Page 96 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 96
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Uygulama - 3
Dikdörtgen Dik Piramit ve Hacim
Süre: 40 dakika
Hedef lenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• İletişim
• Uzamsal Düşünme
Hedefler
Öğrencilerin piramitlerin hacimlerini hesaplamaya yönelik problemleri çözebilmesi
hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dikdörtgen dik piramitlerin hacim bağıntısını oluşturma ve bununla ilgili problemleri çözme
kazanımları kapsamında dersin değerlendirme bölümünde kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Dikdörtgen dik piramidi ve sınıfa getirilen cetvel, yapıştırıcı ve bir kap suyu öğrencilere
gösteriniz. Öğrencilere “Sizce bugün bu malzemelerle ne yapacağız?” sorusunu yöneltiniz.
İşleniş Kullanılan Malzemeler
• Yapıştırıcı
• Cetvel
Öğrencilere aşağıdaki yönergeleri uygulayınız:
• Öğrencileri gruplara ayırınız ve her gruba dikdörtgen dik
piramit materyallerini dağıtınız.
• Öğrencilerden materyalin taban ayrıtlarını ve yan yüz
yüksekliklerini ölçmelerini, cisim yüksekliğini Pisagor
teoremini kullanarak bulmalarını ve elde ettikleri veriler ile
piramidin hacmini hesaplamalarını isteyiniz.
• Öğrencilerden piramitlere bir miktar su doldurmalarını,
piramidin tabanında bulunan deliği oyun hamuru ile sıkıca
kapatmalarını ve piramidi ters çevirmelerini isteyiniz. Piramitlerdeki suyun yüksekliğini cetvel
yardımıyla öğrencilerin ölçmesini sağlayınız.
94