Page 56 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 56

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  İçerideki Üçgeni Yakala






                        Uygulama - 1









               Süre: 40 dakika

               Hedeflenen Beceriler


               •  Problem Çözme
               •  Akıl Yürütme
               •  İlişkilendirme
               •  İletişim


            Hedefler


            •  Öğrencilerin kare ve dikdörtgenin köşegen uzunluklarını ve kare dik prizmanın cisim köşegen
               uzunluğunu hesaplayabilmeleri hedeflenir.
            •  Öğrencilerin cismin yüzey köşegen uzunlukları ile cisim köşegeninin uzunluğu arasındaki ilişkiyi
               belirleyebilmeleri hedeflenir.
            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


            Kare dik prizmalarla ilgili ön bilgilerin verilmesi, ilgili kavramların öğretilmesi ve uygulanması
            amacıyla kullanılabilir.

            Dikkat Çekme


            Öğrencilere sınıfı bir prizma olarak hayal ettiriniz ve onlara prizmanın köşe noktalarını belirleyip
            hangi iki köşe noktası arasındaki mesafenin en uzun olduğunu sorunuz.

            İşleniş


            Sınıfı gruplara ayırınız. Her bir gruba cisim köşegenli kare dik prizma materyallerini dağıtınız.
            Öğrencilerden bu cisimleri incelemelerini isteyiniz.

            Aşağıdaki soruları öğrencilerinize yöneltiniz:
            Cismin adı nedir?
            [!] Kare Dik Prizma

            Cismin kaç ayrıtı vardır?
            [!]  12 tane
            Cismin farklı ayrıt uzunlukları kaç santimetredir?
            [!]  5,5 cm ve 10 cm








          54
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61