Page 92 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 92

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Piramitler






                        Uygulama - 1









               Süre: 40 dakika

               Hedeflenen Beceriler

               •  Akıl Yürütme
               •  Problem Çözme
               •  İlişkilendirme
               •  İletişim
               •  Uzamsal Düşünme



            Hedefler


            Öğrencilerin dikdörtgen dik piramidin tanımını oluşturabilmesi, temel elemanlarını belirle-
            yebilmesi ve özelliklerini açıklayabilmesi hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


            Uygulamanın birinci kısmı, dersin girişinde ön bilgileri hatırlatma ve dikkat çekme amaçlı
            kullanılabilir. Uygulamanın ikinci kısmı ise dersin keşfetme ve açıklama bölümü için uygun-
            dur.

            Dikkat Çekme


            Öğrencilere Mısır piramitlerinin yapımı hakkında fikirlerinin olup olmadığını sorunuz.

            İşleniş


            Öğrencilere aşağıdaki yönergeleri uygulayınız:

            •  Sınıfa materyali gösteriniz ve öğrencilere bu materyalin
               adını bilip bilmediklerini sorunuz.
            •  Materyalin yüzeylerini hangi geometrik şekillerin oluşturdu-
               ğunu sorunuz.
            •  Materyalin tabanında dikdörtgen yerine farklı geometrik
               şekiller olsaydı yan yüzlerinin yine üçgensel bölge olup
               olmayacağını sorunuz. Tabanında dikdörtgen değil üçgen,
               beşgen, altıgen olsaydı adının ne olabileceği konusunda
               öğrencileri düşüncelerini açıklamaya teşvik ediniz.

            [!] Öğrencilerin piramit ile ilgili ön bilgilerinin harekete geçmesini ve piramitlerin tabanla-
            rını oluşturan çokgensel bölgeye göre adlandırıldığını hatırlamalarını, materyalin dikdört-
            gen piramit olduğu sonucuna varmalarını bekleyiniz.






          90
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97