Page 22 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 22

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Muhteşem Üçlü






                       Uygulama - 3








               Süre: 40 dakika

               Hedeflenen Beceriler

               •  İlişkilendirme
               •  Akıl Yürütme
               •  İletişim
               •  Problem Çözme




            Hedefler

            Öğrencilerin  dik  üçgende  hipotenüse  ait  kenarortay  uzunluğunun  hipotenüs  uzunluğunun
            yarısı olduğunu gösterebilmesi hedeflenir.




            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı

            Dersin gelişme sürecinde kenarortay ve ağırlık merkezi kavramlarının öğretilmesinden sonra
            kullanılabilir.




            Dikkat Çekme

            Öğrencilere “Dik üçgende hipotenüse ait kenarortay uzunluğu ile hipotenüs uzunluğu arasın-
            da nasıl bir ilişki vardır?” sorusunu yöneltiniz.



            İşleniş

            •  Ders materyalindeki vantuzlu ipi, dik köşesinde bulunan deliğin alt yüzeyinden geçirerek
               vantuzu yere dik olan bir yüzeye sabitleyiniz.
            •  İpi, materyalin üstünden geçecek şekilde aşağı doğru Şekil 1'deki gibi indirmelerini söyleyi-
               niz.


















                                                         Şekil 1



          20
          20
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27