Page 20 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 20
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Üçgende Ağırlık Merkezi ve Kenarortay İlişkisi
Uygulama - 2
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• İlişkilendirme
• Akıl Yürütme
• İletişim
• Problem Çözme
Hedefler
Öğrencilerin kenarortayların kesiştiği nokta ile bu noktanın kenarortay üzerinde ayırdığı doğru
parçalarının uzunlukları arasındaki ilişkiyi kurabilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin gelişme sürecinde konuyu derinleştirme amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere “Ağırlık merkezinin köşe ve kenarlara olan uzaklıkları arasında bir ilişki var mıdır?,
İlişki olduğunu düşünüyorsanız bu ilişki ne olabilir?” sorularını yöneltiniz.
İşleniş
Ders materyalindeki üçgenin kenarları üzerinde bulunan 1 birimlik çizgilerin yardımıyla üç-
genin kenarlarının orta noktalarını öğrencilerin bulmalarını ve kenarortaylarını çizmelerini
sağlayınız.
• Öğrencilerin materyaldeki vantuzlu ipi üçgenin herhangi bir köşesindeki deliğin alt yüzeyin-
den geçirmelerini sağlayınız ve vantuzu yere dik olan bir yüzeye sabitleyiniz.
• İpi ders materyalinin üstünden geçecek şekilde aşağı doğru Şekil 1'deki gibi indirmelerini
söyleyiniz.
Şekil 1
18
18