Page 93 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 93

•  Bu dikdörtgen piramidin kaç yüzü, kaç yan yüzü olduğunu
                 sorunuz.
               •  Tabanında dikdörtgen yerine başka bir çokgenin (üçgen,
                 beşgen, altıgen vb.) olması durumunda kaç yüzü ve yan
                 yüzü olacağını sorunuz.                                                                            T.C. MEB ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

               [!]  Piramitlerin  tabanında  bulunan  çokgenin  kenar  sayı-
               sının bir fazlası kadar yüze, kenar sayısı kadar yan yüze
               sahip olduğunu öğrencilerin fark etmelerini bekleyiniz.

               •  Öğrencilere dikdörtgen piramidin kaç köşesi olduğunu
                 sorunuz.
               •  Piramidin tabanının üçgen, beşgen veya altıgensel bölge
                 şeklinde olduğunda kaç köşesi olacağını öğrencilere soru-
                 nuz.


               [!] Piramitlerin tabanında bulunan çokgenin kenar sayısı-
               nın bir fazlası kadar köşeye sahip olduğunu fark etmele-
               rini bekleyiniz.


               •  Bu dikdörtgen piramidin kaç ayrıtı olduğunu öğrencilere
                 sorunuz.
               •  Tabanında dikdörtgen yerine başka bir çokgenin (üçgen, beşgen, altıgen vb.) olması duru-
                 munda kaç ayrıtı olacağını sorunuz.

               [!] Piramitlerin tabanında bulunan çokgenin kenar sayısının iki katı kadar ayrıta sahip ol-
               duğunu öğrencilerin fark etmelerini sağlayınız.
               •  Birkaç öğrenciden piramidi tabanından parmaklarının ucuyla düşürmeden tutmalarını iste-
                 yiniz. Birkaç saniyeliğine bile olsa dengede tutabilen öğrencilerden bunu nasıl başardıklarını
                 açıklamalarını isteyiniz.


               [!] Bunun dik piramidin tabanını oluşturan çokgensel bölgenin ağırlık merkezine parma-
               ğın yerleştirilmesiyle başarılabildiğini söylemelerini bekleyiniz.

               •  Bu durumdayken parmak ile tepe noktası arasındaki ilişkiyi sorgulatınız.





               Ölçme ve Değerlendirme

               1.  Öğrencilere dikdörtgen dik piramidin yan yüzlerini oluşturan üçgenlerin kenar uzunluklarını
                 ölçtürünüz. Öğrencileri üçgenler hakkında (çeşitleri, eş olup olmadıkları gibi) konuşturunuz.
               2. Dikdörtgen dik piramidin tabanında eşkenar üçgen, kare veya düzgün altıgen olsaydı önceden
                 söyledikleri özelliklerin değişip değişmeyeceğini sorunuz.
               3. Yan yüzlerinde bulunan üçgenlerin hangi durumda eş ikizkenar üçgenler olabileceği konusunda
                 fikir yürütmelerini sağlayınız.
               [!] Bu aşamada öğrencilerden düzgün dik piramidin tanımına ulaşmalarını ve dikdörtgen
               düzgün  bir  çokgen  olmadığından  materyalin  de  düzgün  dik  piramit  olmadığını
               söylemelerini bekleyiniz.






                                            Matematik Seferberliği                                          91
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98