Page 56 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 56
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ İçerideki Üçgeni Yakala
Uygulama - 1
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Problem Çözme
• Akıl Yürütme
• İlişkilendirme
• İletişim
Hedefler
• Öğrencilerin kare ve dikdörtgenin köşegen uzunluklarını ve kare dik prizmanın cisim köşegen
uzunluğunu hesaplayabilmeleri hedeflenir.
• Öğrencilerin cismin yüzey köşegen uzunlukları ile cisim köşegeninin uzunluğu arasındaki ilişkiyi
belirleyebilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Kare dik prizmalarla ilgili ön bilgilerin verilmesi, ilgili kavramların öğretilmesi ve uygulanması
amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere sınıfı bir prizma olarak hayal ettiriniz ve onlara prizmanın köşe noktalarını belirleyip
hangi iki köşe noktası arasındaki mesafenin en uzun olduğunu sorunuz.
İşleniş
Sınıfı gruplara ayırınız. Her bir gruba cisim köşegenli kare dik prizma materyallerini dağıtınız.
Öğrencilerden bu cisimleri incelemelerini isteyiniz.
Aşağıdaki soruları öğrencilerinize yöneltiniz:
Cismin adı nedir?
[!] Kare Dik Prizma
Cismin kaç ayrıtı vardır?
[!] 12 tane
Cismin farklı ayrıt uzunlukları kaç santimetredir?
[!] 5,5 cm ve 10 cm
54