu yere dik olan bir yüzeye sabitleyiniz.
• İpi, materyalin üstünden geçecek şekilde aşağı doğru Şekil 1'deki gibi indirmelerini söyleyi-
niz.
Şekil 1
20
20