Page 128 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 128

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Üçgende Açı Özellikleri





                        Uygulama - 2







                Süre: 30 dakika

                Hedeflenen Beceriler

                •  Akıl Yürütme
                •  Problem Çözme
                •  İletişim

            Hedefler


            Öğrencilerin
            •  ikizkenar ve eşkenar üçgenin açı özelliklerini belirleyebilmeleri,
            •  ikizkenar ve eşkenar üçgenin yükseklik, kenarortay ve açıortaylarının oluşturduğu açılarla
               ilgili problem çözebilmeleri hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


            Dersin derinleştirme sürecinde kullanılabilir.

            Dikkat Çekme Unsuru


            Öğrencilere “Hangi üçgende çizilen açıortay, hem yükseklik hem de kenarortay olur?”,
            “İkizkenar üçgende hangi köşeden karşı kenara çizilecek doğru parçası hem açıortay hem
            kenarortay hem de yükseklik olur?” sorularını sorunuz.


            İşleniş            Kullanılan Malzemeler
                               •  Mukavva Karton
                               •  Renkli Bant



                                             56°                     60°

                                                    47cm     50cm
                                     47cm                                    50cm


                                      62°            62°      60°           60°
                                            44cm                    50cm
            •  Ders öncesinde 47 cm, 47 cm ve 44 cm kenar uzunluklarına sahip ikizkenar üçgen ve bir kenar
               uzunluğu 50 cm olan eşkenar üçgeni bir mukavva karton üzerine renkli bantlar kullanarak
               oluşturunuz.
            •  Öğrencileri gruplara ayırınız. Her bir gruba renkli bantlar yardımıyla oluşturduğunuz ikizkenar
               ve eşkenar üçgenleri dağıtınız.
            •  Öğrencilerin iletkiyi kullanarak açı ölçümleri yapmalarını sağlayınız.
            •  İkizkenar ve eşkenar üçgenlerin kenar uzunluklarını ve açı ölçülerini not etmelerini isteyiniz.
               Notlarını paylaşmalarına ve ortaya çıkan ortak özellikleri belirlemelerine rehberlik ediniz.




          1 12626
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133