Page 126 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 126

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Çemberde Çevre Açı





                        Uygulama - 1







                 Süre: 20 dakika

                 Hedeflenen Beceriler

                 •  Akıl Yürütme
                 •  Problem Çözme
                 •  Eleştirel Düşünme
                 •  İletişim

             Hedefler


             Öğrencilerin çemberde çapı gören çevre açının ölçüsünü hesaplayabilmeleri hedeflenir.

             Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı

             Materyal, derste temel kavramların öğretilmesi ve pekiştirilmesi amacıyla kullanılabilir.


             Dikkat Çekme Unsuru


             Öğrencilere; “Çemberin temel elemanları nelerdir?”, “Çap ile yarıçap arasındaki ilişki nedir?”
             ve “Merkez açı, çevre açı nedir?” sorularını yöneltiniz.


             İşleniş            Kullanılan Malzemeler
                                •  Karton
                                •  Vantuzlu Pergel

             •  Öğrencilerden kartona yarıçap uzunluğu 25 cm olan bir
                çember çizmelerini ve O merkez noktasını belirlemelerini
                isteyiniz.
             •  Çember  üzerinde  bir  A  noktası  belirlemelerini  ve  bu
                noktadan geçen herhangi bir uzunlukta kiriş çizmelerini
                isteyiniz. Kirişin çemberi kestiği noktayı B noktası olarak
                isimlendirmelerini isteyiniz.
             •  Öğrencilerden  materyal  yardımıyla  [AB]  kirişi  üzerine
                köşesi B noktası olan 30 derecelik  bir çevre açı çizmelerini
                isteyiniz.
             •  Çevre  açının  çemberi  kesen  noktasını  C  noktası  olarak
                isimlendirmelerini isteyiniz.
             •  AC yayının ölçüsünü a olarak isimlendiriniz ve [AC] kirişini çizdiriniz.
             •  Öğrencilerden materyali A noktasına yerleştirip [AB] kirişinden daha küçük bir kiriş çizmelerini
                isteyiniz.
             •  Bu kirişin çemberi kesen noktasını D noktası olarak isimlendiriniz.
             •  Öğrencilerden materyal yardımıyla [AD] kirişi üzerine köşesi D olan 60 derecelik  bir çevre açı
                çizmelerini isteyiniz.




          1 12424
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131