Page 126 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 126
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Çemberde Çevre Açı
Uygulama - 1
Süre: 20 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• Eleştirel Düşünme
• İletişim
Hedefler
Öğrencilerin çemberde çapı gören çevre açının ölçüsünü hesaplayabilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Materyal, derste temel kavramların öğretilmesi ve pekiştirilmesi amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme Unsuru
Öğrencilere; “Çemberin temel elemanları nelerdir?”, “Çap ile yarıçap arasındaki ilişki nedir?”
ve “Merkez açı, çevre açı nedir?” sorularını yöneltiniz.
İşleniş Kullanılan Malzemeler
• Karton
• Vantuzlu Pergel
• Öğrencilerden kartona yarıçap uzunluğu 25 cm olan bir
çember çizmelerini ve O merkez noktasını belirlemelerini
isteyiniz.
• Çember üzerinde bir A noktası belirlemelerini ve bu
noktadan geçen herhangi bir uzunlukta kiriş çizmelerini
isteyiniz. Kirişin çemberi kestiği noktayı B noktası olarak
isimlendirmelerini isteyiniz.
• Öğrencilerden materyal yardımıyla [AB] kirişi üzerine
köşesi B noktası olan 30 derecelik bir çevre açı çizmelerini
isteyiniz.
• Çevre açının çemberi kesen noktasını C noktası olarak
isimlendirmelerini isteyiniz.
• AC yayının ölçüsünü a olarak isimlendiriniz ve [AC] kirişini çizdiriniz.
• Öğrencilerden materyali A noktasına yerleştirip [AB] kirişinden daha küçük bir kiriş çizmelerini
isteyiniz.
• Bu kirişin çemberi kesen noktasını D noktası olarak isimlendiriniz.
• Öğrencilerden materyal yardımıyla [AD] kirişi üzerine köşesi D olan 60 derecelik bir çevre açı
çizmelerini isteyiniz.
1 12424