Page 128 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 128
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Üçgende Açı Özellikleri
Uygulama - 2
Süre: 30 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İletişim
Hedefler
Öğrencilerin
• ikizkenar ve eşkenar üçgenin açı özelliklerini belirleyebilmeleri,
• ikizkenar ve eşkenar üçgenin yükseklik, kenarortay ve açıortaylarının oluşturduğu açılarla
ilgili problem çözebilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin derinleştirme sürecinde kullanılabilir.
Dikkat Çekme Unsuru
Öğrencilere “Hangi üçgende çizilen açıortay, hem yükseklik hem de kenarortay olur?”,
“İkizkenar üçgende hangi köşeden karşı kenara çizilecek doğru parçası hem açıortay hem
kenarortay hem de yükseklik olur?” sorularını sorunuz.
İşleniş Kullanılan Malzemeler
• Mukavva Karton
• Renkli Bant
56° 60°
47cm 50cm
47cm 50cm
62° 62° 60° 60°
44cm 50cm
• Ders öncesinde 47 cm, 47 cm ve 44 cm kenar uzunluklarına sahip ikizkenar üçgen ve bir kenar
uzunluğu 50 cm olan eşkenar üçgeni bir mukavva karton üzerine renkli bantlar kullanarak
oluşturunuz.
• Öğrencileri gruplara ayırınız. Her bir gruba renkli bantlar yardımıyla oluşturduğunuz ikizkenar
ve eşkenar üçgenleri dağıtınız.
• Öğrencilerin iletkiyi kullanarak açı ölçümleri yapmalarını sağlayınız.
• İkizkenar ve eşkenar üçgenlerin kenar uzunluklarını ve açı ölçülerini not etmelerini isteyiniz.
Notlarını paylaşmalarına ve ortaya çıkan ortak özellikleri belirlemelerine rehberlik ediniz.
1 12626