Page 58 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 58
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Üçgende Ağırlık Merkezi ve Kenarortay İlişkisi
Uygulama - 2
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Problem Çözme
• Akıl Yürütme
• İlişkilendirme
• İletişim
Hedefler
Öğrencilerin kare dik prizmanın temel özelliklerini kullanarak cismin açınımını yapabilmesi
hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Kare dik prizmanın temel özelliklerinin öğretilmesinin ardından prizmanın kapalı ve açık hâl-
lerini pekiştirme amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilerden bir yelkenli tasarlamalarını isteyiniz. Öğrencilere yelkenlinin yelkenini tasarlar-
ken hangi uzunluklara ihtiyaçları olduğunu sorunuz.
İşleniş Kullanılan Malzemeler
• Kâğıtlar
• Cetvel
[!] Kare dik prizmanın köşelerinin isimlerini görseldeki gibi kullanınız.
“Doğa, arkadaşının doğum günü için bir hediye almış ve B C
hediyesini tabanının bir kenar uzunluğu a cm, yüksekliği
b cm olan kare dik prizma biçimindeki kutuya koymuştur. A D
Bu kutuyu kâğıtlarla kaplamış ve kutunun bütün yan
yüzeylerinden geçecek şekilde kutuyu bantlarla süslemek
istemiştir. Bunun için bandı kare dik prizma biçimindeki
kutunun üst köşesindeki A noktasından başlayıp alt F G
köşesindeki E noktasında sonlandıracak şekilde yapıştırmayı
E H
düşünmüştür.”
56